leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Maile systemowe

Przeczytanie zajmie Ci: 6 minuty 70 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób konfigurować, wykorzystywać oraz gdzie możesz znaleźć maile systemowe w sklepie na platformie AtomStore.


Do czego można wykorzystać maile systemowe?

1. System AtomStore posiada rozbudowany moduł mailingu, który umożliwia automatyczną komunikację z klientem. Moduł wysyła wiadomości do klientów w następujących sytuacjach:

  • Drugie przypomnienie o wygaśnięciu punktów w programie lojalnościowym;
  • Faktura;
  • Informacja o aktywacji konta;
  • Informacja o nowej odsłonie sklepu oraz resecie hasła;
  • Informacja o zamówieniu;
  • Informacja o zmianie hasła;
  • Komentarz do zamówienia;
  • Kupon rabatowy za opinię;
  • Kupon rabatowy za polecenie znajomym;
  • Kupon rabatowy za subskrypcję newslettera;
  • Kupon rabatowy za wypełnienie ankiety;
  • Odpowiedź do ankiety;
  • Paczkomaty – powiadomienie;
  • Pierwsze przypomnienie o wygaśnięciu punktów w programie lojalnościowym;
  • Pobranie danych osobowych;
  • Poleć produkt;
  • Poleć stronę;
  • Potwierdzenie rejestracji;
  • Potwierdzenie skasowania danych osobowych;
  • Potwierdzenie zapisu na powiadomienie o dostępności produktu;
  • Powiadomienie o dostępności produktu;
  • Powiadomienie o nadaniu e-zwrotu;
  • Powiadomienie o opłaceniu zamówienia;
  • Prog. lojalnościowy – wysyłka kuponów;
  • Prog. lojalnościowy – zmiana grupy klienta;
  • Przypomnienie hasła;
  • Przypomnienie kupionego produktu;
  • Przypomnienie kuponów;
  • Przypomnienie o porzuconym koszyku;
  • Przypomnienie o powiązanych produktach;
  • Rejestracja subskrybenta w newsletterze;
  • Wygenerowanie dostępu do konta;
  • Wysłanie kodu rabatowego klientowi;
  • Zmiana e-maila;
  • Zmiana grupy klienta.

2. Szablony wiadomości znajdziesz w panelu administratora. Przechodząc do Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe

3. Wiadomości te wysyłane są automatycznie zgodnie z konfiguracją sklepu. Administrator może stworzyć szablonu wiadomości (także z użyciem języka HTML) oraz skorzystać z etykiet. Aby wyświetlić listę dostępnych etykiet w danej wiadomości należy w edytorze szablonu wybrać ustawienie – Wstaw znacznik , widoczne na poniższych obrazkach.


Powiadomienia związane ze zmianą statusu zamówienia

1. Oprócz maili systemowych opisanych powyżej, system umożliwia wysyłkę informacji do klientów o zmianie statusu zamówienia. W celu ustawienia powiadomienia o zmianie statusu należy przejść do zakładki Ustawienia Statusy zamówień , a następnie do edycji wybranego statusu, gdzie należy aktywować opcję – Powiadamianie Klienta i wybranie kanału komunikacji.

2. Po skonfigurowaniu ustawień w statusach zamówień, system przy zmianie na wybrany status, wyśle wiadomość zgodnie z szablonem w polu Treść powiadomienia .

3. Dodatkowo system AtomStore umożliwia ustawienia automatycznego przypomnienia wysyłanego do klientów. W tym celu należy w ustawieniach statusy zamówień zaznaczyć opcję – Przypomnienie na Tak oraz wybrać po ilu dniach ma zostać ono wysłane. Przykładowo jeśli przez 7 dni status Oczekiwanie na płatność się nie zmieni – system wyśle przypomnienie do klienta. Można także ustawić przypomnienie cykliczne – w takim wypadku system będzie wysyłał przypomnienie co np. 7 dni.


Konfiguracja treści maila z potwierdzeniem zamówienia

1. W momencie złożenia przez klienta zamówienia, wysyłany jest do niego na adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Zawartość maila z potwierdzeniem zamówienia może być edytowana i formatowana bezpośrednio z panelu administracyjnego w zakładce Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe Informacja o zamówieniu .

2. W treści maila można użyć zmiennych takich jak 

  • #numer_zamowienia#;
  • #dostawa_opis#;
  • #platnosc_opis#

Lista dostępnych znaczników znajduje się w panelu w okienku Dostępne znaczniki stałe .


Maile systemowe – potwierdzenie rejestracji, przypomnienie hasła

1. Szablony tych wiadomości dostępne są z Konfiguracja sklepu > Maile systemowe . Administrator może tam skonfigurować:

  • mail z informacją o zamówieniu;
  • komentarz do zamówienia – administrator dodał komentarz, nie zmienił statusu;
  • kupon rabatowy za opinię – zatwierdzono opinie o produkcie, ustawiono nagradzanie za opinię kuponem;
  • mail z linkami do plików do pobrania – sprzedaż produktu wirtualnego (e-book, mp3);
  • poleć produkt – klient polecił produkt w sklepie;
  • potwierdzenie rejestracji;
  • program lojalnościowy – wysyłka kuponów, klient otrzymał kupon który może zamienić za punkty w programie;
  • program lojalnościowy – zmiana grupy, klient został przeniesiony do grupy klientów (np. z domyślnej do gold);
  • przypomnienie hasła;
  • rejestracja subskrybenta w newsletterze;
  • zmiana adresu e-mail (loginu do konta).

Lista znaczników, których można użyć w mailach systemowych

ZnacznikOpis
#url_sklepu#URL sklepu
#global_store_description#Krótki opis sklepu (dla SEO)
#global_store_keywords#Słowa kluczowe (dla SEO)
#global_store_name#Nazwa sklepu
#global_store_company#Nazwa firmy
#global_store_street#Ulica, numer lokalu
#global_store_postcode#Kod pocztowy
#global_store_city#Miasto
#global_store_state#Województwo
#global_store_nip#NIP
#global_store_regon#REGON
#global_store_krs#KRS
#global_email_contact#Email – adres kontaktowy
#global_contact_phone_1#Telefon 1
#global_contact_phone_2#Telefon 2
#global_store_bank_account_long#Dane do przelewu (w tym numer konta)
#global_store_bank_account_short#Numer konta
#global_store_bdo#Nr BDO
#first_name#Dane klienta – Imię – użytkownik zarejestrowany
#username#Dane klienta – Nazwa mieszana – użytkownik zarejestrowany
##Dane klienta – – użytkownik zarejestrowany
#invoice_by_email#Dane klienta – Faktura/paragon drogą elektroniczną – użytkownik zarejestrowany
#mdm_data#Dane klienta – Dane mdm – użytkownik zarejestrowany
#first_name_call_form#Dane klienta – imię w wołaczu
#store_image_logo#Logo sklepu
#kod_akcji_X#Wygenerowany kod akcji promocyjnej (zastąp X identyfikatorem akcji)
#temat_wiadomosci#Temat wiadomości
#tresc_wiadomosci#Treść wiadomości
IF_ALLEGRO
ENDIF_ALLEGRO
Warunek – zamówienie z Allegro
IF_NOT_ALLEGRO
ENDIF_NOT_ALLEGRO
Warunek – zamówienie inne niż Allegro
IF_MULTISTORE_ID_1
ENDIF_MULTISTORE_ID_1
Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – platforma e-commerce klasy premium”
IF_MULTISTORE_ID_2
ENDIF_MULTISTORE_ID_2
Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – fashion”
IF_MULTISTORE_ID_3
ENDIF_MULTISTORE_ID_3
Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – ksiegarnia”
IF_MULTISTORE_ID_4
ENDIF_MULTISTORE_ID_4
Warunek – zakup w sklepie „AtomStore – beauty”
IF_REKLAMACJE
ENDIF_REKLAMACJE
Warunek – powiadomienia dot. reklamacji
IF_NOT_REKLAMACJE
ENDIF_NOT_REKLAMACJE
Warunek – powiadomienia niedotyczące reklamacji

Tłumaczenia maili transakcyjnych

Więcej informacji znajdziesz w tym artykule.

Zawartość