Obsługa reklamacji w sklepie internetowym
Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore prowadzić obsługę reklamacji z uwzględnieniem zwrotu środków na konto klienta.
Obsługa reklamacji
1. Przejdź do Sprzedaż > Reklamacje . W tym miejscu widoczne są wszystkie reklamacje.

2. Edytuj wybraną reklamację.
3. W zakładce Dane / opis widoczne są takie informacje jak:
- numer zamówienia;
- produkty, na które składana jest reklamacja;
- typ i rodzaj reklamacji;
- jej opis załączony przez klienta;
- załączniki;
- dane kontaktowe klienta;
- datę rozpatrzenia reklamacji;
- opiekuna reklamacji;
- priorytet zgłoszenia (może wybierać pomiędzy niskim, średnim a wysokim).

4. W zakładce Status / historia możesz zmieniać status i wybrać szablon z wcześniej stworzonych przez siebie wiadomości. Aby klient otrzymał Twoją odpowiedź lub komentarz, wybierz w polu Informuj klienta opcję Tak .

5. W zakładce Pole własne sprawdź, czy klient uzupełnił stworzone przez ciebie pola własne podczas wypełniania formularza reklamacji.

6. Aby wygenerować etykietę zwrotną wróć, do listy zgłoszeń i naciśnij ikonę samochodu przy zgłoszeniu. Po zapisaniu, pojawi się ikona strzałki – pozwala ona wysłać naklejkę bezpośrednio do klienta.

Obecnie opcja dostępna jest tylko dla kurierów DPD i UPS. W polu „Data nadania paczki” wskaż przewidywaną datę odebrania przesyłki przez kuriera. Możesz wcześniej zmienić status reklamacji bez informowania o tym klienta.

7. Po otrzymaniu paczki od klienta, poinformuj go o tym. Możesz zrobić to automatycznie dzięki szablonowi wiadomości, zmieniając status reklamacji na odpowiedni.
Zwrot środków na konto klienta
1. Jeżeli chcesz, aby środki na konto klienta były zwracane automatycznie, należy mieć integrację z bramką płatności PayU . Tego rodzaju zwrot możliwy będzie jedynie dla tych zamówień, które miały ustawioną płatność tą metodą. W takim przypadku zaznacz zgłoszenie, a następnie kliknij przycisk Zwrot PayU .

2. W przypadku innych metod płatności np. za pobraniem lub przelewem tradycyjnym, widoczna będzie opcja Zarejestruj zwrot . Wystarczy w opcjach przy zgłoszeniu kliknąć ikonę zwrotu i zatwierdzić jego kwotę. Taka funkcja ma za zadanie tylko odnotować informacje w historii zgłoszenia o dokonanym zwrocie środków. Samą transakcję zwrotu należy wykonać ręcznie.

W obu przypadkach w zakładce Status / historia znajdziesz datę oraz godzinę dokonania zwrotu bądź rejestracji operacji.
