leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z DHL

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 272 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować usługi DHL w sklepie na platformie AtomStore.


Skąd pobrać dane niezbędne do integracji?

1. Aby móc uzyskać dane, które w późniejszym etapie wymagane będą do poprawnej konfiguracji usługi, musisz założyć konto w serwisie DHL24.

2. Po wyświetleniu formularza rejestracji, wprowadź wymagane informacje. Jest to pierwszy krok do zarejestrowania konta. 

  • E-mail;
  • Hasło;
  • Typ konta – firma;
  • Imię;
  • Nazwisko;
  • Nazwa firmy;
  • NIP;
  • Numer telefonu;
  • Typ konta – gotówkowe.

3. Zaznacz wymagane zgody i kliknij przycisk Dalej .

4. Zostanie wyświetlone okno drugiego kroku rejestracji. W tym miejscu wprowadź informacje takie jak:

  • Miejscowość;
  • Kod pocztowy;
  • Adres;
  • MPK.

5. Po wprowadzeniu danych kliknij Wyślij . Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. Po jego kliknięciu – możesz korzystać z konta. Pamiętaj, że wraz z linkiem aktywacyjnym otrzymasz również numer klienta SAP, który jest ważny na etapie konfiguracji ustawień po stronie AtomStore.

6. Przejdź do swojego konta w panelu DHL. 

7. Kliknij na ikonę profilową, a następnie wybierz zakładkę Moje dane .

8. W sekcji Moje dane przejdź do Klucze APIv2 / API PS (ParcelShop)

9. Skopiuj dane do schowka tj:

  • Login API;
  • Klucze API;
  • Numer SAP klienta.

Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > DHL i kliknij Włącz .

2. Kliknij Rozwiń , aby wyświetlić listę ustawień, które należy skonfigurować. 

3. W pierwszej kolejności określ parametry ogólne, takie jak:

  • Ubezpieczenie paczek na wartość równą wartości zamówień – tak/nie;
  • Zmień status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego na – pozostaw puste aby system nie zmieniał automatycznie statusu zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego DHL;
  • Blokuj możliwość wygenerowania paczki przed opłaceniem zamówienia – nie dotyczy zamówień pobraniowych;
  • Usuwaj listy przewozowe (pliki) starsze niż … dni – pozostaw 0, aby nie usuwać przestarzałych plików.

4. Kolejno przejdź do zakładki Dane dostępowe . W tym miejscu należy wprowadzić skopiowane wcześniej dane API, takie jak:

  • Login API;
  • Hasło API;
  • Numer klienta SAP nadany przez DHL.

Dodatkowo, w polu Tryb testowy określić czy chcesz korzystać z trybu testowego czy produkcyjnego.

5. Przejdź do zakładki Statusy przesyłek . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie statusy przesyłek.

6. Przejdź do zakładki Powiązanie sposobów wysyłki . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie formy dostawy.

7. Przejdź do zakładki Dane nadawcy . W tym miejscu wprowadź dane swojego sklepu, takie jak:

  • Nadawca – nazwa firmy – maksymalnie 60 znaków;
  • Nadawca – ulica;
  • Nadawca – numer lokalu;
  • Nadawca – kod pocztowy;
  • Nadawca – miasto.

8. Następnie, w zakładce Domyślne wymiary i waga paczki określ gabaryty dla przesyłek.

9. Przejdź do zakładki Dokumenty . W tym miejscu należy określić formaty dla listów przewozowych oraz etykiet.

10. Następną zakładką jest Odbiór przesyłek przez kuriera . W tym miejscu określ parametry dla odbioru przesyłki przez kuriera DHL, tj:

  • Zamawiaj kuriera – tak/nie;
  • Odbiór przesyłki po … dniach – w jakim czasie przesyłka ma zostać odebrana;
  • Możliwy odbiór przesyłki od godziny –  w formacie GG:MM;
  • Możliwy odbiór przesyłki do godziny – w formacie GG:MM;

11. Ostatnią zakładką, którą należy skonfigurować jest DHL – ParcelShop . W tym miejscu niezbędne jest posiadanie następujących danych:

  • Login API ParcelShop – login API PS pobrany z panelu DHL ;
  • Hasło API ParcelShop – hasło API PS pobrane z panelu DHL;
  • Format etykiety ParcelShop;

12. Zapisz dane. Gotowe, Twoja integracja została skonfigurowana.

Zawartość