Zwroty częściowe
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób dokonać częściowych zwrotów towaru w sklepie na platformie AtomStore.
Częściowy zwrot z perspektywy klienta
1. Aby dokonać zwrotu części towaru należy zalogować się do konta klienta, a następnie przejść do Moje konto > Zamówienia .

2. Kliknij ikonkę Złóż reklamację .

3. Zostanie wyświetlone okno tworzenia nowej reklamacji. W tym miejscu należy uzupełnić wszystkie niezbędne informacje, m.in:
- Rodzaj;
- Typ;
- Numer faktury – jeżeli posiadasz fakturę do zamówienia;
- Numer zamówienia – zostanie pobrany automatycznie przez system;
- Czy zgłoszenie dotyczy całości zamówienia czy produktu – w przypadku zwrotów częściowych zaznacz Zgłoszenie dotyczące produktu ;
- Opis – opcjonalnie;
- Plik – możesz w tym miejscu dodać zdjęcia produktu;
- Numer konta bankowego na który mają zostać zwrócone środki – w przypadku zamówień przez np. DotPay nie musisz podawać numeru, ponieważ pieniądze zostaną zwrócone automatycznie;
- Numer własny – nie jest wymagane;
- Dodatkowe pola własne – np. “Czy produkt był używany?”, “Jakie są Twoje żądania” itd;
- Adres odbioru;
- Adres doręczenia – w przypadku gdy chcesz np. wymienić produkt na inny.




4. Kliknij przycisk Wyślij reklamację .

5. Po wysłaniu zgłoszenia zostanie wyświetlona wiadomość do klienta. Taka wiadomość skonfigurowana jest w Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Typy reklamacji . Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Częściowy zwrot – działania po stronie panelu administracyjnego
1. Po otrzymaniu zgłoszenia zwrotu przejdź do Sprzedaż > Reklamacje .
2. Na liście zobaczysz utworzone wcześniej zgłoszenie.

3. Przejdź do edycji zgłoszenia. W zakładce Dane / Opis zobaczysz informacje, które zostały wprowadzone przez klienta.

Szczególnie istotnym z punktu widzenia sprzedawcy jest pole Data rozpatrzenia oraz Osoby odpowiedzialne .


W tym miejscu możesz nadać także priorytet dla rozpatrywania zgłoszenia.

4. Kolejno wybierz zakładkę Status / historia . Ustaw status zgłoszenia, np. Zwrot przyjęty i zapisz dane.

5. Po kliknięciu zapisu zostanie wyświetlone okno podziału zamówienia. Ponieważ klient kupił dwa produkty, należy anulować tylko jeden z nich. W wyświetlonym oknie wskaż, który z produktów ma zostać wydzielony. Na tej podstawie powstanie nowe zamówienie, które zyska status Anulowany .
