Dodawanie zamówień ręcznie przez administratora
W poniższym artykule dowiesz się jak w sklepie na platformie AtomStore z panelu administratora ręcznie wprowadzić nowe zamówienie.
Jak dodać zamówienie ręcznie
1. Przejdź do Sprzedaż > Zamówienia .
2. Z prawej strony panelu znajduje się opcja Dodaj zamówienie . Kliknij to pole.

3. Zostanie wyświetlony pop-up z wyborem sklepu, języka oraz waluty. W przypadku multistore po zmianie sklepu automatycznie będzie wybierany język oraz waluta.

Okienko nie pojawi się jeśli:
- Skopiujesz istniejące zamówienie;
- Dodasz zamówienie do konta klienta jeśli te trzy wartości są uzupełnione na tym koncie;
- Gdy tworzysz zamówienie z koszyka klienta, wtedy waluta i sklep zapiszą się z koszyka, a język z danych klienta.
4. System wyświetli okno dodawania nowego zamówienia. Z lewej strony znajdziesz zakładki:
- Dane klienta,
- Zamówione produkty,
- Dostawa / płatność,
- Aktualizacje,
- Źródła.

5. Wypełnij dane klienta.


6. Przejdź do zakładki Zamówione produkty i wybierz produkty, które znajdą się w zamówieniu. Określ ich ilość. Można również dodać kupon rabatowy obniżający wartość zamówienia. Wpisz fragment nazwy, system wyświetli podpowiedź z którego możesz wybrać odpowiedni kupon.

Podobnie w przypadku kodu kuponu wystarczy, że wpiszesz fragment. System wyświetli pasujące kody oraz ilość użyć jaką można wykorzystać.


Aby edytować kupon, kliknij przycisk Edytuj kupon / rabat .

W tym miejscu możesz edytować kupon, np. zmienić kupon, kod kuponu czy wybrać produkty, które mają zostać objęte rabatem.


7. W zakładce Aktualizacje nadaj status zamówienia.

8. Zapisz dane. Zostanie wyświetlone okno zapisu. Jeżeli zaznaczono w polu Czy chcesz utworzyć nowego użytkownika? opcję Tak , wyświetli się okienko w którym można wprowadzić adres e-mail użytkownika, hasło, język oraz walutę dostępne w sklepie.

9. Po zapisaniu zamówienia pojawi się komunikat o poprawnym utworzeniu, a także informacja o:
- Numerze zamówienia,
- Dacie utworzenia,
- Statusie opłaty za zamówienie.

Użytkownik otrzyma również wiadomość mailową o nowym zamówieniu.

10. Przejdź do Sprzedaż > Zamówienia . Przy zamówieniu pojawi się ikona łapki oznaczająca, że zamówienie zostało dodane ręcznie przez administratora.

11. Na liście zamówień znajdziesz również możliwość podlinkowania zewnętrznego numeru zamówienia. Jeżeli istnieje panel główny i trafiają do niego zamówienia z synchronizacji (czyli z innych paneli) – w Sprzedaż > Zamówienia > Numery zewnętrzne podlinkowany zostanie numer zamówienia z panelu, z którego to zamówienie trafiło (hiperlink odnosić będzie do pierwotnego panelu).
