Maile systemowe
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób konfigurować, wykorzystywać oraz gdzie możesz znaleźć maile systemowe w sklepie na platformie AtomStore.
Do czego można wykorzystać maile systemowe?
1. System AtomStore posiada rozbudowany moduł mailingu, który umożliwia automatyczną komunikację z klientem. Moduł wysyła wiadomości do klientów w następujących sytuacjach:
- Drugie przypomnienie o wygaśnięciu punktów w programie lojalnościowym;
- Faktura;
- Informacja o aktywacji konta;
- Informacja o nowej odsłonie sklepu oraz resecie hasła;
- Informacja o zamówieniu;
- Informacja o zmianie hasła;
- Komentarz do zamówienia;
- Kupon rabatowy za opinię;
- Kupon rabatowy za polecenie znajomym;
- Kupon rabatowy za subskrypcję newslettera;
- Kupon rabatowy za wypełnienie ankiety;
- Odpowiedź do ankiety;
- Paczkomaty – powiadomienie;
- Pierwsze przypomnienie o wygaśnięciu punktów w programie lojalnościowym;
- Pobranie danych osobowych;
- Poleć produkt;
- Poleć stronę;
- Potwierdzenie rejestracji;
- Potwierdzenie skasowania danych osobowych;
- Potwierdzenie zapisu na powiadomienie o dostępności produktu;
- Powiadomienie o dostępności produktu;
- Powiadomienie o nadaniu e-zwrotu;
- Powiadomienie o opłaceniu zamówienia;
- Prog. lojalnościowy – wysyłka kuponów;
- Prog. lojalnościowy – zmiana grupy klienta;
- Przypomnienie hasła;
- Przypomnienie kupionego produktu;
- Przypomnienie kuponów;
- Przypomnienie o porzuconym koszyku;
- Przypomnienie o powiązanych produktach;
- Rejestracja subskrybenta w newsletterze;
- Wygenerowanie dostępu do konta;
- Wysłanie kodu rabatowego klientowi;
- Zmiana e-maila;
- Zmiana grupy klienta.
2. Szablony wiadomości znajdziesz w panelu administratora. Przechodząc do Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe .

3. Wiadomości te wysyłane są automatycznie zgodnie z konfiguracją sklepu. Administrator może stworzyć szablonu wiadomości (także z użyciem języka HTML) oraz skorzystać z etykiet. Aby wyświetlić listę dostępnych etykiet w danej wiadomości należy w edytorze szablonu wybrać ustawienie – Wstaw znacznik , widoczne na poniższych obrazkach.


Powiadomienia związane ze zmianą statusu zamówienia
1. Oprócz maili systemowych opisanych powyżej, system umożliwia wysyłkę informacji do klientów o zmianie statusu zamówienia. W celu ustawienia powiadomienia o zmianie statusu należy przejść do zakładki Ustawienia Statusy zamówień , a następnie do edycji wybranego statusu, gdzie należy aktywować opcję – Powiadamianie Klienta i wybranie kanału komunikacji.

2. Po skonfigurowaniu ustawień w statusach zamówień, system przy zmianie na wybrany status, wyśle wiadomość zgodnie z szablonem w polu Treść powiadomienia .

3. Dodatkowo system AtomStore umożliwia ustawienia automatycznego przypomnienia wysyłanego do klientów. W tym celu należy w ustawieniach statusy zamówień zaznaczyć opcję – Przypomnienie na Tak oraz wybrać po ilu dniach ma zostać ono wysłane. Przykładowo jeśli przez 7 dni status Oczekiwanie na płatność się nie zmieni – system wyśle przypomnienie do klienta. Można także ustawić przypomnienie cykliczne – w takim wypadku system będzie wysyłał przypomnienie co np. 7 dni.

Konfiguracja treści maila z potwierdzeniem zamówienia
1. W momencie złożenia przez klienta zamówienia, wysyłany jest do niego na adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Zawartość maila z potwierdzeniem zamówienia może być edytowana i formatowana bezpośrednio z panelu administracyjnego w zakładce Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe Informacja o zamówieniu .

2. W treści maila można użyć zmiennych takich jak
- #numer_zamowienia#;
- #dostawa_opis#;
- #platnosc_opis#.
Lista dostępnych znaczników znajduje się w panelu w okienku Dostępne znaczniki stałe .
Maile systemowe – potwierdzenie rejestracji, przypomnienie hasła
1. Szablony tych wiadomości dostępne są z Konfiguracja sklepu > Maile systemowe . Administrator może tam skonfigurować:
- mail z informacją o zamówieniu;
- komentarz do zamówienia – administrator dodał komentarz, nie zmienił statusu;
- kupon rabatowy za opinię – zatwierdzono opinie o produkcie, ustawiono nagradzanie za opinię kuponem;
- mail z linkami do plików do pobrania – sprzedaż produktu wirtualnego (e-book, mp3);
- poleć produkt – klient polecił produkt w sklepie;
- potwierdzenie rejestracji;
- program lojalnościowy – wysyłka kuponów, klient otrzymał kupon który może zamienić za punkty w programie;
- program lojalnościowy – zmiana grupy, klient został przeniesiony do grupy klientów (np. z domyślnej do gold);
- przypomnienie hasła;
- rejestracja subskrybenta w newsletterze;
- zmiana adresu e-mail (loginu do konta).

Lista znaczników, których można użyć w mailach systemowych
Znacznik | Opis |
#url_sklepu# | URL sklepu |
#global_store_description# | Krótki opis sklepu (dla SEO) |
#global_store_keywords# | Słowa kluczowe (dla SEO) |
#global_store_name# | Nazwa sklepu |
#global_store_company# | Nazwa firmy |
#global_store_street# | Ulica, numer lokalu |
#global_store_postcode# | Kod pocztowy |
#global_store_city# | Miasto |
#global_store_state# | Województwo |
#global_store_nip# | NIP |
#global_store_regon# | REGON |
#global_store_krs# | KRS |
#global_email_contact# | Email – adres kontaktowy |
#global_contact_phone_1# | Telefon 1 |
#global_contact_phone_2# | Telefon 2 |
#global_store_bank_account_long# | Dane do przelewu (w tym numer konta) |
#global_store_bank_account_short# | Numer konta |
#global_store_bdo# | Nr BDO |
#first_name# | Dane klienta – Imię – użytkownik zarejestrowany |
#username# | Dane klienta – Nazwa mieszana – użytkownik zarejestrowany |
## | Dane klienta – – użytkownik zarejestrowany |
#invoice_by_email# | Dane klienta – Faktura/paragon drogą elektroniczną – użytkownik zarejestrowany |
#mdm_data# | Dane klienta – Dane mdm – użytkownik zarejestrowany |
#first_name_call_form# | Dane klienta – imię w wołaczu |
#store_image_logo# | Logo sklepu |
#kod_akcji_X# | Wygenerowany kod akcji promocyjnej (zastąp X identyfikatorem akcji) |
#temat_wiadomosci# | Temat wiadomości |
#tresc_wiadomosci# | Treść wiadomości |
IF_ALLEGRO ENDIF_ALLEGRO | Warunek – zamówienie z Allegro |
IF_NOT_ALLEGRO ENDIF_NOT_ALLEGRO | Warunek – zamówienie inne niż Allegro |
IF_MULTISTORE_ID_1 ENDIF_MULTISTORE_ID_1 | Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – platforma e-commerce klasy premium” |
IF_MULTISTORE_ID_2 ENDIF_MULTISTORE_ID_2 | Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – fashion” |
IF_MULTISTORE_ID_3 ENDIF_MULTISTORE_ID_3 | Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – ksiegarnia” |
IF_MULTISTORE_ID_4 ENDIF_MULTISTORE_ID_4 | Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – beauty” |
IF_REKLAMACJE ENDIF_REKLAMACJE | Warunek – powiadomienia dot. reklamacji |
IF_NOT_REKLAMACJE ENDIF_NOT_REKLAMACJE | Warunek – powiadomienia niedotyczące reklamacji |
Tłumaczenia maili transakcyjnych
Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.