Jak dodać formy płatności w sklepie internetowym
W poniższym artykule dowiesz się jak dodać formy płatności w sklepie na platformie AtomStore, poznasz dostępne bramki płatności, a także przejdziesz przez cały proces konfiguracji ustawień związanych z tą funkcjonalnością.
Przykładowe bramki płatności
W sklepie możesz skonfigurować różne formy płatności. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca przykładowe bramki oraz metody płatności.
Bramka: | Metody płatności: |
Przelewy24 (BLIK, szybkie płatności) | P24NOW, BLIK, Przelew online, Karty płatnicze, Płatności walutowe, Apple Pay, Google Pay, eRaty, PayPal, PayPo. |
Blue Media | Pay by Link, mTransfer, Pekao24, iPKO, BLIK, Apple Pay, Google Pay, Karty płatnicze. |
iMoje | BLIK, BZWBK Przelew24, mTransfer, iPKO, Pekao24. |
PayByNet | E-płatność BGŻ BNP Paribas, Plus Bank, Przelew24 Santander, mTransfer, Pekao24. |
Polskie ePłatności | BLIK,Inteligo, mTransfer, Apple Pay, Google Pay. |
GP Webpay | MasterCard, VISA, Google Pay, Masterpass. |
TPay | BLIK, Google Pay, Masterpass, PayPal, Pekao24, iPKO, mTransfer. |
Braintree | PayPal, Karty kredytowe, Venmo, Apple Pay, Google Pay, BitCoin (za pośrednictwem giełdy Coinbase). |
Adyen | BLIK, VISA, Masterpass, Apple Pay. |
Jak dodać formę płatności
1. Przejdź do Sprzedaż Formy płatności . Następnie, kliknij przycisk Dodaj formę płatności .

2. Skonfiguruj ustawienia formy płatności. Ustawić możesz takie parametry jak:
- Nazwę – widoczną od strony klienta,
- Nazwę roboczą – widoczną w panelu administracyjnym,
- Ikonę – może się pojawić w sekcji wyboru płatności w koszyku,
- Status – czy aktywna,
- Czy jest domyślna – taka forma będzie wybrana w koszyku,
- Czy jest to forma pobraniowa – ustawienie jest wykorzystywane przez integracje z kurierami,
- czy forma płatności jest dostępna na urządzeniach mobilnych,
- Dopłatę procentową lub kwotową – np. do formy płatność za pobraniem,,
- Minimalną wartość koszyka – dla wybranej formy płatności, zasadne np. dla PayPo (płatności odroczone),
- Domyślny status zamówienia dla tej formy płatności – np. “Oczekuje na przelew” dla przedpłaty na konto,
- Termin płatności w dniach,
- Opis – który będzie prezentowany klientom w ostatnim kroku zamówienia i w potwierdzeniu e-mail,
- Dodatkowa informacja – wyświetlana w koszyku w formie tooltipa przy wybranej formie płatności
- Formy dostawy – wyklucz formy dostawy, dla których metoda płatności nie jest dostępna
- dostępność w sklepach – w przypadku korzystania z multistore, wskaż w których sklepach wybrana metoda płatności ma być dostępna w koszyku,
- Kraje – wskaż/wyklucz kraje w których metoda płatności jest dostępna bądź nie,
- Walutę
- Czy jest ona aktywna tylko dla zarejestrowanych klientów – możesz wskazać formę płatności, która będzie wyświetlana tylko klientom z aktywnym kontem w sklepie,
- Grupy klientów, dla jakich jest dostępna.


3. Zapisz dane.