leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Jak dodać formę dostawy

Przeczytanie zajmie Ci: 6 minuty 117 views

W poniższym artykule dowiesz się jak dodać formy dostawy w sklepie na platformie AtomStore, a także przejdziesz przez cały proces konfiguracji ustawień związanych z tą funkcjonalnością.


Przykładowe formy dostawy

W sklepie możesz skonfigurować różne formy dostawy. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca przykładowe formy realizacji dostawy oraz listę zintegrowanych partnerów logistycznych.

Poczta PolskaDostawa przez Pocztę Polską
Pocztex48Kurier Poczty Polskiej
Poczta Polska – odbiór w punkcieOdbiór w placówce Poczty Polskiej
Poczta Polska – list ekonomiczny poleconyDostawa listem ekonomicznym poleconym
Kurier InPostDostawa kurierem InPost
InPost PaczkomatyDostawa do paczkomatu InPost
Kurier DHLDostawa kurierem DHL
Kurier GLSDostawa kurierem GLS
Kurier DPDDostawa kurierem DPD
Kurier UPSDostawa kurierem UPS
Orlen PaczkaDostawa w ramach usługi Orlen Paczka
Odbiór osobistyMożliwość odbioru osobistego przez klienta w punkcie sklepu
DPD PickupDostawa do punktu paczkowego DPD

Jak dodać formę dostawy

1. Przejdź do Sprzedaż > Formy dostawy . Następnie, kliknij przycisk Dodaj formę dostawy .

2. Skonfiguruj ustawienia formy dostawy. Ustawić możesz takie parametry jak:

  • nazwę  – widoczną w koszyku,
  • nazwę roboczą – widoczną tylko w panelu administracyjnym,
  • grupę – można posortować formy dostawy w panelu i jest ona widoczna tylko w panelu sklepu, np. grupa “Punkty odbioru”, “Kurier” itp. 
  • kod – opcjonalny kod formy dostawy do użytku wewnętrznego (np. na wydrukach zamówień),
  • e-mail – możliwość wysyłki powiadomień na konkretny adres e-mail z informacją o nowym zamówieniu z wybraną formą dostawy,
  • Ikona i ikona na mapie – może się pojawić w sekcji wyboru dostawy w koszyku lub na mapie w przypadku punktów odbioru, konieczna zmiana w szablonie,
  • status – czy ta forma dostawy jest dostępna czy niedostępna dla klienta w koszyku,
  • czy forma dostawy jest domyślna – tj. będzie ona domyślnie zaznaczona w koszyku dla każdego klienta,
  • cenę indywidualną – możliwość wyliczenia kosztów dostawy po złożeniu zamówienia przez klienta
  • cenę (standard) – w edycji konkretnych produktów można określić inną indywidualną cenę dla tej samej formy dostawy, 
  • cenę SMS – możliwość informowania klientów o statusie zamówienia drogą SMS. Kosztem obarczony jest klient i w tym miejscu podajemy koszt wysyłki SMS-a,
  • stawkę podatkową – która będzie uwzględniana na dokumencie sprzedaży
  • ilość produktów w zamówieniu, od której dostawa jest darmowa,
  • kwotę, od której dostawa jest darmowa,
  • masę od-do – możliwe jest np. stworzenie dostawy Poczta Polska do 0.5kg, Poczta Polska od 0.5 do 1 kg, etc.,
  • wartość koszyka dla której forma dostawy jest dostępna – domyślnie dla dowolnej kwoty, ale można ograniczyć np. kurier nieubezpieczony do 1000 zł,
  • wymaganą liczbę punktów w programie lojalnościowym – jeśli zostanie określona to użytkownicy będą mogli wymieniać zgromadzone punkty w programie lojalnościowym na darmową dostawę (więcej informacji znajdziesz tutaj),
  • czy forma dostawy jest typu odbiór osobisty – zaznaczenie na Tak powoduje, że w takim wypadku nie jest wymagane podanie pełnych danych adresowych do dostawy (więcej informacji znajdziesz tutaj),
  • powielanie paczek – opcja pozwala określić czy kolejny produkt lub kolejna sztuka w koszyku będzie pakowana do nowej paczki, zwiększając tym samym koszt dostawy,
  • czas realizacji (w dniach) – używane do obliczania czasu dostawy, wyświetlane m.in. na karcie produktu oraz w koszyku,
  • uwagi dla kuriera – możliwość udostępnienia opcji klientom dodatkowych informacji bezpośrednio dla kuriera podczas składania zamówienia,
  • opis 
  • dodatkowa informacja – dodatkowa treść, która będzie wyświetlana w koszyku przy wybranej formie dostawy jako informacja w postaci tooltipa,
  • możliwe formy płatności – administrator ma możliwość zdecydować, które formy płatności będą dostępne dla określonej formy dostawy, np. dla Paczkomatów InPost może wyłączyć opcję za pobraniem itp.
  • domyślną formę płatności dla wybranej formy dostawy – w koszyku zostanie zaznaczona domyślnie wybrana forma płatności,
  • kraje – dla jakich krajów będzie obowiązywała wybrana forma dostawy, ta opcja daje możliwość ograniczenia wyświetlania form dostawy dla różnych rynków w koszyku,
  • dostępność formy dostawy tylko dla zarejestrowanych klientów – możliwość udostępniania klientom z założonym kontem dodatkowych form dostawy,
  • przypisanie formy dostawy o konkretnej grupy klientów – możliwość ograniczenia formy dostawy do jednej lub więcej grupy klientów, opcje / punkty odbioru – w tym miejscu dodajemy adresy, gdzie klient może osobiście odebrać swoje zamówienie. W większości przypadków punkty odbioru pobierane są automatycznie np. dla integracji InPost ShipX.

3. Możesz również ustawić opcję, która w przypadku przekroczeniu zdefiniowanego progu wagi koszt dostawy przeliczy koszty według aktualnej masy koszyka, bez konieczności zmiany formy dostawy.

4. Zapisz dane.


Cena indywidualna oraz cena standard – czym się różnią?

Cena indywidualna – to koszt, który możesz wyliczyć po złożeniu zamówienia przez klienta. Po przyjęciu zamówienia, w zakładce Dostawa / Płatność możesz ustalić, jaki będzie koszt dostawy przesyłki. Po wprowadzeniu zmiany klient otrzyma informację o zamówieniu oraz jego cenie wraz z kwotą dostawy.

Cena standard – to koszt, który możesz określić na podstawie:

  • Stałej kwoty wyrażonej w PLN lub innej walucie,
  • procentu (%) wartości zamówienia, np. dla 10% wartości od kwoty zamówienia wynoszącej 100 zł, koszt dostawy wyniesie 10 zł.

Przykład zastosowania:

Wartość koszyka wynosi 116 zł. Ponieważ dla formy dostawy Kurier InPost cena standard została wyrażona jako 10% wartości zamówienia, kwota wyniesie 11,60 zł.


Grupowanie form dostawy

1. Formy dostawy w panelu możesz również posortować w odpowiednie grupy. W tym celu przejdź do Sprzedaż > Formy dostawy > Edycja formy dostawy .

2. W polu Grupa zdefiniuj nową grupę.

3. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

Grupa: Dowolna.

Grupa: Kurier.

Grupa: Punkty odbioru.

Grupa: Sklep stacjonarny.


Opis formy dostawy

Opis wprowadzony przez administratora w formie dostawy może zostać użyty na ekranie potwierdzenia zamówienia, w mailu potwierdzającym lub przypomnieniu. Aby użyć opisu w mailach lub powiadomieniach należy użyć znacznika #dostawa_opis# .

Przykład zastosowania:

Po skonfigurowaniu wiadomości e-mail i wysłaniu jej do klienta, otrzyma on informację związaną z wybraną formą dostawy przesyłki.

Zawartość

Treść wiadomości SMS można przygotować w Ustawienia > Statusy zamówień w statusie, który posiada flagę WZ. W edycji takiego statusu przejdź do Powiadomienie SMS/Facebook Messenger. Aby móc wysyłać SMS-y do klientów sklep należy zintegrować z jednym z dostawców: SMSAPI, Tide lub Infobip.