Dynamiczne listy
Z artykułu dowiesz się, jak stworzyć dynamiczne listy oraz w jaki sposób możesz je wykorzystać w sklepie na platformie AtomStore.
Do czego służą dynamiczne listy?
Dynamiczne listy to rozwiązanie, które za pomocą prostych funkcji może wspomagać działanie Twojego sklepu internetowego. Dzięki nim możesz w łatwy sposób tworzyć listy produktów uwzględniając kryteria takie jak: producent, zakres cenowy, dostępność czy wybrane atrybuty produktu. Czym się wyróżniają od standardowej listy produktowej? Artykuły na niej zamieszczone mogą być dowolne, nieokreślone kategorią w menu. Od produktów w landing page ustawionych „na sztywno” rożni się też tym, że w przypadku gdy cena produktu, dostępność czy inna cecha podana jako kryterium się zmieni, produkt wypadnie z listy lub wprost przeciwnie np. nowo dodany do sklepu produkt trafi na taką dynamiczną listę. To daje dużą możliwość personalizacji i docierania do odbiorców z produktami, które ich interesują. Zindywidualizowane oferty są obecnie must have każdego e-biznesu. Za pomocą dynamicznych list można stworzyć dosłownie dowolne kategorie produktowe, np. powiązane z kolekcją lub okazją.
Przykładowo robiąc kategorię w sklepie “Książki do 15 zł”, jako filtr ustawiając cenę do 15 zł, na stronie pojawią się książki spełniające te kryterium. Jeśli cena którejś pozycji wzrośnie i przekroczy ten próg, przestanie pojawiać się na landingu.

Tworzenie dynamicznej listy
1. Przejdź do Katalog > Dynamiczne listy . Na liście znajdziesz takie kolumny z informacjami jak np: kategorie, produkty, producenci czy indeksowanie.


2. W tym miejscu znajdziesz wszystkie dynamiczne listy oraz dodasz nową pozycję. Kliknij Dodaj nową listę .

3. Po kliknięciu przycisku wyświetlone zostanie okno konfiguracji nowej dynamicznej listy. W tym miejscu możesz zdefiniować parametry:
- Nazwa;
- Indeksowanie;
- Etykieta;
- Zdjęcie;
- Sklepy;
- Tabela rozmiarów;
- Frazy do wyszukania produktów;
- Kategoria;
- Producenci;
- Atrybuty;
- Atrybuty do filtrowania;
- Tagi;
- Cena od-do;
- Produkty utworzone;
- Oznaczenia;
- Rabat;
- Status dostępności;
- Typy produktów;
- Omnibus – inkubacja;
- Wykluczaj produkty zakupione przez klienta;
- Wykluczaj produkty z dynamicznych list;
- Dziedziczenie kryteriów – strona produktu;
- Dziedziczenie kryteriów – strona kategorii;
- Liczba produktów na stronie;
- Liczba produktów na stronie – mobile;
- Sortowanie;
- Dostępne formy dostawy.





4. Zapisz dane. Nowa dynamiczna lista została dodana.
Zastosowanie dynamicznych list w praktyce
Landing page z promocją
1. Jednym z przykładowych możliwych zastosowań dynamicznej listy jest stworzenie landing page, który prezentować będzie wyprzedaż określonych produktów, np. rowerów. Przejdź do Edycji dynamicznej listy . W kategoriach zaznacz podkategorie ubrań, które będą wyświetlane.

2. Następnie w polu Producenci zaznacz opcję Zezwalaj na filtrowanie po producencie . W polu Atrybuty do filtrowania wybierz atrybuty, na podstawie których produkty będą filtrowane.

3. Zapisz dane.
4. Efektem jest landing page, który zawiera ustawioną dynamiczną listę według powyższej konfiguracji. Landing możesz podlinkować pod banerem na stronie głównej sklepu lub promować bezpośrednio w social media.

Pop-up z produktami na stronie głównej
1. Jeżeli chcesz poinformować użytkowników o specjalnej wyprzedaży, możesz to zrobić za pomocą pop-up’u. Ten element strony może wyświetlać się w określonych dniach. Na początek ustaw listę dynamiczną.
2. Przejdź do zakładki Marketing i promocje > Automation > Widgety > Widgety własne > Dodaj .
3. Wprowadź informacje, jak nazwa, daty oraz częstotliwość wyświetlania pop-up’u.
4. Na końcu przygotuj baner graficzny. Możesz wgrać zdjęcie, dodać napisy, zmienić font itp. Aby dodać dynamiczną listę, kliknij ikonę zaznaczoną poniżej.

5. Następnie wybierz dynamiczną listę oraz liczbę produktów, które mają się wyświetlać.
6. Zapisz widget. Możesz go przetestować w przeglądarce w widoku incognito.

Promocje wiązane z użyciem dynamicznej listy
1. Kolejną propozycją użycia dynamicznej listy jest opcja tworzenia promocji wiązanych (np. drugi produkt z innej kategorii taniej). Dodając produkt z listy bazowej, w koszyku pojawi się komunikat o powiązanej promocji, a także linki do kategorii z rabatowanymi produktami.

2. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób utworzyć promocję wiązaną zajrzyj tutaj.
Dedykowany promocyjny newsletter z kuponem
1. Jeżeli budujesz bazę subskrybentów newslettera, możesz tworzyć dla nich specjalne promocje. Dzięki dynamicznym listom zrobisz to po prostu szybciej. Jednym z pomysłów nagrodzenia lojalnych klientów może być wysłanie im jednorazowego kuponu rabatowego na nowości w Twoim sklepie.
2. Przejdź do Katalog > Listy dynamiczne i stwórz listę, która będzie obejmowała wybrany asortyment, a także w polu Oznaczenia zaznaczoną opcję Nowość .

3. Zapisz dane.
4. Następnie przejdź do modułu Marketing > Kupony > Dodaj kupon . Więcej informacji na temat dodawania kuponów znajdziesz tutaj.
5. W sekcji określenia listy produktów, których ma dotyczyć kupon wybierz zakładkę „Wybierz dynamiczną listę produktów”.
6. Następnie zaznacz opcję Wygeneruj kody kuponu: automatycznie – przy wysyłce newslettera .
7. Przejdź do Marketing > Newsletter > Stwórz nowy . Więcej informacji o tworzeniu newsletterów znajdziesz tutaj.
8. W opcji Dołącz kupon wybierz stworzony wcześniej kupon. Możesz też załączyć część produktów objętych zniżką poprzez grupę produktów ( Wybór automatyczny > Lista dynamiczna lub dodać je ręcznie).