leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Jak dodać formy płatności w sklepie internetowym

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 52 views

W poniższym artykule dowiesz się jak dodać formy płatności w sklepie na platformie AtomStore, poznasz dostępne bramki płatności, a także przejdziesz przez cały proces konfiguracji ustawień związanych z tą funkcjonalnością.


Przykładowe bramki płatności

W sklepie możesz skonfigurować różne formy płatności. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca przykładowe bramki oraz metody płatności.

Bramka:Metody płatności:
Przelewy24 (BLIK, szybkie płatności)P24NOW,
BLIK,
Przelew online,
Karty płatnicze,
Płatności walutowe,
Apple Pay,
Google Pay,
eRaty,
PayPal,
PayPo.
Blue MediaPay by Link,
mTransfer,
Pekao24,
iPKO,
BLIK,
Apple Pay,
Google Pay,
Karty płatnicze.
iMojeBLIK,
BZWBK Przelew24,
mTransfer,
iPKO,
Pekao24.
PayByNetE-płatność BGŻ BNP Paribas,
Plus Bank,
Przelew24 Santander,
mTransfer,
Pekao24.
Polskie ePłatnościBLIK,Inteligo,
mTransfer,
Apple Pay,
Google Pay.
GP WebpayMasterCard,
VISA,
Google Pay,
Masterpass.
TPayBLIK,
Google Pay,
Masterpass,
PayPal,
Pekao24,
iPKO,
mTransfer.
BraintreePayPal,
Karty kredytowe,
Venmo,
Apple Pay,
Google Pay,
BitCoin (za pośrednictwem giełdy Coinbase).
AdyenBLIK,
VISA,
Masterpass,
Apple Pay.

Jak dodać formę płatności

1. Przejdź do Sprzedaż Formy płatności . Następnie, kliknij przycisk Dodaj formę płatności .

2. Skonfiguruj ustawienia formy płatności. Ustawić możesz takie parametry jak:

  • Nazwę – widoczną od strony klienta,
  • Nazwę roboczą – widoczną w panelu administracyjnym,
  • Ikonę – może się pojawić w sekcji wyboru płatności w koszyku,
  • Status – czy aktywna,
  • Czy jest domyślna – taka forma będzie wybrana w koszyku,
  • Czy jest to forma pobraniowa – ustawienie jest wykorzystywane przez integracje z kurierami,
  • czy forma płatności jest dostępna na urządzeniach mobilnych,
  • Dopłatę procentową lub kwotową – np. do formy płatność za pobraniem,,
  • Minimalną wartość koszyka – dla wybranej formy płatności, zasadne np. dla PayPo (płatności odroczone),
  • Domyślny status zamówienia dla tej formy płatności – np. “Oczekuje na przelew” dla przedpłaty na konto,
  • Termin płatności w dniach,
  • Opis – który będzie prezentowany klientom w ostatnim kroku zamówienia i w potwierdzeniu e-mail,
  • Dodatkowa informacja – wyświetlana w koszyku w formie tooltipa przy wybranej formie płatności
  • Formy dostawy – wyklucz formy dostawy, dla których metoda płatności nie jest dostępna
  • dostępność w sklepach – w przypadku korzystania z multistore, wskaż w których sklepach wybrana metoda płatności ma być dostępna w koszyku,
  • Kraje – wskaż/wyklucz kraje w  których metoda płatności jest dostępna bądź nie,
  • Walutę
  • Czy jest ona aktywna tylko dla zarejestrowanych klientów – możesz wskazać formę płatności, która będzie wyświetlana tylko klientom z aktywnym kontem w sklepie,
  • Grupy klientów, dla jakich jest dostępna.

3. Zapisz dane.

Zawartość