leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Program lojalnościowy

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 23 views

Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore możesz dodać program lojalnościowy oraz określić jego warunki.


Jak uruchomić program lojalnościowy?

1. W celu aktywacji modułu przejdź do Ustawienia Konfiguracja sklepu Marketing Program lojalnościowy .

2. Po rozwinięciu listy, możesz swobodnie zdefiniować zasady Programu. Ważne kwestie, jak promocje, wyprzedaże czy zwracanie punktów za anulowane zamówienia ustalasz w jednym miejscu. Prawidłowo zaznaczone opcje możesz zobaczyć na podglądzie. Możesz ustalić tutaj takie parametry jak:

  • Udział klientów – kto może wziąć udział w programie;
  • Program obejmuje produkty w promocji – czy w programie uwzględniane mają być również produkty będące w trakcie promocji;
  • Koszyk – cena produktu odbieranego za punkty – minimalna cena, od jakiej można odebrać produkt za punkty;
  • Zwracaj wykorzystane w zamówieniu punkty z chwilą jego anulowania – Zamówienie jest anulowane gdy otrzymuje status, który w sekcji Ustawienia - Statusy zamówień ma przypisaną flagę [/direction] Zwrot: Tak [/direction];
  • Odejmuj przyznane punkty za anulowanie zamówienia – Zamówienie jest anulowane gdy otrzymuje status, który w sekcji Ustawienia Statusy zamówień ma przypisaną flagę Zwrot: Tak ;
  • Automatyczne wygasanie niewykorzystanych punktów po upływie … dni – Pozostaw 0, aby gromadzone punkty były ważne bezterminowo, do momentu ich wykorzystania;
  • Grupy klientów objętych programem – Do jakiej grupy klientów kierowany jest program;
  • Historia w panelu klienta – agreguj wpisy w obrębie zamówień.

3. Zdefiniuj przyznawanie punktów. W tym celu rozwiń listę Przyznawanie punktów . Konfiguracja umożliwia przyznawanie punktów:

  • za zakupione produkty (każdy produkt posiada indywidualną liczbę punktów);
  • za każde wydane 10 zł (10 jednostek waluty domyślnej);
  • za akcje – zapisanie się do newslettera, rejestrację, polecenie produktu, recenzję, dokonanie zakupu, wypełnienie formularza.

Przykład zastosowania: 

Za każde wydane 10 zł (jednostek) Klient otrzymuje 5 pkt. w programie lojalnościowym. Za zakupy na kwotę 89 zł otrzyma więc 89 zł/10 jed. = 8,9 x 5 pkt. = 44 pkt w programie lojalnościowym.

4. Zdefiniuj możliwe wykorzystanie punktów. W tym celu rozwiń listę Wykorzystanie punktów . System umożliwia wymianę punktów zgromadzonych w programie lojalnościowym w następujący sposób:

  • wymianę punktów na produkty – wg. indywidualnie ustalonej liczby punktów;
  • wymianę punktów na darmową dostawę (w ustawieniach form dostawy pojawia się „koszt punktowy”);
  • automatyczne przypisywanie klientów do grup (i np. nadawanie grupie rabatu -3%, etc.);
  • automatyczną wysyłkę kupony rabatowego po osiągnięciu odpowiedniej ilości punktów (kupon rabatowy może być kwotowy, procentowy czy na darmową dostawę).

Określenie warunków programu lojalnościowego

W AtomStore istnieje wiele możliwości nagradzania, czyli wykorzystania punktów przez klientów. Możesz automatycznie przyznawać kupony np. na darmową dostawę lub rabaty czy stworzyć listę produktów, które można kupić w zamian za punkty. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest automatyczne przydzielanie klientów do grup rabatowych.

1. Przejdź do Sprzedaż > Grupy .

2. Kliknij przycisk Dodaj nową grupę .

3. Zdefiniuj minimalną liczbę punktów dla grupy w polu minimalna liczba punktów oraz wysokość stałego rabatu w polu Cennik – % narzutu na cennik domyślny .

System przypisuje klientów tylko do wyższej grupy, niż są obecnie. Nigdy do niższej. Dlatego prawidłowo uporządkowane grupy to:

  • Premium (> 2000 pkt);
  • Gold (200 – 1999 pkt);
  • Silver (101-199 pkt).

Takich zmian możesz dokonać za pomocą strzałek.

4. Jeżeli chcesz przeliczać punkty z innej waluty, przejdź do Marketing i promocje Automation Program lojalnościowy . W tym miejscu możesz również dodatkowo ustalić przeliczanie punktów dla różnych walut. W polu Kod waluty – Punkty za 10 jednostek wprowadź odpowiednią liczbę punktów.

5. Następnie określ wysyłanie automatycznych informacji o dołączeniu do właściwej grupy klientów. W polu Automatyczne przypisanie do określonej przez administratora grupy klientów , zaznacz Tak . Pojawią się wszystkie grupy, które wcześniej utworzyłeś.

6. W znajdującym się poniżej polu tekstowym możesz skonfigurować wiadomość, jaką otrzyma klient po przekroczeniu wymaganego progu punktowego. Dodając znacznik #nazwa_grupy# system automatycznie przypisze nazwę grupy klienta, która odpowiada ilości jego punktów. Każda kolejna zmiana statusu przez klienta zostanie odnotowana przez system z automatu.

7. Tworząc program lojalnościowy nie zapomnij o kwestiach formalnych, jak regulamin, który określi warunki przystąpienia do programu, korzyści i zasady. Pamiętaj, aby o każdej zmianie zapisów regulaminu informować swoich odbiorców z wyprzedzeniem.

Przykłady ofert dla grup klientów:

1. Grupa Premium .

  • darmowa dostawa kurierem;
  • wcześniejszy dostęp do nowości, limitowanych kolekcji;
  • specjalne oferty (np. rabaty, specjalne cenniki);
  • darmowe dodatkowe usługi;
  • wydłużony czas zwrotu produktów.

2. Grupa Gold .

  • darmowa dostawa do punktu odbioru od pewnej kwoty (jednak niższej niż dla klientów spoza programu);
  • gratis do zakupów;
  • specjalna oferta np. jednorazowy rabat w roku do wykorzystania na zakupy;
  • wcześniejszy dostęp do wyprzedaży.

3. Grupa Silver .

  • niewielki stały rabaty na zakupy;
  • wcześniejszy dostęp do informacji o nowych kolekcjach i wyprzedażach;
  • prezent na urodziny.
Zawartość