Jak dodać darmową dostawę w sklepie internetowym
W poniższym artykule dowiesz się jak w sklepie na platformie AtomStore dodać próg darmowej dostawy dla wybranej formy płatności w zależności od kwoty, ilości sztuk oraz czasu przez jaki może trwać, a także od posiadanych przez klienta punktów programu lojalnościowego, które może w tym celu wykorzystać.
Jak dodać próg darmowej dostawy od kwoty
1. Przejdź do Sprzedaż Formy dostawy .
2. Wybierz formę, dla której chcesz dodać darmową dostawę i kliknij Edytuj .

3. Następnie, przejdź do pola Darmowa od i wpisz kwotę od jakiej dostawa do paczkomatów InPost będzie darmowa, np. 199 zł.

4. Dodatkowo możesz (nie jest to obligatoryjne) zdefiniować referer oraz parametr aktywujący

5. Możesz zdecydować także, czy w przypadku darmowej dostawy system ma uwzględniać ceny brutto czy ceny netto.
W tym celu przejdź do Konfiguracja sklepu Sprzedaż i ceny Proces zakupowy i konta klientów Rozwiń Darmowa dostawa – uwzględniaj ceny .

Przykład zastosowania:
Gdy klient doda do koszyka produkt, który nie spełnia kryteriów darmowej dostawy (np. z uwagi na zbyt niską cenę) w koszyku wyświetlona zostanie informacja o brakującej do darmowej dostawy kwocie oraz polecanych produktach.

Gdy kwota przekroczy wymagany próg, informacja o brakującej kwocie zniknie, a po wybraniu formy dostawy pojawi się informacja o darmowej dostawie.

Finalna kwota wyświetlana będzie z uwzględnieniem braku kosztów dostawy.

5. Jeśli chcesz, aby darmowa dostawa od wymaganej kwoty była realizowana tylko przez podany przez Ciebie okres czasu, wróć do skonfigurowanej formy dostawy. Następnie, w polu Darmowa od dodaj datę końcową do której dostawa od wymaganej kwoty będzie darmowa, np. najbliższe dwa tygodnie.

Jak dodać próg darmowej dostawy od ilości zamówionych produktów
1. Jeżeli chcesz, aby darmowa dostawa była naliczana od ilości produktów w koszyku, przejdź do edycji formy dostawy. Następnie, w polu Darmowa od ilości określ liczbę produktów.

2. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po przejściu do koszyka klient wybierze np. cztery sztuki określonego produktu. Z uwagi na brak spełnionego wymagania o co najmniej pięciu sztukach system wyświetli informację o kwocie dostawy.

Gdy klient zwiększy liczbę sztuk do wymaganego minimum, system automatycznie wyświetli informację o darmowej dostawie.

Finalna kwota wyświetlana będzie z uwzględnieniem braku kosztów dostawy.

3. Ilość produktów możesz powiązać z minimalną / maksymalną wartością koszyka, poniżej / powyżej której klient nie będzie mógł wybrać formy dostawy. Przejdź do edycji formy dostawy, a następnie w polu Wartość koszyka zdefiniuj minimalną / maksymalną kwotę.
Przykład zastosowania:
Kwota mniejsza niż 209 zł.

Kwota większa niż 209 zł.

Wymiana punktów w programie lojalnościowym na darmową dostawę
1. Darmową dostawę można także ustawić dla odpowiedniej ilości punktów, jaką użytkownik może przeznaczyć w ramach programu lojalnościowego. Przejdź do Marketing i promocje Automation Program lojalnościowy Możliwość wymiany punktów na darmową dostawę i zaznacz opcję Tak .

2. Wybierz formę dostawy dla której chcesz ustawić minimalną liczbę punktów jaką klient będzie mógł wymienić na darmową dostawę, np. dla formy InPost Paczkomaty ustaw wymaganą liczbę punktów.

Przykład zastosowania:
Po przejściu do koszyka pomimo braku wymaganej do darmowej dostawy kwoty system wyświetli pole Wykorzystaj punkty programu lojalnościowego . Klient musi zaznaczyć opcję Tak , jeżeli chce skorzystać z tej opcji.

Finalna kwota wyświetlana będzie z uwzględnieniem braku kosztów dostawy, a także informacją o wykorzystanych punktach.

Próg darmowej dostawy w odniesieniu do…
W ustawieniach istnieje możliwość zdefiniowania, czy próg darmowej dostawy wyświetlany będzie w zależności od:
- Najniższego zdefiniowanego progu dla formy dostawy,

- Formy dostawy wybranej przez klienta

Przykład zastosowania:
1. Jeżeli w ustawieniach zdefiniujesz wyświetlanie w odniesieniu do Formy dostawy z najniższym progiem system w koszyku wyświetli w koszyku informację o darmowej dostawie w odniesieniu do najniższej kwoty, jaka została ustawiona w formach dostawy. Przykładowo dla formy dostawy Poczta Polska próg darmowej dostawy wynosi 99 zł. W takiej sytuacji niezależnie od metody dostawy wybranej przez klienta, kwota darmowej dostawy wynosić będzie wskazane wcześniej 99 zł.

2. Jeżeli w ustawieniach zdefiniujesz wyświetlanie w odniesieniu do Formy dostawy wybranej przez klienta system w koszyku wyświetli w koszyku informację o darmowej dostawie w odniesieniu do metody dostawy wybranej przez klienta. W takiej sytuacji, w zależności od tego jaka forma dostawy zostanie wybrana, kwota wynikać będzie z tego, co zdefiniowałeś wcześniej.
