leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Landing pages

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 46 views

Z artykułu dowiesz się, czym są strony docelowe (landing pages), jakie są ich zalety oraz w jaki sposób możesz je dodawać w sklepie na platformie AtomStore.


Czym jest i jak działa landing page

Landing page czyli strona docelowa to rodzaj strony, która za zadanie ma promocję lub sprzedaż określonego produktu bądź usługi znajdującej się w sklepie internetowym. Innymi słowy, jest to pierwsze miejsce do którego trafia klient, który docelowo zainteresowany jest wybranym produktem bądź usługą. Jak zatem działa landing page? Jest to bardzo proste. Użytkownik, który kliknie w odpowiedni baner reklamowy, link w mailu bądź bezpośrednio w wyszukiwarce zostanie przekierowany bezpośrednio do landing page celem zachęcenia klienta do wykonania odpowiedniego działania. Przykładowymi działaniami może być: założenie konta w sklepie, zakup produktu/usługi, subskrypcja newsletterów wysyłanych przez Twój sklep, wypełnienie formularza (np. podczas ankietyzacji klientów).


Kilka przykładów zalet korzystania z landing pages

  1. Unikalna, dopasowana do potrzeb propozycja sprzedaży;
  2. Wzrost poziomu konwersji sprzedaży;
  3. Lepsza widoczność marki;
  4. Przejrzysty UX;
  5. Możliwość promowania w social mediach.

Tworzenie landing page

1. Przejdź do Marketing i promocje Landing pages .

2. Zostanie wyświetlone okno modułu. Nowy landing page możesz dodać używając przycisku Dodaj wpis lub korzystając bezpośrednio z okna dodawania znajdującego się z prawej strony ekranu.

3. Uzupełnij pola. Dodając nową stronę należy uzupełnić informacje takie jak:

  • Nazwę – nazwa strony; 
  • Alias – uproszczony adres URL;
  • Adres w ścieżce okruchów
  • Indeksowanie – indeksowanie odpowiada za umieszczenie linku w mapie strony oraz za widoczność w wyszukiwarkach;
  • Indywidualny układ treści – zaznaczenie opcji Tak spowoduje, że możesz możesz przykładowo umieścić wszystkie produkty objęte promocją;
  • Treść strony – treści znajdujące się na stronie ;
  • Banery;
  • Produkty;
  • Wyświetlana ilość – możesz ograniczyć wyświetlaną ilość produktów do określonej liczby lub pozostawić pole puste chcąc wyświetlać towary według zadanej kolejności;
  • Kampania;
  • Sklepy – w jakich sklepach ma być dostępna strona (w przypadku posiadania multistore).

4. Zapisz dane. Nowy landing page został dodany. Po przejściu z powrotem do Marketing i promocje Landing pages zobaczysz swoją stronę docelową. Widnieje tutaj dodatkowo kilka kolumn, które zawierają przydatne informacje. Są to:

  • Odsłony – liczba wejść w Twój landing page;
  • Kliknięcia – liczba wejść w produktów znajdujących się na tej stronie;
  • Konwersja – procent działań zakończonych dodaniem do koszyka w stosunku do liczby odsłon (ilu odwiedzających stronę zostało Twoim klientem).

Przykład zastosowania:

Poniższy przykład obrazuje zastosowanie utworzonej wcześniej strony. Po kliknięciu w nią użytkownikowi zostaje wyświetlony opis wraz z umieszczonym filmem (umieszczenie materiałów video może dodatkowo zachęcić do podjęcia działania), a także przypisane wcześniej produkty. Po kliknięciu w każdy produkt zwiększa się liczba z kolumny Kliknięcia , natomiast dodanie produktu do koszyka – Konwersja .

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat landing pages, sprawdź nasz webinar poświęcony temu tematowi:

Zawartość