leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Dodawanie zamówień ręcznie przez administratora

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 483 views

W poniższym artykule dowiesz się jak w sklepie na platformie AtomStore z panelu administratora ręcznie wprowadzić nowe zamówienie.


Jak dodać zamówienie ręcznie

1. Przejdź do Sprzedaż > Zamówienia .

2. Z prawej strony panelu znajduje się opcja Dodaj zamówienie . Kliknij to pole.

3. Zostanie wyświetlony pop-up z wyborem sklepu, języka oraz waluty. W przypadku multistore po zmianie sklepu automatycznie będzie wybierany język oraz waluta.

Okienko nie pojawi się jeśli: 

  • Skopiujesz istniejące zamówienie; 
  • Dodasz zamówienie do konta klienta jeśli te trzy wartości są uzupełnione na tym koncie; 
  • Gdy tworzysz zamówienie z koszyka klienta, wtedy waluta i sklep zapiszą się z koszyka, a język z danych klienta.

4. System wyświetli okno dodawania nowego zamówienia. Z lewej strony znajdziesz zakładki:

  • Dane klienta,
  • Zamówione produkty,
  • Dostawa / płatność,
  • Aktualizacje,
  • Źródła.

5. Wypełnij dane klienta.

6. Przejdź do zakładki Zamówione produkty i wybierz produkty, które znajdą się w zamówieniu. Określ ich ilość. Można również dodać kupon rabatowy obniżający wartość zamówienia. Wpisz fragment nazwy, system wyświetli podpowiedź z którego możesz wybrać odpowiedni kupon.

Podobnie w przypadku kodu kuponu wystarczy, że wpiszesz fragment. System wyświetli pasujące kody oraz ilość użyć jaką można wykorzystać.

Aby edytować kupon, kliknij przycisk Edytuj kupon / rabat .

W tym miejscu możesz edytować kupon, np. zmienić kupon, kod kuponu czy wybrać produkty, które mają zostać objęte rabatem.

7. W zakładce Aktualizacje nadaj status zamówienia.

8. Zapisz dane. Zostanie wyświetlone okno zapisu. Jeżeli zaznaczono w polu Czy chcesz utworzyć nowego użytkownika? opcję Tak , wyświetli się okienko w którym można wprowadzić adres e-mail użytkownika, hasło, język oraz walutę dostępne w sklepie.

9. Po zapisaniu zamówienia pojawi się komunikat o poprawnym utworzeniu, a także informacja o: 

  • Numerze zamówienia,
  • Dacie utworzenia,
  • Statusie opłaty za zamówienie.

Użytkownik otrzyma również wiadomość mailową o nowym zamówieniu.

10. Przejdź do Sprzedaż > Zamówienia . Przy zamówieniu pojawi się ikona łapki oznaczająca, że zamówienie zostało dodane ręcznie przez administratora.

11. Na liście zamówień znajdziesz również możliwość podlinkowania zewnętrznego numeru zamówienia. Jeżeli istnieje panel główny i trafiają do niego zamówienia z synchronizacji (czyli z innych paneli) – w Sprzedaż > Zamówienia > Numery zewnętrzne podlinkowany zostanie numer zamówienia z panelu, z którego to zamówienie trafiło (hiperlink odnosić będzie do pierwotnego panelu).

Artykuły pomocy

Zawartość