Integracja z DHL
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować usługi DHL w sklepie na platformie AtomStore.
Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?
1. Aby móc uzyskać dane, które w późniejszym etapie wymagane będą do poprawnej konfiguracji usługi, musisz założyć konto w serwisie DHL24.
2. Po wyświetleniu formularza rejestracji, wprowadź wymagane informacje. Jest to pierwszy krok do zarejestrowania konta.
- E-mail;
- Hasło;
- Typ konta – firma;
- Imię;
- Nazwisko;
- Nazwa firmy;
- NIP;
- Numer telefonu;
- Typ konta – gotówkowe.

3. Zaznacz wymagane zgody i kliknij przycisk Dalej .
4. Zostanie wyświetlone okno drugiego kroku rejestracji. W tym miejscu wprowadź informacje takie jak:
- Miejscowość;
- Kod pocztowy;
- Adres;
- MPK.

5. Po wprowadzeniu danych kliknij Wyślij . Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. Po jego kliknięciu – możesz korzystać z konta. Pamiętaj, że wraz z linkiem aktywacyjnym otrzymasz również numer klienta SAP, który jest ważny na etapie konfiguracji ustawień po stronie AtomStore.
6. Przejdź do swojego konta w panelu DHL.
7. Kliknij na ikonę profilową, a następnie wybierz zakładkę Moje dane .

8. W sekcji Moje dane przejdź do Klucze APIv2 / API PS (ParcelShop) .
9. Skopiuj dane do schowka tj:
- Login API;
- Klucze API;
- Numer SAP klienta.
Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > DHL i kliknij Włącz .

2. Kliknij Rozwiń , aby wyświetlić listę ustawień, które należy skonfigurować.
3. W pierwszej kolejności określ parametry ogólne, takie jak:
- Ubezpieczenie paczek na wartość równą wartości zamówień – tak/nie;
- Zmień status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego na – pozostaw puste aby system nie zmieniał automatycznie statusu zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego DHL;
- Blokuj możliwość wygenerowania paczki przed opłaceniem zamówienia – nie dotyczy zamówień pobraniowych;
- Usuwaj listy przewozowe (pliki) starsze niż … dni – pozostaw 0, aby nie usuwać przestarzałych plików.

4. Kolejno przejdź do zakładki Dane dostępowe . W tym miejscu należy wprowadzić skopiowane wcześniej dane API, takie jak:
- Login API;
- Hasło API;
- Numer klienta SAP nadany przez DHL.
Dodatkowo, w polu Tryb testowy określić czy chcesz korzystać z trybu testowego czy produkcyjnego.

5. Przejdź do zakładki Statusy przesyłek . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie statusy przesyłek.

6. Przejdź do zakładki Powiązanie sposobów wysyłki . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie formy dostawy.

7. Przejdź do zakładki Dane nadawcy . W tym miejscu wprowadź dane swojego sklepu, takie jak:
- Nadawca – nazwa firmy – maksymalnie 60 znaków;
- Nadawca – ulica;
- Nadawca – numer lokalu;
- Nadawca – kod pocztowy;
- Nadawca – miasto.

8. Następnie, w zakładce Domyślne wymiary i waga paczki określ gabaryty dla przesyłek.

9. Przejdź do zakładki Dokumenty . W tym miejscu należy określić formaty dla listów przewozowych oraz etykiet.

10. Następną zakładką jest Odbiór przesyłek przez kuriera . W tym miejscu określ parametry dla odbioru przesyłki przez kuriera DHL, tj:
- Zamawiaj kuriera – tak/nie;
- Odbiór przesyłki po … dniach – w jakim czasie przesyłka ma zostać odebrana;
- Możliwy odbiór przesyłki od godziny – w formacie GG:MM;
- Możliwy odbiór przesyłki do godziny – w formacie GG:MM;

11. Ostatnią zakładką, którą należy skonfigurować jest DHL – ParcelShop . W tym miejscu niezbędne jest posiadanie następujących danych:
- Login API ParcelShop – login API PS pobrany z panelu DHL ;
- Hasło API ParcelShop – hasło API PS pobrane z panelu DHL;
- Format etykiety ParcelShop;

12. Zapisz dane. Gotowe, Twoja integracja została skonfigurowana.