leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Resetowanie hasła

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 44 views

Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore możesz zresetować hasło z poziomu panelu użytkownika oraz panelu administracyjnego dla konta klienta.


Reset hasła z poziomu konta klienta

1. W przypadku, gdy klient zapomniał hasła do swojego konta użytkownika w sklepie, po przejściu do strony logowania (https://nazwa-sklepu.pl/logowanie) może wybrać funkcję przypominania hasła.

2. Po wprowadzeniu adresu e-mail powiązanego z kontem i kliknięciem polecenia Przypomnij hasło, zostanie wyświetlony komunikat o wysłaniu instrukcji odzyskiwania hasła.

3. Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link pozwalający na utworzenie nowego hasła. Wygląd oraz treść wiadomości możesz zmienić w …. Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe Przypomnienie hasła . Aby link do zmiany hasła został wysłany wstaw w wiadomości znacznik #link# .

3. Gotowe! Hasło zostało zmienione. Zostaniesz przekierowany na stronę główną sklepu z informacją o poprawnym zapisie danych.

4. Zaloguj się  ponownie używając nowego hasła.


Reset hasła z poziomu panelu administratora

1. Przejdź do Sprzedaż > Klienci .

2. Z dostępnych opcji wybierz Wyślij e-mail do zresetowania hasła .

3. System wyświetli komunikat o potwierdzeniu działania. Kliknij Wyślij .

Analogicznie, jak w przypadku resetu hasła przez użytkownika, na adres e-mail zostanie wysłany link do zmiany hasła.


Ręczna zmiana hasła przez administratora

Administrator może również zmienić klientowi hasło ręcznie z poziomu panelu administracyjnego.

1. Przejdź do Sprzedaż > Klienci > Edycja klienta .

2. Kliknij przycisk Edytuj .

3. Zostanie wyświetlone okno edycji danych klienta. W polu Hasło możesz ręcznie wprowadzić nowe hasło dla użytkownika. Następnie w polu Powtórz hasło wpisz je jeszcze raz.

4. Zapisz dane. W przypadku ręcznej zmiany hasła mail systemowy nie zostanie wysłany automatycznie. Pamiętaj, aby poinformować o wprowadzonych zmianach klienta.


Wygenerowanie dostępu do konta

1. W przypadku, gdy klient dokonuje zakupów będąc niezalogowanym i korzysta z formularza Szybkie zakupy wpisując w polu E-mail adres, który już istnieje w bazie, system wyświetli informację o istnieniu zarejestrowanego adresu mailowego. Jeżeli klient nie pamięta hasła, może skorzystać w tym miejscu z możliwości przypomnienia hasła.

2. Po kliknięciu przycisku Tak, wyślij mi link na podanego maila zostanie wysłana wiadomość, w której otrzyma link do:

  • Logowania bez podawania loginu i hasła. Link jest ważny przez godzinę;
  • Resetowania hasła.

3. Wiadomość możesz skonfigurować według Twoich potrzeb. W Ustawienia Konfiguracja sklepu Maile systemowe wybierz szablon Wygenerowanie dostępu do konta .

4. Skorzystaj ze znacznika #new_password_url# jeśli chcesz przesłać klientowi link do nowego hasła. Znacznik możesz wstawić bezpośrednio w wiadomości lub za pomocą hiperłącza. Zaznacz słowo pod które podstawione ma być łącze i kliknij ikonę Wstaw/edytuj łącze .

5. Zapisz dane.

Zawartość