leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Google Feed

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 33 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować feed Google w sklepie na platformie AtomStore.


Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Marketing > Google feed i kliknij Włącz .

2. Rozwiń listę ustawień, a następnie skonfiguruj:

  • Cena produktu – która cena powinna wyświetlać się jako cena domyślna w Google Merchant Center;
  • Cena promocyjna – która cena powinna wyświetlać się jako cena promocyjna w Google Merchant Center;
  • Wyświetlaj ceny z cennika – z którego cennika mają być pobierane ceny;
  • Pola w pliku XML – które z pól dostępnych w Google Merchant Center powinno pojawić się w wygenerowanym pliku XML;
  • Pole 'dostawa’ – ;
  • Pole 'dostawa’ – wyklucz formy dostawy – w tym miejscu możesz wykluczyć wybrane formy dostawy dla pola Dostawa ;
  • Prezentuj warianty jako osobne, zgrupowane produkty;
  • Sufiks w odnośnikach do stron produktów;
  • Szablon nazw produktów;
  • Uwzględniaj minimum logistyczne w cenie produktu;
  • Zastępuj wielkie litery w nazwach produktów (z wyjątkiem pierwszego znaku);
  • Hash zabezpieczający;
  • Dostępność produktu – sprawdzaj stan dostępny produktu;
  • Dodatkowy fragment XML przy każdym produkcie.

3. Przejdź do zakładki Wykorzystanie atrybutów . W tym miejscu skonfiguruj ustawienia:

  • Atrybut z kodem produktu;
  • Atrybut z opisem produktu;
  • Atrybut 'Kolor’;
  • Atrybut 'Rozmiar’;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – ;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_0;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_1;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_2;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_3;
  • Atrybut 'Etykieta niestandardowa’ – custom_label_4;
  • Atrybut 'informacje o produkcie’;
  • Atrybut 'szczegóły produktu’;
  • Atrybut 'płeć’;
  • Atrybut 'grupa wiekowa’;
  • Atrybut 'wzór’;
  • Atrybut 'rozmiar’ jak nie ma kombinacji, albo taki sam dla wszystkich;
  • Atrybut 'materiał’;
  • Atrybut 'miara ceny jednostkowej’;
  • Atrybut 'kolor’, jak nie ma kombinacji, jako zwykły atrybut produktu;
  • Dodawaj jednostkę do wartości atrybutów.

4. Następnie rozwiń zakładkę Wykluczenia produktów . W tym miejscu skonfiguruj ustawienia:

  • Wykluczaj nowe produkty – Czy nowe produkty powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
  • Wykluczaj produkty bez zdjęć – Czy produkty bez zdjęć powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
  • Wykluczaj produkty niedostępne – Czy produkty niedostępne powinny być pomijane podczas generowania pliku XML;
  • Ograniczaj ofertę do produktów z dynamicznej listy – wybierz jeżeli chcesz ograniczyć listę produktów prezentowanych dla Facebook Feed.

5. Rozwiń listę Linki do plików XML . W zakładce znajdują się aktualne adresy plików produktowych, które można przekazać do serwisu Google Merchant Center.

6. Zapisz dane. 
7. Plik XML z feedem produktowym znajdziesz pod adresem: domenasklepu/google/feed.


Ładowanie pliku produktowego do Google Merchant Center

1. W Google Merchant Center przejdź do zakładki Produkty .

2. Następnie wybierz sposób w jaki chcesz dodać plik produktowy. Do wyboru masz opcje:

  • Dodaj produkty pojedynczo;
  • Prześlij plik zawierający produkty.

3. Wybierz opcję Prześlij plik zawierający produkty .

4. W tym miejscu należy wybrać plik z dysku (lub go bezpośrednio przeciągnąć). Możesz pobrać również przykładowy plik. Po wszystkim, kliknij przycisk Dodaj produkty z pliku .

Zawartość