Integracja z FedEx
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować ustawienia integracji z FedEx w sklepie na platformie AtomStore.
Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?
1. Załóż konto w serwisie FedEx.

2. Wprowadź hasło dla Twojego konta. Możesz wprowadzić hasło lub skorzystać z możliwości sugestii silnego hasła.

3. Zaakceptuj wymagane zgody i kliknij Utwórz identyfikator użytkownika .
4. Po utworzeniu konta kolejnym krokiem jest utworzenie organizacji lub dołączenie do niej. W tym celu kliknij Moje projekty > Utwórz organizację .

5. Zostanie wyświetlone okno tworzenia nowej organizacji. W tym miejscu musisz uzupełnić następujące informacje:
- Potrzebuję dostępu do API ponieważ… – wybierz powód, dla którego chcesz pobrać dane dostępowe API. Wybrać możesz z następujących opcji:
- Pracuję dla firmy, która korzysta z usług wysyłkowych FedEx i musi zintegrować interfejsy API FedEx ze swoim systemem;
- Pracuję dla firmy, która sprzedaje oprogramowanie korzystające z technologii FedEx, ale nie jest certyfikowanym dostawcą zgodnych rozwiązań FedEx (CSP, Compatible Solutions Provider);
- Pracuję dla firmy, która jest certyfikowanym dostawcą zgodnych rozwiązań FedEx (CSP, Compatible Solutions Provider).
- Nazwa firmy;
- Strona firmy;
- Nazwa organizacji.

6. Zapisz dane.
7. Po utworzeniu konta wysyłkowego przejdź do Moje projekty > Utwórz projekt . W tym miejscu odpowiedz na pytanie dlaczego potrzebujesz dostępu do danych API. Następnie, wybierz rodzaj API – Ship API i kliknij Dalej .
8. Zaakceptuj warunki i kliknij Zgadzam się .
9. Skonfiguruj swój projekt. W tym miejscu przypisz konto testowe do terytorium kraju, określ czy planujesz korzystać z usług zwrotów: FedEx SmartPost Returns oraz FedEx Freight LTL oraz zaakceptuj postanowienia licencyjne i kliknij Utwórz .

10. Po utworzeniu projektu zostanie on wyświetlony. W tym miejscu znajdziesz niezbędne dane do integracji w panelu AtomStore, takie jak:
- Klucz API;
- Klucz tajny;
- Numer konta wysyłkowego (w panelu AtomStore oznaczony jako “numer klienta”).

11. Skopiuj powyższe dane do schowka.
Konfiguracja ustawień w panelu AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > FedEx i kliknij Włącz .

2. Kliknij Rozwiń , aby rozpocząć konfigurację ustawień. Na początek wprowadź ogólne dane, takie jak:
- Formy dostawy – w tym miejscu zmapuj formę dostawy odpowiadającą kurierowi FedEx;
- Domyślna waga paczki (w kg) – wprowadź domyślną wagę paczki w kilogramach;
- Numer konta bankowego – numer konta bankowego Twojego sklepu;
- Sygnatura nadawcy – nazwa Twojej firmy;
- Format etykiety – ustaw PDF – list przewozowy ;
- Zamawiaj kuriera w tym samym dniu do godziny – ustaw godzinę, do której ma być zamówiony kurier;
- Adres nadawcy – nr domu – numer budynku, w której znajduje się Twój sklep;
- Zmień status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego na – jaki status ma być nadany dla zamówienia po wygenerowaniu przez Ciebie listu przewozowego.

3. Przejdź do zakładki Dane dostępowe . W tym miejscu wprowadź dane uzyskane od FedExu:
- Numer klienta – numer Twojego sklepu wygenerowany przez FedEx;
- Kod dostępu do API – klucz dostępowy wygenerowany przez FedEx;
- Numer kuriera;
- Tryb testowy – tak/nie.

4. Kolejnym krokiem jest przejście do zakładki Dane nadawcy . W tym miejscu skonfigurować musisz informacje dotyczące nadawcy, w tym przypadku – Twojego sklepu.

5. Ostatnim krokiem jest określenie w zakładce Powiadomienia czy chcesz, aby powiadomienia e-mail oraz SMS były wysyłane do klientów.

6. Zapisz dane. Ustawienia integracji zostały skonfigurowane.