Integracja z UPS
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować ustawienia integracji z UPS w sklepie na platformie AtomStore.
Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?
1. Przejdź do formularza rejestracyjnego UPS. Wprowadź dane do logowania, zaakceptuj wymagane zgody, a następnie kliknij Zarejestruj się .

2. Po utworzeniu konta niezbędne będzie podanie:
- UPS login – login do konta UPS
- UPS password – hasło konta UPS;
- UPS access license number – numer licencji UPS;
- UPS account number – numer konta UPS.
Powyższe dane powinieneś otrzymać od firmy UPS.
3. Po otrzymaniu danych, skopiuj je do schowka.
Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > UPS i kliknij Włącz .

2. Rozwiń listę. W tym miejscu znajdziesz ustawienia, które należy skonfigurować:
- Zmień status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego na – na jaki status ma zostać zmienione zamówienie po wygenerowaniu listu przewozowego;
- Powiadomienia email o przesyłkach (na adres klienta i administratora) – tak/nie;
- E-mail administratora – istotne jeżeli włączono powiadomienie e-mail. Pozostaw puste jeżeli chcesz korzystać z adresu kontaktowego sklepu;
- Usuwaj listy przewozowe (pliki) starsze niż … dni – po jakim czasie mają być usuwane pliki listów przewozowy;
- Format opisu przesyłki – możesz użyć znaczników #numer_zamowienia#, #id_klienta#, #uwagi_kurier#;
- Typ etykiety – format etykiety dla kuriera.

3. Przejdź do zakładki Dane dostępowe . W tym miejscu należy wprowadzić klucze dostępowe z panelu UPS:
- UPS login – login UPS;
- UPS password – hasło;
- UPS access license number – numer licencji dostępu UPS;
- UPS account number – numer konta UPS;
- Tryb testowy – czy chcesz, aby integracja działała w trybie testowym czy produkcyjnym.

4. Kolejną zakładką jest Powiązanie sposobów wysyłki . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie formy wysyłki.
- Forma dostawy – UPS Standard – standardowy kurier UPS;
- Forma dostawy – UPS Express – usługa UPS Express;
- Forma dostawy – UPS Express Saver – usługa UPS Express Saver;
- Forma dostawy – UPS Access Point Standard – punkty odbioru UPS;
- Forma dostawy – UPS Access Point Express – usługa UPS Access Point Express.

5. Następnie przejdź do zakładki Dane nadawcy . W tym miejscu wprowadź dane Twojego sklepu jako nadawcy.
- Kod kraju – dwuliterowy kod, np. PL ;
- Kod województwa – kod województwa, np. MAL – małopolskie ;
- Nazwa nadawcy – nazwa Twojej organizacji;
- Ulica / numer – ulica oraz numer budynku;
- Kod pocztowy – kod pocztowy miejsca, w którym siedzibę ma sklep;
- Miasto – miasto, w którym znajduje się siedziba sklepu;
- Telefon – Twój numer telefonu;
- Osoba kontaktowa – przedstawiciel Twojego sklepu.

6. Następnym krokiem jest określenie gabarytów przesyłki w zakładce Domyślne parametry paczki .
- Domyślny typ paczki;
- Domyślna waga paczki – istotne tylko podczas ręcznego wprowadzania całościowych wag przesyłek. Nieistotne dla automatycznego wyliczania ciężaru paczek na podstawie wag produktów w zamówieniach;
- Domyślna szerokość paczki – szerokość paczki w centymetrach;
- Domyślna wysokość paczki – wysokość paczki w centymetrach;
- Domyślna głębokość paczki – głębokość paczki w centymetrach;
- W przypadku brakujących wag odpytuj o… – czy chcesz, aby w przypadku brakujących wag system odpytywał o: wagę paczki lub wagę produktu;
- Atrybuty odpowiadające rozmiarowi – rozmiar produktu w cm, jeśli któryś z rozmiarów zostanie przekroczony, forma dostawy nie będzie dostępna (dotyczy tylko AccessPoint).

7. Przejdź do zakładki Odbiór przesyłek przez kuriera i określ następujące parametry:
- Zamawiaj kuriera – tak/nie;
- Odbiór przesyłki przez kuriera po … dniach od zgłoszenia nadania – w jakim czasie od zgłoszenia nadania chcesz, aby kurier odebrał przesyłkę;
- Odbiór przesyłki przez kuriera – od godz – godzina, od której kurier powinien odebrać przesyłkę;
- Odbiór przesyłki przez kuriera – do godz – godzina, do której kurier powinien odebrać przesyłkę.

8. Kolejnym krokiem jest określenie XML dla drukarki etykiet:
- Możliwość pobrania pliku XML dla drukarki etykiet UPS – tak/nie;
- Nazwa nadawcy (XML) – nazwa Twojego sklepu;
- Domyślna grupa asortymentowa (XML);
- Domyślna waga paczki (XML).

9. Ostatnim etapem konfiguracji ustawień integracji jest przejście do zakładki Dynamiczne ceny przesyłek . W tym miejscu należy określić:
- Koszyk: pobieraj dynamicznie ceny przesyłek – tak/nie;
- Koszyk: pobieraj dynamicznie ceny przesyłek dla Access Point – tak/nie;
- Koszyk: pobieraj dynamicznie ceny przesyłek z API via Ajax – tak/nie;
- Dopłata za doręczenie na adres osoby prywatnej – tak/nie;
- Forma dostawy – UPS Standard – procentowy narzut na wyliczone ceny – procentowy narzut dla formy dostawy UPS Standard;
- Forma dostawy – UPS Express – procentowy narzut na wyliczone ceny – procentowy narzut dla formy dostawy UPS Express;
- Forma dostawy – UPS Express Saver – procentowy narzut na wyliczone ceny – procentowy narzut dla formy dostawy UPS Express Saver;
- Forma dostawy – UPS Access Point Standard – procentowy narzut na wyliczone ceny – procentowy narzut dla formy dostawy UPS Access Point (Standard);
- Forma dostawy – UPS Access Point Express – procentowy narzut na wyliczone ceny – procentowy narzut dla formy dostawy UPS Access Point (Express).

10. Zapisz dane. Integracja została skonfigurowana.