Integracja z SALESmanago
Z artykułu dowiesz się, jak skonfigurować ustawienia integracji z SALESmanago w sklepie na platformie AtomStore.
Zakres integracji
Integracja pomiędzy SALESmanago a AtomStore obejmuje:
1. Przesłanie kontaktu jako monitorowanego wraz z pełnym zakresem danych:
- nazwa kontaktu;
- e-mail;
- telefon;
- adres;
- firma;
- stan kontaktu;
- data urodzenia;
- data utworzenia kontaktu.
2. Informacje o kliencie przesyłane są podczas:
- zapisu do newslettera;
- zalogowanie się do systemu;
- założenie konta w systemie.
3. Dodatkowe dane:
- dodanie produktu do koszyka przez zalogowany kontakt (przesyłane jako zdarzenie zewnętrzne w postaci CARD > ID produktu oraz adres e-mail);
- złożenie zamówienia (przesyłane jako zdarzenie zewnętrze w postaci PURCHASE > ID zamówienia, lista produktów, e-mail).
Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?
1. Utwórz konto na platformie SALESmanago.
2. Po utworzeniu konta przejdź do Ustawienia > Integracje > Dostęp przez API . W tym miejscu znajdziesz dane niezbędne do późniejszej konfiguracji, takie jak:
- ID klienta;
- Klucz API.

3. Skopiuj powyższe dane do schowka.
Konfiguracja ustawień w panelu AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > SALESmanago .
2. Rozwiń listę i wprowadź następujące dane:
- Salesmanago.pl – identyfikator – ID klienta z panelu SALESmanago;
- Salesmanago.pl – API SECRET – klucz API secret, który analogicznie jak ID – znajdziesz w panelu SALESmanago;
- Salesmanago.pl – E-mail – adres e-mail, na który utworzone zostało konto SALESmanago;
- Salesmanago.pl – serwer – na której instancji założone jest Twoje konto (wybrać możesz: www, app1, app2, app3);
- Salesmanago.pl – popup dla niezidentyfikowanych kontaktów – określ wyświetlanie pop-upów dla klientów, którzy nie są monitorowani;
- Salesmanago.pl – taguj klientów kategoriami produktów które zakupił – zaznaczając Tak uruchomisz opcję automatycznego dodawania tagów dla klientów, którzy dokonali zakupu produktu. Przypisany tag zawierać będzie informację dotyczącą kategorii zakupionego produktu;
- Salesmanago.pl – prefiks tagów – pole, które pozwala przypisać prefiks do tagów wysyłanych w ramach integracji;
- Salesmanago.pl – wysyłaj potwierdzenie zapisu z Salesmanago – ustawienie na Tak spowoduje przesłanie potwierdzenia zapisu subskrypcji do SALESmanago (w przypadku, jeśli włączony jest double opt in);
- Salesmanago.pl – wysyłaj tylko subskrybentów newslettera – ustawienie spowoduje, że wysyłane są informacje tylko o tych klientach, którzy wyrazili zgodę na wiadomości marketingowe;
- Salesmanago.pl – synchronizuj konta subskrybentów – ustawienie na Tak spowoduje, że konta subskrybentów będą synchronizowane;
- Salesmanago.pl Web Push – kod – w tym miejscu wklej kod Web Push;
- Salesmanago.pl Web Push – identyfikator – w tym miejscu wklej identyfikator Web Push.

3. Zapisz dane.