leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Jak dodać produkty w sklepie internetowym

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 186 views

W poniższym artykule dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore dodać produkty oraz kategorie produktów, a także przejdziesz przez cały proces konfiguracji ustawień związanych z funkcjonalnością.


Dodawanie produktu

1. Przejdź do Katalog Produkty .

2. Kliknij przycisk dodawania nowego produktu.

3. System wyświetli okno dodawania produktu. Ekran dodawania produktu podzielony jest na zakładki:

  • Informacje ogólne – informacje ogólne związane z produktem,
  • Dostępność – informacje szczegółowe związane ze stanem magazynowym, jednostkami miary czy statusem dostępności,
  • Galeria i multimedia – multimedia związane z produktem, m.in. zdjęcie produktu,
  • Ceny i promocje – ceny produktu oraz promocje, jakie wiążą się z produktem, 
  • Atrybuty – np. data premiery (w przypadku produktów objętych przedsprzedażą),
  • Dostawa i płatności – w tej zakładce możesz wykluczyć formy dostawy/płatności, a także przypisać indywidualne koszty dostawy (więcej informacji znajdziesz tutaj),
  • Produkty powiązane – informacje o produktach powiązanych,
  • Pozostałe kategorie – dodatkowe kategorie,
  • Opinie – opinie o produkcie,
  • Usługi – W przypadku gdy produkt nie jest usługą,
  • Wykluczenia – Np. dostępność w krajach, wyświetlanie w porównywarkach, uwzględnianie w bestsellerach,
  • Dostawcy – lista dostawców.

4. Wprowadź dane produktu.

5. Dodaj obraz produktu w zakładce Galeria i multimedia .

Nazwy plików zdjęć w adresie URL mogą być generowane dla wybranego języka sklepu na podstawie wprowadzonej nazwy na karcie produktu tytułu. Aby włączyć funkcję, należy wcześniej uruchomić ustawienie Ustawienia SEO Optymalizacja nazw plików zdjęć produktów TAK .

6. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

Po zapisaniu danych produkt będzie wyświetlony na liście produktów w systemie oraz na stronie sklepu.


Dostępność

W tym miejscu możesz skonfigurować dostępność produktu, jego stan magazynowy, jednostki miary czy maksymalną ilość produktu w koszyku.

1. W karcie produktu przejdź do zakładki Dostępność

2. Wprowadź elementy:

  • Status – status aktywności produktu,
  • Stan magazynowy – pierwotny stan ilościowy produktu,
  • Stan dostępny – aktualny stan ilościowy produktu,
  • Jednostka miary,
  • Ilość sztuk w opakowaniu,
  • Zamawianie wg powierzchni,
  • Maksimum w koszyku – ile sztuk produktu klient może dodać maksymalnie do koszyka,
  • Status dostępności – dostępność produktu (np. preorder w przypadku produktu przed premierą)
  • Tylko dla zalogowanych – czy tylko zalogowani klienci mogą zamówić produkt,
  • Tylko w zestawie – czy produkt możliwy jest do kupienia jedynie w zestawie,
  • Tylko jako gratis – czy produkt jest dodawany wyłącznie jako gratis (np. Gdy klient osiągnie wymaganą liczbę punktów w programie lojalnościowym),
  • Tylko u dostawców,
  • Wyświetlaj w wynikach wyszukiwania,
  • Wyświetlaj w kategoriach – czy produkt będzie wyświetlany w przypisanej kategorii,
  • Wymagaj kuponu – w sytuacji, gdy klient może kupić produkt tylko z kuponem.

Przykład zastosowania:

Po zapisaniu danych, na liście produktów w kolumnie Stan magazynowy wyświetlana będzie ilość, jaka obecnie jest dostępna.

Dodatkowo w module Magazyn Stany magazynowe możesz zwiększyć  lub zmniejszyć stan iloścowy produktu.

Zawartość