Zarządzanie w Marketing Automation Extended
Z artykułu dowiesz się jak zarządzać modułem Marketing Automation Extended w sklepie na platformie AtomStore.
Dashboard w module Marketing Automation Extended
1. Przejdź do Marketing i promocje > Automation . W tym miejscu znajduje się dashboard, pozwalający na zarządzanie globalnymi ustawieniami związanymi z wysyłką wiadomości. Możesz tutaj skonfigurować ustawienia takie jak:
- Ustawienia cappingu – limit wysyłki powiadomień na unikalnego użytkownika. Ustawienie limitu pozwala uniknąć SPAMU z systemu;
- Obliczanie czasu od ostatniej wysyłki – system może brać pod uwagę wszystkie wysyłki marketingowe lub tylko te z oznaczeniem cappingu;
- Domyślny kanał komunikacji – kolejność lub wyłączność na wybrany kanał możesz zmienić w indywidualnych ustawieniach każdej wiadomości;
- Powiadomienia aktywne – wszystkie wiadomości, które zostały włączone przez administratora sklepu;
- Powiadomienia nieaktywne – pozostałe scenariusze marketing automation do wykorzystania;
- Kampanie zewnętrzne – stworzony z myślą o sklepach, które prowadzą kampanie mailingowe w lub poza AtomStore lub kupują kampanie mailingowe. Wprowadzając datę wysyłki, system weźmie to pod uwagę ,wyliczając capping od ostatniej wiadomości, jaka wyszła do klientów sklepu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której klient otrzymuje newsletter np. z MailChimp, a zaraz po nim systemową „Wiadomość po X dniach od ostatniego zakupu”.

2. W Marketing i promocje Automation Informacje dla subskrybentów istnieje przypomnienie o nieaktywowanym koncie subskrybenta. Jeżeli użytkownik zapisze się np. dzień wcześniej, 2 dni czy 3 dni – zostanie wysłane takie przypomnienie. Przypomnienie wysyłane jest tylko raz.

3. W Marketing i promocje Automation Powiadomienia, przypomnienia znajdziesz również oprogramowane tagi UTM dla każdej z wiadomości.