leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z TrustMate

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 59 views

Z artykułu dowiesz się, czym jest TrustMate oraz jak możesz skonfigurować integrację w sklepie na platformie AtomStore.


Czym jest TrustMate

TrustMate to aplikacja stworzona przez Krajowy Rejestr Opinii, która pozwala na zbieranie w łatwy sposób opinii w sklepie oraz zarządzanie nimi. Opinie ze strony konsumentów możesz gromadzić, a następnie publikować na stronie internetowej sklepu. Dodatkowo, dzięki TrustMate posiadasz dostęp do raportów, które mogą pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż oraz komunikację z klientem.


Jak działa TrustMate

  1. Załóż konto w TrustMate;
  2. Zaproś klienta do wystawienia opinii;
  3. Klient wystawia opinię o produkcie;
  4. Zarządzaj opiniami;
  5. Publikuj opinie na stronie sklepu oraz fanpage’u facebookowym.

Tworzenie konta w TrustMate

1. Ważne jest, aby przed skonfigurowaniem integracji posiadać konto w TrustMate. W tym celu przejdź do formularza rejestracji.

2. Następnie, wprowadź dane za pomocą których będziesz logować się do serwisu, tj. adres e-mail oraz hasło.

3. Zaznacz wymagane zgody: zgodę na kontakt z działem obsługi TrustMate oraz akceptację umowy powierzenia danych.

4. Kliknij przycisk Zarejestruj . Twoje konto zostało utworzone.

5. Po utworzeniu konta zostanie wyświetlony panel TrustMate.

6. Przejdź do zakładki Integracje . W tym miejscu znajdziesz indywidualny kod UUID Twojej firmy, który w późniejszym etapie należy wprowadzić w panelu administracyjnym sklepu.

7. Następnie, potrzebny będzie klucz API. W celu uzyskania go skontaktuj się z obsługą TrustMate za pomocą czatu lub pod adresem e-mail: support@trustmate.io. W wiadomości podaj nazwę sklepu oraz poproś o przekazanie klucza API.

8. Kolejno przejdź do zakładki Integracje , a następnie – Widgety . W tym miejscu z listy dostępnych widgetów możesz wybrać ten, który będzie wyświetlany u Ciebie w sklepie.

9. Każdy widget posiada swój unikalny identyfikator. Przejdź do Widget > Kod widgetu i skopiuj identyfikator widgetu, który będzie niezbędny na etapie ustawień integracji po stronie panelu sklepu.

Przykładowy kod widgetu, który będzie potrzebny po stronie AtomStore znajduje się po Div id .

11. Przejdź do zakładki Zaproszenia , a następnie zaznacz jaki rodzaj zaproszeń ma być wysyłany do klientów. Możesz wybrać:

  • Zaproszenia z oceną firmy;
  • Zaproszenia z oceną produktu.

Konfiguracja integracji po stronie AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > TrustMate

2. Uzupełnij pola informacjami. Wprowadzić możesz takie dane jak:

  • Kod UUID – indywidualny kod Twojej firmy;
  • Klucz API – klucz otrzymany od supportu TrustMate;
  • Prośba o opinię – wysyłaj tylko na życzenie klienta – czy prośba o opinię ma być wysłana tylko w sytuacji, gdy klient wyrazi na to zgodę (od zaznaczenia zgody uzależnione jest załadowanie skryptu odpowiadającego za wysłanie prośby o ocenę);
  • Prośba o opinię – wysyłaj prośbę o ocenę produktów – czy prośba o opinię ma dotyczyć produktów (oprócz maila z prośbą o ocenę sklepu zostanie wysłana również wiadomość z prośbą o ocenę produktów);
  • Prośba o opinię – wysyłaj po nadaniu zamówieniu statusu – prośba o opinię wysyłana będzie po nadaniu zamówieniu odpowiedniego statusu (np. zamówienie zrealizowane);
  • Identyfikator widgetu na karcie produktu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany tylko na karcie produktu;
  • Identyfikator widgetu na każdej stronie sklepu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany na każdej stronie w sklepie.

3. Zapisz dane. Od teraz możesz na bieżąco monitorować opinie klientów o produktach oraz sklepie.


Dodatkowe widgety produktowe

Istnieje również możliwość konfiguracji dodatkowych widgetów produktowych, takich jak między innymi.

  • Karuzela produktowa;
  • Opinie o produkcie, na którego karcie obecnie się znajdujesz;
  • Opinie o produkcie z wariantami;
  • Widget typu social proof.
Zawartość