leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Statystyki – sprzedaż

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 292 views

W tym miejscu znajdziesz ogólne statystyki dotyczące sprzedaży w Twoim sklepie.


Zakładki:

Sprzedaż

1. Przejdź do Statystyki > Sprzedaż .

2. W tym miejscu znajdują się zbiorcze statystyki związane ze sprzedażą produktów wyrażone w ilości oraz wartości zamówień. Widok dzieli się na:

  • wyszukiwarkę,
  • wykres sprzedaży zamówień,
  • szczegółową listę zamówień,
  • zakładki związane ze szczegółowymi danymi.

W zestawieniu uwzględniane są zamówienia ze statusami z flagą Sprzedaż = “Tak”. Flagę znajdziesz w Ustawienia > Statusy zamówień > Edycja statusu. Więcej informacji znajdziesz w artykule o statusach zamówień.

3. Wyszukiwarka pozwala na filtrowanie statystyk tak, aby uzyskać szczegółowe dane odnośnie sprzedaży wybranych produktów.

Przykład zastosowania:

W wyszukiwarce zostały wprowadzone filtry związane z produktem z kategorii eBooki tj. okres zestawienia, producent (autor), kraj zamówienia, produkt, z jakich urządzeń złożono zamówienie oraz jaka grupa użytkowników zamówiła produkt. Po kliknięciu przycisku Pokaż system wyświetli statystyki sprzedaży dla tego produktu w oparciu o ustawione parametry.

Przykładowa statystyka pokazuje od 21.03 do 23.03 zostało złożone jedno zamówienie na wybrany produkt a łączna suma (wraz z dostawą) wyniosła 40,93 zł. Z tego miejsca możesz również wyeksportować do pliku XLS wygenerowane zestawienie. Kliknij odnośnik Eksport do XLS .

Po pobraniu pliku, statystyki będziesz mógł otworzyć w arkuszu excela.


Dochody

1. Przejdź do zakładki Dochody .

2. W tym miejscu znajdują się statystyki związane z dochodami uzyskanymi z tytułu sprzedanych przez Twój sklep produktów. Możesz tutaj zobaczyć takie dane jak:

  • ilość zamówień,
  • wartość zamówień netto,
  • koszt,
  • dochód,
  • marża.

Przykład zastosowania: 

Po zastosowaniu w wyszukiwarce filtra Okres zestawienia – własny ustawionego na dni 21-23.03 w zakładce wyświetlone zostały statystyki pozwalające zobaczyć dochody z tych dni. Możesz zauważyć, że w przypadku tych danych łączna wartość netto oraz dochód wynosił 239,46 zł. W rozdzieleniu na konkretne dni statystyka prezentuje, że 21.03 wartość zamówień wyniosła 24,52 zł, 22.03 – 181,66 zł, 23.03 – 33,28 zł.


Zwroty i anulacje

1. Przejdź do zakładki Zwroty i anulacje .W zestawieniu uwzględniane są zamówienia ze statusami z flagą Zwrot = “Tak”. Flagę znajdziesz w Ustawienia > Statusy zamówień > Edycja statusu. Więcej informacji znajdziesz w artykule o statusach zamówień.

2. W tym miejscu znajdują się statystyki związane z produktami, które zostały zwrócone oraz zamówieniami o statusie Anulowany . Możesz zobaczyć tutaj takie dane jak:

  • ilość zwrotów/anulacji,
  • % wszystkich zamówień (ze wszystkich zamówień w danym dniu),
  • wartość zwrotów/anulacji.

Przykład zastosowania:

Dla zamówień złożonych w okresie od 9.03 do 23.03, które zostały anulowane możesz zobaczyć, że przykładowo w dniu 13.03 6 transakcji otrzymało status Anulowany co odpowiada 75% złożonych w tym dniu zamówień na łączną kwotę 525,40 zł.


Formy płatności

1. Przejdź do zakładki Formy płatności .

2. W tym miejscu możesz zobaczyć statystyki związane z formami płatności, jakie zostały wybrane przez klientów na etapie składania zamówień w sklepie.

Przykład zastosowania:

Dla zamówień złożonych w okresie od 9.03 do 23.03 możesz zobaczyć, jakie formy płatności najczęściej zostały wybierane przez klientów. Na przykładzie powyższego były to:

  • DotPay,
  • PayU,
  • Przelewy24.

Formy dostawy

1. Przejdź do zakładki Formy dostawy .

2. W tym miejscu możesz zobaczyć statystyki związane z formami dostawy, jakie zostały wybrane przez klientów w toku składania zamówień.

3. W kolumnach uwzględniono również średni czas dostawy oraz terminowość dostawy.

Średni czas dostawy liczony jest od dnia wysyłania do dnia doręczenia przesyłki klientowi, natomiast w przypadku terminowości dostawy system patrzy na datę, kiedy paczka miała przyjść, a kiedy realnie została doręczona (weryfikacja na podstawie czasu doręczenia w edycji formy dostawy). W tym celu należy skonfigurować poniższe dwa ustawienia – Statystyki – statusy wysyłki zamówień oraz Statusy – statusy dostarczenia zamówień :

Przykład zastosowania:

Dla zamówień złożonych w okresie od 9.03 do 23.03 możesz zobaczyć, jakie formy płatności najczęściej zostały wybierane przez klientów. Na przykładzie powyższego były to:

  • InPost paczkomaty,
  • Kurier DHL,
  • Kurier InPost.

Lojalność klientów

1. Przejdź do zakładki Lojalność klientów .

2. W tym miejscu możesz zobaczyć statystyki przedstawiające czy klienci, którzy raz zamówili produkt w Twoim sklepie powracają, statystyki zakupów z rejestracją oraz bez rejestracji.

Przykład zastosowania:

Dla zamówień złożonych w okresie od 21.03 do 23.03 możesz zauważyć, że zostało złożone zamówienie bez rejestracji oraz kilkukrotnie nastąpił ponowny zakup produktu przez klienta.


Źródła

1. Przejdź do zakładki Źródła . Źródła sprzedaży możesz zdefiniować w Sprzedaż > Zamówienia > Edycja zamówienia > Źródła .

2. W tym miejscu możesz zobaczyć statystyki przedstawiające źródła, z jakich zostały dokonane zakupy.


Rekomendacje

1. Przejdź do zakładki Rekomendacje .

2. W tym miejscu możesz zobaczyć statystyki przedstawiające rekomendacje, na podstawie których klienci dokonywali zakupu produktów.

Zawartość