leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Testy A/B

Przeczytanie zajmie Ci: 2 minuty 95 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób możesz uruchomić Testy A/B w Twoim sklepie na platformie AtomStore.


Jak skonfigurować Test A/B

1. Przejdź do Marketing i promocje > Testy A/B . Moduł ten umożliwia porównanie skuteczności 2 projektów graficznych wśród użytkowników.

2. Kliknij przycisk Utwórz Test A/B .

3. Zostanie wyświetlone okno dodawania nowego testu. Możesz w tym miejscu zdefiniować:

  • Obszar testu;
    • cały szablon;
    • stronę główną;
    • kartę produktu;
    • listing produktów;
    • koszyk.
  • Cel, który zależny jest od wybranego obszaru – dla karty produktu może to być np.:
    • dodanie produktu do koszyka;
    • dodanie opinii;
    • polecenie znajomemu;
    • zakup.
  • Obowiązywanie testu – możesz określić czas trwania testu lub ilość kliknięć wymagana do ukończenia;
  • Użytkownicy – kogo dotyczy test, możesz ustawić dla:
    • tylko nowych użytkowników;
    • tylko powracających;
    • wszystkich.
  • Sklepy – dla jakiego sklepu obowiązuje test (jeśli posiadasz więcej niż jeden);
  • Szablon B – szablon do porównania (szablon A to szablon bieżący);
  • Domyślne sortowanie produktów – szablon A;
  • Domyślne sortowanie produktów – szablon B;
  • Opis roboczy;
  • Status aktywności.

3. Zapisz dane. Nowy test został utworzony.
4. Test zostaje przeprowadzony, a po jego zakończeniu wysyłane jest podsumowanie. W systemie możliwe jest jednoczesne prowadzenie kilku testów A/B. Dzięki prowadzeniu testów A/B projektanci mogą ocenić czy wprowadzone przez nich zmiany zwiększają konwersje na cel i czy podejmowane próby modyfikacji sklepu są zgodne z celami właściciela sklepu.

5. Wróć do Marketing i promocje > Testy A/B . Zobaczysz, że na liście pojawił się dodany test. Każda kolumna zawiera przydatne informacje, takie jak:

  • Data od – do;
  • Maksymalna ilość wejść;
  • Sklepy;
  • Szablon A-B;
  • Ilość wejść A/B;
  • Ilość efektywnych wejść A/B;
  • Ilość realizacji celu A/B;
  • Konwersja A/B;
  • Konwersja z ogółu wejść A/B;
  • Zamówienia A/B;
  • Status;
  • Opcje.