leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z InPost

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 99 views

Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore czym jest integracja z InPost oraz jak możesz ją skonfigurować.


Czym jest integracja z InPost

Integracja z kurierem InPost (Paczkomaty) pozwala na generowanie listów przewozowych i wzywanie kuriera bezpośrednio z panelu sklepu AtomStore.


Konfiguracja integracji z InPost

W pierwszej kolejności należy dodać do systemu danego kuriera w postaci formy dostawy. W tym celu należy przejść do Sprzedaż > Formy dostawy i dodać nową formę. Więcej informacji na ten temat znajdziecie Państwo w Pomocy w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy .

Najnowsza wersja API InPost ShipX  umożliwia łatwą integrację z wszystkimi usługami InPost:

  • Kurier InPost;
  • Paczkomaty;
  • Paczkomaty Allegro;
  • Allegro MiniPaczka InPost;
  • Paczka w Weekend.

1. W celu uruchomienia integracji przejdź do Ustawienia Konfiguracja sklepu Kurierzy InPost ShipX i kliknij przycisk Włącz .

2. Skonfiguruj ustawienia integracji. Ustawić możesz takie parametry jak:

  • Forma dostawy – Kurier InPost – wybór formy dostawy utworzonej w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy , która odpowiada danej formie dostawy oferowanej przez InPost;
  • Forma dostawy – Paczkomaty – wybór formy dostawy utworzonej w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy , która odpowiada danej formie dostawy oferowanej przez InPost;
  • Forma dostawy – Allegro Paczkomaty – wybór formy dostawy utworzonej w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy , która odpowiada danej formie dostawy oferowanej przez InPost;
  • Forma dostawy – Allegro MiniPaczka InPost – wybór formy dostawy utworzonej w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy , która odpowiada danej formie dostawy oferowanej przez InPost;
  • Forma dostawy – Paczka w Weekend – wybór formy dostawy utworzonej w zakładce Sprzedaż > Formy dostawy , która odpowiada danej formie dostawy oferowanej przez InPost;
  • ID organizacji – dane dostępowe, które można otrzymać od obsługi technicznej InPost;
  • Token – dane dostępowe, które można otrzymać od obsługi technicznej InPost;
  • Tryb pracy – ustawienie trybu pracy na testowy blokuje wysyłanie informacji do InPost (kurier nie będzie zamawiany);
  • Ubezpieczenie paczek na wartość równą wartości zamówień – wszystkie paczki automatycznie zostaną ubezpieczone na kwotę równą wartości zamówienia;
  • Metody nadawania paczek – możliwość wyboru sposobu nadawania paczek dla InPostu. W przypadku wyboru opcji „Nadanie w paczkomacie” obowiązkowe jest uzupełnienie zakładki „Kod paczkomatu nadawczego”;
  • Kod paczkomatu nadawczego – możliwość wymuszenia wysyłki paczek z danego paczkomatu (innego niż domyślny paczkomat w ustawieniach konta. Uzupełnij w przypadku wyboru opcji nadawania paczek „Nadanie w paczkomacie”;
  • Zmień status zamówienia po wygenerowaniu listu przewozowego na – jaki status (z listy utworzonych statusów) nadać zamówieniu, po wygenerowaniu listu przewozowego. Jeżeli nie chcesz nadać żadnego statusu automatycznie, pozostaw opcję “-wybierz-”. Więcej informacji o liście statusów zamówień znajdziesz w Ustawienia > Statusy zamówień ;
  • Identyfikator punktu odbioru, z którego ma być odebrana przesyłka – identyfikator punktu stworzonego w systemie InPost z którego będą odbierane paczki przygotowane dla klienta;
  • Zamawiaj kuriera – czy podczas generowania przesyłki ma zostać zamówiony odbiór paczki przez kuriera;
  • Format opisu przesyłki – informacja drukowana na liście przewozowym, dozwolone jest użycie wybranych znaczników, tj. #numer_zamowienia#, #id_klienta# .

4. W przypadku wystąpienia błędu dropoff_point: required , należy podać kod paczkomatu, w którym nadajesz przesyłki w zakładce Kod paczkomatu nadawczego .

5. Zapisz dane.

Zawartość