Jak dodać formę dostawy
W poniższym artykule dowiesz się jak dodać formy dostawy w sklepie na platformie AtomStore, a także przejdziesz przez cały proces konfiguracji ustawień związanych z tą funkcjonalnością.
Przykładowe formy dostawy
W sklepie możesz skonfigurować różne formy dostawy. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca przykładowe formy realizacji dostawy oraz listę zintegrowanych partnerów logistycznych.
Poczta Polska | Dostawa przez Pocztę Polską |
Pocztex48 | Kurier Poczty Polskiej |
Poczta Polska – odbiór w punkcie | Odbiór w placówce Poczty Polskiej |
Poczta Polska – list ekonomiczny polecony | Dostawa listem ekonomicznym poleconym |
Kurier InPost | Dostawa kurierem InPost |
InPost Paczkomaty | Dostawa do paczkomatu InPost |
Kurier DHL | Dostawa kurierem DHL |
Kurier GLS | Dostawa kurierem GLS |
Kurier DPD | Dostawa kurierem DPD |
Kurier UPS | Dostawa kurierem UPS |
Orlen Paczka | Dostawa w ramach usługi Orlen Paczka |
Odbiór osobisty | Możliwość odbioru osobistego przez klienta w punkcie sklepu |
DPD Pickup | Dostawa do punktu paczkowego DPD |
Jak dodać formę dostawy
1. Przejdź do Sprzedaż > Formy dostawy . Następnie, kliknij przycisk Dodaj formę dostawy .

2. Skonfiguruj ustawienia formy dostawy. Ustawić możesz takie parametry jak:
- nazwę – widoczną w koszyku,
- nazwę roboczą – widoczną tylko w panelu administracyjnym,
- grupę – można posortować formy dostawy w panelu i jest ona widoczna tylko w panelu sklepu, np. grupa “Punkty odbioru”, “Kurier” itp.
- kod – opcjonalny kod formy dostawy do użytku wewnętrznego (np. na wydrukach zamówień),
- e-mail – możliwość wysyłki powiadomień na konkretny adres e-mail z informacją o nowym zamówieniu z wybraną formą dostawy,
- Ikona i ikona na mapie – może się pojawić w sekcji wyboru dostawy w koszyku lub na mapie w przypadku punktów odbioru, konieczna zmiana w szablonie,
- status – czy ta forma dostawy jest dostępna czy niedostępna dla klienta w koszyku,
- czy forma dostawy jest domyślna – tj. będzie ona domyślnie zaznaczona w koszyku dla każdego klienta,
- cenę indywidualną – możliwość wyliczenia kosztów dostawy po złożeniu zamówienia przez klienta
- cenę (standard) – w edycji konkretnych produktów można określić inną indywidualną cenę dla tej samej formy dostawy,
- cenę SMS – możliwość informowania klientów o statusie zamówienia drogą SMS. Kosztem obarczony jest klient i w tym miejscu podajemy koszt wysyłki SMS-a,
- stawkę podatkową – która będzie uwzględniana na dokumencie sprzedaży
- ilość produktów w zamówieniu, od której dostawa jest darmowa,
- kwotę, od której dostawa jest darmowa,
- masę od-do – możliwe jest np. stworzenie dostawy Poczta Polska do 0.5kg, Poczta Polska od 0.5 do 1 kg, etc.,
- wartość koszyka dla której forma dostawy jest dostępna – domyślnie dla dowolnej kwoty, ale można ograniczyć np. kurier nieubezpieczony do 1000 zł,
- wymaganą liczbę punktów w programie lojalnościowym – jeśli zostanie określona to użytkownicy będą mogli wymieniać zgromadzone punkty w programie lojalnościowym na darmową dostawę (więcej informacji znajdziesz tutaj),
- czy forma dostawy jest typu odbiór osobisty – zaznaczenie na Tak powoduje, że w takim wypadku nie jest wymagane podanie pełnych danych adresowych do dostawy (więcej informacji znajdziesz tutaj),
- powielanie paczek – opcja pozwala określić czy kolejny produkt lub kolejna sztuka w koszyku będzie pakowana do nowej paczki, zwiększając tym samym koszt dostawy,
- czas realizacji (w dniach) – używane do obliczania czasu dostawy, wyświetlane m.in. na karcie produktu oraz w koszyku,
- uwagi dla kuriera – możliwość udostępnienia opcji klientom dodatkowych informacji bezpośrednio dla kuriera podczas składania zamówienia,
- opis
- dodatkowa informacja – dodatkowa treść, która będzie wyświetlana w koszyku przy wybranej formie dostawy jako informacja w postaci tooltipa,
- możliwe formy płatności – administrator ma możliwość zdecydować, które formy płatności będą dostępne dla określonej formy dostawy, np. dla Paczkomatów InPost może wyłączyć opcję za pobraniem itp.
- domyślną formę płatności dla wybranej formy dostawy – w koszyku zostanie zaznaczona domyślnie wybrana forma płatności,
- kraje – dla jakich krajów będzie obowiązywała wybrana forma dostawy, ta opcja daje możliwość ograniczenia wyświetlania form dostawy dla różnych rynków w koszyku,
- dostępność formy dostawy dla… – możliwość udostępniania formy dostawy: wszystkim klientom, klientom z założonym kontem lub klientom niezarejestrowanym,
- przypisanie formy dostawy o konkretnej grupy klientów – możliwość ograniczenia formy dostawy do jednej lub więcej grupy klientów, opcje / punkty odbioru – w tym miejscu dodajemy adresy, gdzie klient może osobiście odebrać swoje zamówienie. W większości przypadków punkty odbioru pobierane są automatycznie np. dla integracji InPost ShipX.


3. Możesz również ustawić opcję, która w przypadku przekroczeniu zdefiniowanego progu wagi koszt dostawy przeliczy koszty według aktualnej masy koszyka, bez konieczności zmiany formy dostawy.

4. Zapisz dane.
Cena indywidualna oraz cena standard – czym się różnią?
Cena indywidualna – to koszt, który możesz wyliczyć po złożeniu zamówienia przez klienta. Po przyjęciu zamówienia, w zakładce Dostawa / Płatność możesz ustalić, jaki będzie koszt dostawy przesyłki. Po wprowadzeniu zmiany klient otrzyma informację o zamówieniu oraz jego cenie wraz z kwotą dostawy.

Cena standard – to koszt, który możesz określić na podstawie:
- Stałej kwoty wyrażonej w PLN lub innej walucie,

- procentu (%) wartości zamówienia, np. dla 10% wartości od kwoty zamówienia wynoszącej 100 zł, koszt dostawy wyniesie 10 zł.

Przykład zastosowania:
Wartość koszyka wynosi 116 zł. Ponieważ dla formy dostawy Kurier InPost cena standard została wyrażona jako 10% wartości zamówienia, kwota wyniesie 11,60 zł.

Grupowanie form dostawy
1. Formy dostawy w panelu możesz również posortować w odpowiednie grupy. W tym celu przejdź do Sprzedaż > Formy dostawy > Edycja formy dostawy .
2. W polu Grupa zdefiniuj nową grupę.

Przy włączonym ustawieniu w koszyku będzie widoczna tylko jedna dostawa z grupy wg priorytetów ustawionych w zakładce Formy dostawy. Jeśli w wyniku działań klienta zaznaczona dostawa z danej grupy stanie się niedostępna (np. klient doda więcej sztuk i zwiększy się waga albo dodatkowy produkt, w którym tamta dostawa jest wykluczona), to na jej miejsce zostanie przydzielona w koszyku kolejna dostawa z danej grupy.
3. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Grupa: Dowolna.

Grupa: Kurier.

Grupa: Punkty odbioru.

Grupa: Sklep stacjonarny.

Opis formy dostawy
Opis wprowadzony przez administratora w formie dostawy może zostać użyty na ekranie potwierdzenia zamówienia, w mailu potwierdzającym lub przypomnieniu. Aby użyć opisu w mailach lub powiadomieniach należy użyć znacznika #dostawa_opis# .

Przykład zastosowania:
Po skonfigurowaniu wiadomości e-mail i wysłaniu jej do klienta, otrzyma on informację związaną z wybraną formą dostawy przesyłki.
