leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z TrustMate

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 827 views

Z artykułu dowiesz się, czym jest TrustMate oraz jak możesz skonfigurować integrację w sklepie na platformie AtomStore.


Czym jest TrustMate?

TrustMate to aplikacja stworzona przez Krajowy Rejestr Opinii, która pozwala na zbieranie w łatwy sposób opinii w sklepie oraz zarządzanie nimi. Opinie ze strony konsumentów możesz gromadzić, a następnie publikować na stronie internetowej sklepu. Dodatkowo, dzięki TrustMate posiadasz dostęp do raportów, które mogą pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż oraz komunikację z klientem.


Jak działa TrustMate?

  1. Załóż konto w TrustMate;
  2. Zaproś klienta do wystawienia opinii;
  3. Klient wystawia opinię o produkcie;
  4. Zarządzaj opiniami;
  5. Publikuj opinie na stronie sklepu, google oraz fanpage’u facebookowym.

Jak utworzyć konto w TrustMate?

1. Ważne jest, aby przed skonfigurowaniem integracji posiadać konto w TrustMate. W tym celu przejdź do formularza rejestracji.

2. Następnie, wprowadź dane za pomocą których będziesz logować się do serwisu, tj. adres e-mail oraz hasło.

3. Zaznacz wymagane zgody: zgodę na kontakt z działem obsługi TrustMate oraz akceptację umowy powierzenia danych.

4. Kliknij przycisk Zarejestruj . Twoje konto zostało utworzone.

5. Po utworzeniu konta zostanie wyświetlony panel TrustMate.

6. Na początek pracy w panelu TrustMate kliknij rozwijaną listę ustawień znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu. Następnie kliknij Ustawienia .

7. Następnie wybierz zakładkę Produkty . W tym miejscu ważne jest, aby wkleić link do feedu produktowego Google. Link powinien wyglądać następująco: domenasklepu/google/feed.

8. Zapisz dane.


Konfiguracja ustawień po stronie AtomStore

1. Aby skonfigurować ustawienia integracji w panelu AtomStore przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > TrustMate .

2. Do spięcia sklepu z TrustMate potrzebny będzie: kod UUID oraz klucz API. 

3. Kod UUID znajdziesz w panelu TrustMate przechodząc do Integracje > Platformy .

4. Klucz API z kolei znajdziesz przechodząc do Integracje > Integracja z API .

5. Następnie wróć do panelu AtomStore i w polach Kod UUID oraz API key wklej skopiowane wcześniej dane.

6. Kolejnym krokiem jest konfiguracja opcji:

  • Prośba o opinię – wysyłanie tylko na życzenie klienta – opcja pozwalająca na wysłanie opinii na wyłączne życzenie klienta. Jeżeli zaznaczysz opcję na Tak klient na etapie składania zamówienia będzie musiał zaznaczyć zgodę na wysyłkę próśb o ocenę produktu/sklepu. Jeżeli opcję zaznaczysz na Nie – prośby wysyłane będą automatycznie do każdego klienta;
  • Prośba o opinię – wysyłaj prośbę o ocenę produktów/firmy – zaznaczenie tej opcji na Tak pozwoli na wysyłkę próśb o ocenę produktów oraz firmy;
  • Prośba o opinię – wysyłaj po nadaniu zamówieniu statusu – ustawienie, które pozwala określić w którym momencie tj. po nadaniu jakiego statusu zamówienia, prośba do klienta ma zostać wysłana.

7. Ostatnim krokiem w konfiguracji po stronie AtomStore jest wklejenie widgetów, który wyświetlany będzie:

  • Na karcie produktu;
  • Na każdej stronie w sklepie.

8. Widgety znajdziesz w panelu TrustMate przechodząc do Integracje > Widgety . Widgety podzielone są ze względu na ich rodzaj oraz miejsce osadzenia. Widgety mogą być: firmowe – służące do oceny Twojego sklepu jako całości przedsiębiorstwa, a także produktowe – służące bezpośrednio do oceny produktów. Miejsce ich osadzenia może być krawędziowe lub statyczne.

9. Wybierz widget produktowy, który wyświetlany będzie jedynie na karcie produktu, a następnie kliknij Zobacz widget . Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku Kod widgetu .

Gdy zostanie wyświetlone okno z kodem, skopiuj ciąg znaków znajdujący się po div ID .

10. ID widgetu wklej w panelu AtomStore w ustawieniu Identyfikator widgetu na karcie produktu .

11. Analogicznie postąp w przypadku widgetu firmowego, z tą różnica, że ID należy wkleić w ustawieniu Identyfikator widgetu na każdej stronie sklepu .

12. Zapisz dane. Integracja została skonfigurowana.


Dodatkowe widgety produktowe

Istnieje również możliwość konfiguracji dodatkowych widgetów produktowych, takich jak między innymi.

  • Karuzela produktowa;
  • Opinie o produkcie, na którego karcie obecnie się znajdujesz;
  • Opinie o produkcie z wariantami;
  • Widget typu social proof.

Wystawianie opinii po złożonym zamówieniu

1. Po złożeniu zamówienia w sklepie należy nadać mu odpowiedni status. Jeżeli w konfiguracji ustawień zaznaczyłeś wysyłkę prośby o ocenę po nadaniu statusu Wysłany , dopiero ustawienie takiego statusu w Sprzedaż Zamówienia sprawi, że mail z prośbą o ocenę zostanie wysłany.

2. Wysłane zostaną dwie prośby – jedna o ocenę firmy, druga o ocenę produktu.

3.  Prośba dotycząca oceny firmy różni się od oceny produktu tym, że pozwala na skorzystanie z automatycznych podpowiedzi. Opinie dotyczące produktów są bardziej zindywidualizowane, stąd nie wykorzystuje się w nich automatycznych podpowiedzi.

Przykład ankiety z opinią dot. Firmy:

Przykład ankiety z opinią dot. Produktu:


Mediacje z klientem

1. TrustMate udostępnia również funkcję mediacji z klientem. Funkcja ta pozwala na rozmowę z klientem poza forum publicznym w celu uzyskania szczegółowych odpowiedzi związanych z wystawioną przez niego oceną. Najczęściej wykorzystywana będzie w przypadku opinii negatywnych. 

2. Aby rozpocząć mediacje z klientem przejdź do Opinie Edycja opinii i kliknij Mediuj .

3. W okienku wpisz treść wiadomości, a następnie kliknij Rozpocznij .

4. Na adres e-mail zostanie wysłana informacja ze strony TrustMate.

5. Po otworzeniu widoku rozmowy, zostanie wyświetlony panel mediacji, w którym klient może zamieścić swoją odpowiedź do wiadomości, a także w przypadku zmiany opinii bądź chęci jej wycofania kliknąć odpowiednio: Zmień opinię lub Wycofaj opinię .

Zawartość