leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Zarządzanie w Marketing Automation Extended

Przeczytanie zajmie Ci: 2 minuty 160 views

Z artykułu dowiesz się jak zarządzać modułem Marketing Automation Extended w sklepie na platformie AtomStore.


Dashboard w module Marketing Automation Extended

1. Przejdź do Marketing i promocje > Automation . W tym miejscu znajduje się dashboard, pozwalający na zarządzanie globalnymi ustawieniami związanymi z wysyłką wiadomości. Możesz tutaj skonfigurować ustawienia takie jak:

  • Ustawienia cappingu – limit wysyłki powiadomień na unikalnego użytkownika. Ustawienie limitu pozwala uniknąć SPAMU z systemu;
  • Obliczanie czasu od ostatniej wysyłki – system może brać pod uwagę wszystkie wysyłki marketingowe lub tylko te z oznaczeniem cappingu;
  • Domyślny kanał komunikacji – kolejność lub wyłączność na wybrany kanał możesz zmienić w indywidualnych ustawieniach każdej wiadomości;
  • Powiadomienia aktywne – wszystkie wiadomości, które zostały włączone przez administratora sklepu;
  • Powiadomienia nieaktywne – pozostałe scenariusze marketing automation do wykorzystania;
  • Kampanie zewnętrzne – stworzony z myślą o sklepach, które prowadzą kampanie mailingowe w lub poza AtomStore lub kupują kampanie mailingowe. Wprowadzając datę wysyłki, system weźmie to pod uwagę ,wyliczając capping od ostatniej wiadomości, jaka wyszła do klientów sklepu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której klient otrzymuje newsletter np. z MailChimp, a zaraz po nim systemową „Wiadomość po X dniach od ostatniego zakupu”.

2. W Marketing i promocje Automation Informacje dla subskrybentów istnieje przypomnienie o nieaktywowanym koncie subskrybenta. Jeżeli użytkownik zapisze się np. dzień wcześniej, 2 dni czy 3 dni – zostanie wysłane takie przypomnienie. Przypomnienie wysyłane jest tylko raz.

3. W Marketing i promocje Automation Powiadomienia, przypomnienia  znajdziesz również oprogramowane tagi UTM dla każdej z wiadomości.

Zawartość