leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z ORLEN Paczka

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 145 views

W tym artykule dowiesz się czym jest ORLEN Paczka, a także przejdziesz krok po kroku proces konfiguracji usługi w sklepie na platformie AtomStore.


ORLEN Paczka zastąpiła firmę kurierską Paczka w RUCHu. Obecnie, na platformie AtomStore możemy szybko nadawać paczki, a dokładnie:

  • generować listy przewozowe,
  • pobierać etykiety przewozowe z poziomu zamówienia,
  • pobierać etykiety masowo z listy zamówień,
  • wysyłać klientowi wiadomości e-mail z numerem przesyłki oraz linkiem do jej śledzenia,
  • automatycznie zmieniać status zamówienia w systemie po wygenerowaniu listu przewozowego,
  • generować protokoły przekazania paczek kurierowi

Jak dodać formę dostawy ORLEN Paczka w sklepie?

1. Przejdź do Sprzedaż > Formy dostawy i stwórz nową, odpowiadającą przesyłce ORLEN Paczka formę dostawy.

2. Uzupełnij wymagane dane takie jak:

⦁ koszt dostawy,
⦁ ikony,
⦁ próg darmowej dostawy (od jakiej kwoty możliwa jest darmowa dostawa),
⦁ czas realizacji,
⦁ dostępność w sklepach (w przypadku multistore) czy krajach.

3. W polu Kraje możesz podać link śledzący dla odbiorcy, który zostanie wysłany w mailu potwierdzającym nadanie przesyłki.

4. Zapisz ustawienia


Jak zintegrować sklep z usługą ORLEN Paczka?

1. Przejdź do panelu sklepu i zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > Orlen Paczka i kliknij Włącz .

2. W polu Forma dostawy wybierz utworzoną wcześniej formę dostawy odpowiadającą ORLEN Paczce .

3. Rozwiń zakładkę „Dane dostępowe” i podaj identyfikatory, tj:

  • Partner ID – identyfikator klienta,
  • Partner KEY – hasło klienta.

4. Wybierz tryb pracy integracji. Do testów zalecamy tryb testowy . Aby włączyć możliwość zamawiania kuriera ORLEN Paczka należy przejść w tryb pracy produkcyjny .

5. Wskaż, czy system ma korzystać ze standardowego czy indywidualnego tytułu przesyłki. Możesz skorzystać również ze znacznika #numer_zamówienia# .

6. W Rodzaju etykiety wybierz, czy na etykiecie ma być drukowany pełny adres odbiorcy czy informacje mają pozostać anonimowe.

7. Uzupełnij wymagane pola klienta takie jak:

⦁ imię,
⦁ nazwisko,
⦁ dokładna nazwa firmy,
⦁ dane adresowe, jak ulica, numer budynku i lokalu, miasto, kod pocztowy, numer telefonu oraz adres e-mail. 

8. Wskaż, czy integracja ma obsługiwać MINI paczkę (tj. paczki o wadze nieprzekraczającej 5 kg oraz wymiarach 20/20/30 cm). W tym celu w polu Mini paczka zaznacz Tak .

9. Zdecyduj, czy system ma automatycznie zmienić status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego. Jeśli tak, wybierz odpowiedni status z listy rozwijanej.


Nadawanie i generowanie listów przewozowych dla ORLEN Paczka

Pojedyncze zamówienie

1. Aby wygenerować list przewozowy dla pojedynczego zamówienia przejdź do Sprzedaż >  Zamówienia , a następnie wybierz zakładkę Dostawa/Płatność .

Jeżeli wszystkie dane zostały prawidłowo uzupełnione, API ORLEN Paczka prześle etykietę w PDF oraz numer przesyłki. Po wyjściu z edycji, numer listu przewozowego będzie wyświetlony na liście zamówień oraz w edycji zamówienia. Możesz także pobrać etykietę w formacie PDF.

3. W przypadku wyboru punktów APM (automaty pocztowe) należy podać wielkość paczki: S, M lub L. Informacje o rozmiarach można sprawdzić tutaj.

Masowe nadawanie paczek

1. Aby masowo nadać paczki wybierz w Sprzedaż > Zamówienia z paska Operacje grupowe polecenie Nadaj paczki . Z listy wybierz kuriera Orlen Paczka . Pamiętaj, aby wcześniej zaznaczyć zamówienia, dla których chcesz wygenerować etykietę.

2. W oknie, które się pojawi kliknij polecenie Generuj . Po chwili system zwróci informację o prawidłowo wygenerowanych dokumentach przewozowych. Opcja Pobierz wszystkie pozwala otworzyć wszystkie etykiety w jednym PDF. Możesz też zamknąć okno i pobrać etykiety później.

3. Aby masowo pobrać etykiety dla zamówień z wygenerowanym listem przewozowym wybierz z paska Grupowe operacje polecenie Pobierz etykiety . Następnie wybierz kryteria sortowania etykiet i kliknij polecenie Eksportuj . Etykiety zostaną pobrane do pliku ZIP.

7. Jeżeli podczas generowania listu przewozowego wystąpił błąd, API ORLEN Paczka zwróci jego opis, np. brak punktu odbioru. Należy wtedy sprawdzić zamówienie, czy wszystkie dane są poprawne.


1. Przejdź do Ustawienia > Statusy zamówień i wybierz status, w którym informujesz o nadaniu przesyłki (w naszym przypadku jest to status Wysłany ).

2. W polu Treść powiadomienia możesz wybrać dwa znaczniki, które pozwolą klientowi śledzić swoją przesyłkę:

IF_NUMER_PACZKI
#url_sledzenie_paczki#
ENDIF_NUMER_PACZKI

– pod znacznik zostanie podłożony link śledzący podany w formie dostawy Sprzedaż > Formy dostawy > Kraje > Link śledzący .

IF_FORMA_DOSTAWY_X
(dowolna treść)
ENDIF_FORMA_DOSTAWY_X

 – gdzie pod X należy podłożyć numer ID wybranej dostawy.

Przykład zastosowania:

Zawartość