Integracja z TrustMate
Z artykułu dowiesz się, czym jest TrustMate oraz jak możesz skonfigurować integrację w sklepie na platformie AtomStore.
Czym jest TrustMate
TrustMate to aplikacja stworzona przez Krajowy Rejestr Opinii, która pozwala na zbieranie w łatwy sposób opinii w sklepie oraz zarządzanie nimi. Opinie ze strony konsumentów możesz gromadzić, a następnie publikować na stronie internetowej sklepu. Dodatkowo, dzięki TrustMate posiadasz dostęp do raportów, które mogą pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż oraz komunikację z klientem.

Jak działa TrustMate
- Załóż konto w TrustMate;
- Zaproś klienta do wystawienia opinii;
- Klient wystawia opinię o produkcie;
- Zarządzaj opiniami;
- Publikuj opinie na stronie sklepu oraz fanpage’u facebookowym.
Tworzenie konta w TrustMate
1. Ważne jest, aby przed skonfigurowaniem integracji posiadać konto w TrustMate. W tym celu przejdź do formularza rejestracji.
2. Następnie, wprowadź dane za pomocą których będziesz logować się do serwisu, tj. adres e-mail oraz hasło.

3. Zaznacz wymagane zgody: zgodę na kontakt z działem obsługi TrustMate oraz akceptację umowy powierzenia danych.

4. Kliknij przycisk Zarejestruj . Twoje konto zostało utworzone.

5. Po utworzeniu konta zostanie wyświetlony panel TrustMate.

6. Przejdź do zakładki Integracje . W tym miejscu znajdziesz indywidualny kod UUID Twojej firmy, który w późniejszym etapie należy wprowadzić w panelu administracyjnym sklepu.

7. Następnie, potrzebny będzie klucz API. W celu uzyskania go skontaktuj się z obsługą TrustMate za pomocą czatu lub pod adresem e-mail: support@trustmate.io. W wiadomości podaj nazwę sklepu oraz poproś o przekazanie klucza API.
8. Kolejno przejdź do zakładki Integracje , a następnie – Widgety . W tym miejscu z listy dostępnych widgetów możesz wybrać ten, który będzie wyświetlany u Ciebie w sklepie.

9. Każdy widget posiada swój unikalny identyfikator. Przejdź do Widget > Kod widgetu i skopiuj identyfikator widgetu, który będzie niezbędny na etapie ustawień integracji po stronie panelu sklepu.

Przykładowy kod widgetu, który będzie potrzebny po stronie AtomStore znajduje się po Div id .

11. Przejdź do zakładki Zaproszenia , a następnie zaznacz jaki rodzaj zaproszeń ma być wysyłany do klientów. Możesz wybrać:
- Zaproszenia z oceną firmy;
- Zaproszenia z oceną produktu.


Konfiguracja integracji po stronie AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > TrustMate
2. Uzupełnij pola informacjami. Wprowadzić możesz takie dane jak:
- Kod UUID – indywidualny kod Twojej firmy;
- Klucz API – klucz otrzymany od supportu TrustMate;
- Prośba o opinię – wysyłaj tylko na życzenie klienta – czy prośba o opinię ma być wysłana tylko w sytuacji, gdy klient wyrazi na to zgodę (od zaznaczenia zgody uzależnione jest załadowanie skryptu odpowiadającego za wysłanie prośby o ocenę);
- Prośba o opinię – wysyłaj prośbę o ocenę produktów – czy prośba o opinię ma dotyczyć produktów (oprócz maila z prośbą o ocenę sklepu zostanie wysłana również wiadomość z prośbą o ocenę produktów);
- Prośba o opinię – wysyłaj po nadaniu zamówieniu statusu – prośba o opinię wysyłana będzie po nadaniu zamówieniu odpowiedniego statusu (np. zamówienie zrealizowane);
- Identyfikator widgetu na karcie produktu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany tylko na karcie produktu;
- Identyfikator widgetu na każdej stronie sklepu – po przeniesieniu odpowiedniego kodu widget będzie wyświetlany na każdej stronie w sklepie.

3. Zapisz dane. Od teraz możesz na bieżąco monitorować opinie klientów o produktach oraz sklepie.


Dodatkowe widgety produktowe
Istnieje również możliwość konfiguracji dodatkowych widgetów produktowych, takich jak między innymi.
- Karuzela produktowa;
- Opinie o produkcie, na którego karcie obecnie się znajdujesz;
- Opinie o produkcie z wariantami;
- Widget typu social proof.