Integracja z Google Analytics UA (dezaktywowane w dniu 1.07.2023 – nie konfiguruj!)
Konfiguracja Google Analytics UA (dezaktywowane w dniu 1.07.2023 – nie konfiguruj!)
1. Jeżeli chcesz skonfigurować Google Analytics przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > Google Analytics .

2. W polu Google Analytics UA (np. UA-11678976-1) wklej identyfikator narzędzia.

3. Następnie, zdecyduj z której wersji narzędzia korzystasz – czy z najnowszej: analytics.js, czy starszej: ga.js.
4. W przypadku pierwszej opcji, w polu Google Analytics – korzystaj z Universal Analytics: wybierz opcję Tak .

5. Kolejną opcją jest Google Analytics – korzystaj z Enhanced Ecommerce i tu w zależności czy posiadasz wdrożony moduł rozszerzonego e-commerce, należy wybrać odpowiednią opcję.

6. W przypadku jeżeli wysyłasz dane po API, uzupełnij pole Google Analytics – Measurement Protocol – identyfikator: .

7. W polu Google Analytics – Enhanced Ecommerce – identyfikacja produktów: zdecyduj co ma być wysyłane jako ID produktów – nazwa bądź kod.

8. Następnie, w polu Google Analytics – remarketing: zaznacz Tak lub Nie w zależności, czy chcesz aby Google Analytics miał funkcję do remarketingu, czy też nie.

9. W polu Google Analytics – wysyłaj ceny produktów: zdecyduj czy ceny mają być wysyłane przed rabatem, czy po z uwzględnieniem zniżki.

10. W polu Google Analytics – identyfikator zamówienia: zdecyduj, co ma być wysyłane jako ID zamówienia: ID, kod, bądź ID + kod.
