leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z SALESmanago

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 68 views

Z artykułu dowiesz się, jak skonfigurować ustawienia integracji z SALESmanago w sklepie na platformie AtomStore.


Zakres integracji

Integracja pomiędzy SALESmanago a AtomStore obejmuje:

1. Przesłanie kontaktu jako monitorowanego wraz z pełnym zakresem danych:

  • nazwa kontaktu;
  • e-mail;
  • telefon;
  • adres;
  • firma;
  • stan kontaktu;
  • data urodzenia;
  • data utworzenia kontaktu.

2. Informacje o kliencie przesyłane są podczas:

  • zapisu do newslettera;
  • zalogowanie się do systemu;
  • założenie konta w systemie.

3. Dodatkowe dane:

  • dodanie produktu do koszyka przez zalogowany kontakt (przesyłane jako zdarzenie zewnętrzne w postaci CARD > ID produktu oraz adres e-mail);
  • złożenie zamówienia (przesyłane jako zdarzenie zewnętrze w postaci PURCHASE > ID zamówienia, lista produktów, e-mail).

Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?

1. Utwórz konto na platformie SALESmanago

2. Po utworzeniu konta przejdź do Ustawienia > Integracje > Dostęp przez API . W tym miejscu znajdziesz dane niezbędne do późniejszej konfiguracji, takie jak:

  • ID klienta;
  • Klucz API.

3. Skopiuj powyższe dane do schowka.


Konfiguracja ustawień w panelu AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > SALESmanago

2. Rozwiń listę i wprowadź następujące dane:

  • Salesmanago.pl – identyfikator – ID klienta z panelu SALESmanago;
  • Salesmanago.pl – API SECRET – klucz API secret, który analogicznie jak ID – znajdziesz w panelu SALESmanago;
  • Salesmanago.pl – E-mail – adres e-mail, na który utworzone zostało konto SALESmanago;
  • Salesmanago.pl – serwer – na której instancji założone jest Twoje konto (wybrać możesz: www, app1, app2, app3);
  • Salesmanago.pl – popup dla niezidentyfikowanych kontaktów – określ wyświetlanie pop-upów dla klientów, którzy nie są monitorowani;
  • Salesmanago.pl – taguj klientów kategoriami produktów które zakupił – zaznaczając Tak uruchomisz opcję automatycznego dodawania tagów dla klientów, którzy dokonali zakupu produktu. Przypisany tag zawierać będzie informację dotyczącą kategorii zakupionego produktu;
  • Salesmanago.pl – prefiks tagów – pole, które pozwala przypisać prefiks do tagów wysyłanych w ramach integracji;
  • Salesmanago.pl – wysyłaj potwierdzenie zapisu z Salesmanago – ustawienie na Tak spowoduje przesłanie potwierdzenia zapisu subskrypcji do SALESmanago (w przypadku, jeśli włączony jest double opt in);
  • Salesmanago.pl – wysyłaj tylko subskrybentów newslettera – ustawienie spowoduje, że wysyłane są informacje tylko o tych klientach, którzy wyrazili zgodę na wiadomości marketingowe;
  • Salesmanago.pl – synchronizuj konta subskrybentów – ustawienie na Tak spowoduje, że konta subskrybentów będą synchronizowane;
  • Salesmanago.pl Web Push – kod – w tym miejscu wklej kod Web Push; 
  • Salesmanago.pl Web Push – identyfikator – w tym miejscu wklej identyfikator Web Push.

3. Zapisz dane.