Testy A/B
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób możesz uruchomić Testy A/B w Twoim sklepie na platformie AtomStore.
Jak skonfigurować Test A/B
1. Przejdź do Marketing i promocje > Testy A/B . Moduł ten umożliwia porównanie skuteczności 2 projektów graficznych wśród użytkowników.

2. Kliknij przycisk Utwórz Test A/B .

3. Zostanie wyświetlone okno dodawania nowego testu. Możesz w tym miejscu zdefiniować:
- Obszar testu;
- cały szablon;
- stronę główną;
- kartę produktu;
- listing produktów;
- koszyk.
- Cel, który zależny jest od wybranego obszaru – dla karty produktu może to być np.:
- dodanie produktu do koszyka;
- dodanie opinii;
- polecenie znajomemu;
- zakup.
- Obowiązywanie testu – możesz określić czas trwania testu lub ilość kliknięć wymagana do ukończenia;
- Użytkownicy – kogo dotyczy test, możesz ustawić dla:
- tylko nowych użytkowników;
- tylko powracających;
- wszystkich.
- Sklepy – dla jakiego sklepu obowiązuje test (jeśli posiadasz więcej niż jeden);
- Szablon B – szablon do porównania (szablon A to szablon bieżący);
- Domyślne sortowanie produktów – szablon A;
- Domyślne sortowanie produktów – szablon B;
- Opis roboczy;
- Status aktywności.

3. Zapisz dane. Nowy test został utworzony.
4. Test zostaje przeprowadzony, a po jego zakończeniu wysyłane jest podsumowanie. W systemie możliwe jest jednoczesne prowadzenie kilku testów A/B. Dzięki prowadzeniu testów A/B projektanci mogą ocenić czy wprowadzone przez nich zmiany zwiększają konwersje na cel i czy podejmowane próby modyfikacji sklepu są zgodne z celami właściciela sklepu.
5. Wróć do Marketing i promocje > Testy A/B . Zobaczysz, że na liście pojawił się dodany test. Każda kolumna zawiera przydatne informacje, takie jak:
- Data od – do;
- Maksymalna ilość wejść;
- Sklepy;
- Szablon A-B;
- Ilość wejść A/B;
- Ilość efektywnych wejść A/B;
- Ilość realizacji celu A/B;
- Konwersja A/B;
- Konwersja z ogółu wejść A/B;
- Zamówienia A/B;
- Status;
- Opcje.
