Google Feed
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować feed Google w sklepie na platformie AtomStore.
Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Marketing > Google feed i kliknij Włącz .

2. Rozwiń listę ustawień, a następnie skonfiguruj:
- Cena produktu – która cena powinna wyświetlać się jako cena domyślna w Google Merchant Center;
- Cena promocyjna – która cena powinna wyświetlać się jako cena promocyjna w Google Merchant Center;
- Wyświetlaj ceny z cennika – z którego cennika mają być pobierane ceny;
- Pola w pliku XML – które z pól dostępnych w Google Merchant Center powinno pojawić się w wygenerowanym pliku XML;
- Pole 'dostawa’ – ;
- Pole 'dostawa’ – wyklucz formy dostawy – w tym miejscu możesz wykluczyć wybrane formy dostawy dla pola Dostawa ;
- Prezentuj warianty jako osobne, zgrupowane produkty;
- Sufiks w odnośnikach do stron produktów;
- Szablon nazw produktów;
- Uwzględniaj minimum logistyczne w cenie produktu;
- Zastępuj wielkie litery w nazwach produktów (z wyjątkiem pierwszego znaku);
- Hash zabezpieczający;
- Dostępność produktu – sprawdzaj stan dostępny produktu;
- Dodatkowy fragment XML przy każdym produkcie.


3. Przejdź do zakładki Wykorzystanie atrybutów . W tym miejscu skonfiguruj ustawienia:
- Atrybut z kodem produktu;
- Atrybut z opisem produktu;
- Atrybut 'Kolor’;
- Atrybut 'Rozmiar’;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – ;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_0;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_1;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_2;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_3;
- Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_4;
- Atrybut 'informacje o produkcie’;
- Atrybut 'szczegóły produktu’;
- Atrybut 'płeć’;
- Atrybut 'grupa wiekowa’;
- Atrybut 'wzór’;
- Atrybut 'rozmiar’ jak nie ma kombinacji, albo taki sam dla wszystkich;
- Atrybut 'materiał’;
- Atrybut 'miara ceny jednostkowej’;
- Atrybut 'kolor’, jak nie ma kombinacji, jako zwykły atrybut produktu;
- Dodawaj jednostkę do wartości atrybutów.

4. Następnie rozwiń zakładkę Wykluczenia produktów . W tym miejscu skonfiguruj ustawienia:
- Wykluczaj nowe produkty – Czy nowe produkty powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
- Wykluczaj produkty bez zdjęć – Czy produkty bez zdjęć powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
- Wykluczaj produkty niedostępne – Czy produkty niedostępne powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
- Ograniczaj ofertę do produktów z dynamicznej listy – wybierz jeżeli chcesz ograniczyć listę produktów prezentowanych dla Facebook Feed.

5. Rozwiń listę Linki do plików XML . W zakładce znajdują się aktualne adresy plików produktowych, które można przekazać do serwisu Google Merchant Center.

6. Zapisz dane.
7. Plik XML z feedem produktowym znajdziesz pod adresem: domenasklepu/google/feed.
Ładowanie pliku produktowego do Google Merchant Center
1. W Google Merchant Center przejdź do zakładki Produkty .

2. Następnie wybierz sposób w jaki chcesz dodać plik produktowy. Do wyboru masz opcje:
- Dodaj produkty pojedynczo;
- Prześlij plik zawierający produkty.
3. Wybierz opcję Prześlij plik zawierający produkty .

4. W tym miejscu należy wybrać plik z dysku (lub go bezpośrednio przeciągnąć). Możesz pobrać również przykładowy plik. Po wszystkim, kliknij przycisk Dodaj produkty z pliku .
