leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z Paynow

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 235 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować integrację z Paynow (mBank) w sklepie na platformie AtomStore.


Skąd pobrać dane dostępowe?

1. Jeżeli jesteś klientem bankowości detalicznej dla firm, w swoim koncie bankowości internetowej przejdź do Mój biznes > Paynow > Ustawienia .

Z kolei jeżeli jesteś klientem bankowości CompanyNet, wybierz Produkty > Bramka płatności Paynow .

2.  Następnie wybierz opcję Sklepy i punkty płatności . W sekcji Dane uwierzytelniające znajdziesz:

  • Klucz dostępu do API;
  • Klucz obliczania podpisu.

Dane te należy skopiować do schowka, będą niezbędne w dalszej konfiguracji po stronie panelu AtomStore.

3. Dodatkowo w polu Adres powiadomień wprowadź {domena sklepu}/paynow/report .


Konfiguracja ustawień w panelu AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > Paynow .

2. Po rozwinięciu listy ustawień skonfiguruj: 

  • Odpowiadająca forma płatności – mapowanie formy płatności;
  • Odpowiadająca forma płatności – BLIK – mapowanie dla formy płatności BLIK;
  • Odpowiadająca forma płatności – karta płatnicza – mapowanie dla karty płatniczej;
  • Odpowiadająca forma płatności – Google Pay – mapowanie dla formy płatności Google Pay.

Następnie skonfiguruj ustawienia związane z dostępem. W tym miejscu podaj dane, które wcześniej skopiowałeś z panelu Paynow:

  • Klucz dostępu do API;
  • Klucz obliczania podpisu.

Kolejno należy zmapować statusy zamówień, które w zależności od statusu wpłaty będą nadawane:

  • Status 'NEW’ – status Nowy ;
  • Status 'PENDING’ – status Oczekujący na płatność ;
  • Status 'CONFIRMED’ – status Wysłany / płatność potwierdzona ;
  • Status 'REJECTED’ – status Transakcja odrzucona ;
  • Status 'ERROR’ – status Błąd w transakcji (transakcja odrzucona) ;
  • Status 'EXPIRED’ – status Transakcja wygasła ;
  • Status 'ABANDONED’ – status Anulowany .

Na koniec skonfiguruj dwa ostatnie ustawienia:

  • Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia – Zaznacz Tak , aby opłacenie zamówienia samoczynnie potwierdzało adres e-mail klienta / zamówienie. Opcja istotna przy włączonej weryfikacji klientów ( Proces zakupowy i konta klientów > Wymagaj potwierdzenia założenia konta (e-mail) ).
  • Pobieraj listę punktów płatności – możliwość pobrania listy z punktami płatności.

3. Zapisz dane.


Przykład zastosowania

1. Przejdź do strony sklepu, a następnie dodaj produkt do koszyka.

2. W polu Forma płatności wybierz Paynow , a następnie wybierz konkretny bank.

3. W podsumowaniu zamówienia kliknij Zapłać przez Paynow .

4. W kolejnym kroku zostaniesz przeniesiony do strony Paynow. W tym miejscu kliknij przycisk Płacę .

5. Następnie zostanie wyświetlona strona autoryzacji płatności. W tym miejscu kliknij Autoryzuj .

6. Po pomyślnej autoryzacji zostaniesz z powrotem przeniesiony do strony Paynow, skąd możesz wrócić do strony sklepu.

Zawartość