leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z Autopay (dawne Blue Media)

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 310 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować integrację z Autopay w sklepie na platformie AtomStore.


Skąd pobrać dane potrzebne do integracji ?

1. Przejdź do formularza rejestracji, który znajdziesz w tym miejscu. Uzupełnij go poprawnymi danymi. Zadecyduj m.in. o tym, czy chcesz umożliwić swoim klientom płatności kartą. Jeśli tak – podaj swój miesięczny obrót i średnią wartość transakcji.

2. Zaakceptuj regulamin i kliknij Załóż konto .

3. Kolejnym krokiem jest weryfikacja Twojego konta. W tym celu po zobaczeniu linku aktywacyjnego, który zostanie wysłany na wskazany adres e-mail, kliknij na niego, aby móc dokonać przelewu weryfikacyjnego.

4. Wybierz swój bank, a następnie – dokonaj przelewu. Jeżeli w widoku banków nie znajdziesz swojego, kliknij opcję Mam konto w innym banku i kolejno postępuj zgodnie z wyświetlaną instrukcją. Ponieważ przelew weryfikacyjny jest bezzwrotny – upewnij się, że numer rachunku oraz dane firmy są prawidłowe. Wybierz tę opcję również wtedy, gdy chcesz wskazać do rozliczeń swój rachunek firmowy. Jeżeli tego nie zrobisz bramka płatnicza przekieruje Cię automatycznie do ekranu logowania przeznaczonego dla klientów indywidualnych, co uniemożliwi prawidłowe przeprowadzenie procesu.

5. Gdy weryfikacja przebiegnie w sposób prawidłowy, w Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online pojawią się płatności Autopay. Proces weryfikacji trwa najczęściej do 24h.


Konfiguracja ustawień integracji po stronie AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > Autopay .

2. Wprowadź dane konfiguracyjne, tj:

  • Service ID – kod nadawany w trakcie rejestracji usługi, który identyfikuje sklep w systemie płatności online;
  • Acceptor ID – kod nadawany w trakcie rejestracji usługi, który identyfikuje sklep w systemie płatności online;
  • Service key – klucz nadawany w trakcie rejestracji usługi, który identyfikuje sklep w systemie płatności online;
  • Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia – w chwili opłacenia zamówienia zostanie potwierdzona autentyczność klienta.

3. Przejdź do zakładki Powiązanie form płatności . W tym miejscu możesz połączyć odpowiednie formy płatności oferowane przez Autopay z formami utworzonymi w panelu AtomStore (w Sprzedaż > Formy płatności . Więcej informacji na temat tworzenia form płatności znajdziesz tutaj). Skonfigurować możesz następujące formy:

  • Odpowiadająca forma płatności – w tym miejscu zmapuj odpowiednią formę dla płatności Autopay;
  • Odpowiadająca forma płatności – BLIK – ustaw jeżeli chcesz aby BLIK był osobną formą płatności;
  • Odpowiadająca forma płatności – Google Pay – ustaw jeżeli chcesz aby Google Pay był osobną formą płatności. Korzystanie z tej formy płatności wymaga weryfikacji przez Google – w tym celu skontaktuj się z BOK AtomStore.;
  • Odpowiadająca forma płatności – karty płatnicze – Ustaw jeżeli chcesz aby karty płatnicze były osobną formą płatności;
  • Odpowiadająca forma płatności – raty Alior Bank – Ustaw jeżeli chcesz aby raty Alior Bank były osobną formą płatności;
  • Odpowiadająca forma płatności – zapłać za mnie;
  • Odpowiadająca forma płatności – Smartney;

4. Przejdź do zakładki Powiązanie statusów wpłaty i zamówień . W tym miejscu możesz ustawić powiązania statusów płatności z systemu Autopay ze statusami zamówień, które zostały utworzone w zakładce Ustawienia > Statusy zamówień . W ramach opcji można zmapować trzy statusy:

  • Status ’PENDING’ – status gdy: płatność w oczekiwaniu;
  • Status 'SUCCESS’ – status gdy: płatność zakończona sukcesem;
  • Status 'FAILURE’ – status gdy: niepowodzenie w płatności.

5. Zapisz dane. Integracja została pomyślnie skonfigurowana. Po skompletowaniu zamówienia w koszyku będziesz mógł po wybraniu bramki Autopay zaznaczyć wybraną formę płatności.

Zawartość