Kupony
Z artykułu dowiesz się, czym są kupony oraz jak je dodać w sklepie na platformie AtomStore.
Czym są kupony?
Kupony rabatowe to forma zniżki, która jest oferowana przez sklepy internetowe w trakcie trwania kampanii promocyjnych. Warto z nich korzystać, ponieważ dają korzyść zarówno dla klienta, jak i sklepu. Dla konsumenta taka forma zniżki oznacza tańsze zakupy, natomiast z perspektywy sklepu możesz w ten sposób zwiększyć sprzedaż oraz liczbę klientów, którzy powrócą do Ciebie z kolejnymi zamówieniami.
Jak dodać kupony?
1. Przejdź do Marketing i promocje > Kupony .

2. Kliknij przycisk Dodaj kupon .

3. Z lewej strony znajdują się zakładki, w których możesz skonfigurować ustawienia.

Możesz wprowadzić m.in. informacje takie jak:
- Nazwa kuponu – nazwa kuponu;
- Status – jaki jest status kuponu;
- Przedmiot kuponu – co jest przedmiotem kuponu (na co opiewa kupon),
- stała kwota – niezależnie od wartości koszyka kupon zawsze opiewa na tę samą ustaloną kwotę,
- % wartości koszyka – kupon zmniejsza wartość zamówienia o określony procent,
- darmowa dostawa – kupon może dotyczyć tylko jednej formy dostawy, jak i wielu;
- Data od – od kiedy jest ważny kupon;
- Data do – do kiedy jest ważny kupon;
- Czas ważności kodu kuponu – jak długo jest ważny kupon (w dniach). Użytkownik dostaje X dni na wykorzystanie kuponu od momentu otrzymania kodu ( UWAGA! );
- Minimalna wartość koszyka – od jakiej wartości koszyka klient może zrealizować kupon (pole opcjonalne);
- Maksymalna liczba użyć – ile razy maksymalnie może zostać użyty ten sam kod (pozostawienie tego pola pustego spowoduje, że z kodu będzie można skorzystać dowolną ilość razy);
- Referer aktywujący – kupon zostanie automatycznie aktywowany z chwilą przekierowania do koszyka z adresu z podaną frazą ( UWAGA! );
- Parametr aktywujący – kupon zostanie automatycznie aktywowany z chwilą wejścia do koszyka z URL-em zawierającym podaną frazę. Uwaga – opcja zadziała tylko dla klientów z zapełnionym koszykiem;
- Nagroda za opinię – czy kupon ma być nagrodą za opinię;
- Nagroda za subskrypcję – czy kupon ma być nagrodą za subskrypcję.
4. Uzupełnij formularz. W zakładce Korzyść określ, jaką korzyść ma dawać wykorzystanie kuponu. Czy ma to być stała kwota, czy % wartości koszyka, czy darmowa dostawa.

W zakładce Kryteria określ kryteria ważności kuponu – czas ważności, czas aktywności kodu, ramy czasowe, w jakich klient może wykorzystać kupon czy minimalna wartość koszyka, powyżej której można skorzystać z kuponu.

W zakładce Produkty określ jakie kategorie produktowe będą objęte kuponem. Możesz także wskazać konkretne produkty oraz kategorie. W polu Kategorie objęte kuponem widnieje przycisk Wczytaj drzewko . Za jego pomocą możesz zoptymalizować wczytywanie dużej ilości kategorii oraz drzewek z rozbudowaną strukturą.

5. Zapisz dane.
6. Po zapisaniu danych dodaj kody kuponów. Kliknij ikonę Dodaj / wygeneruj kody .

7. W oknie dodawanie wybierz opcję Wpisz ręcznie i wpisz możliwe do wykorzystania kody.

8. Kliknij przycisk Dodaj .
Przykład zastosowania:
Po przejściu do koszyka, pojawi się pole Kod rabatowy , w którym klient może skorzystać z przyznanego kuponu. Po wpisaniu kodu i kliknięciu przycisku Aktywuj kod pojawi się czas ważności kuponu (np. 60 minut), w ciągu którego klient musi sfinalizować zamówienie oraz kwota, jaka przysługuje w ramach rabatu.


Kody rabatowe w mailu transakcyjnym
Kod kuponu możesz wygenerować również przy użyciu znacznika #kod_kuponu_X# . W wiadomości transakcyjnej użyj znacznika, a w miejscu “X” podstaw identyfikator kuponu.

Przykład zastosowania:

Otrzymany w mailu transakcyjnym kod rabatowy, klient może wykorzystać w momencie składania zamówienia.

Podobnie jak w przypadku kodów ustawionych ręcznie, system wyświetli informację o wygaśnięciu kuponu w ciągu ustawionego wcześniej czasu.

Ograniczanie kuponów do subskrybentów i użytkowników zarejestrowanych
W ustawieniach kuponu rabatowego możesz ustawić również, dla kogo kupon ma być dostępny. Możesz ograniczyć dostępność kuponów do użytkowników zalogowanych lub subskrybentów (czyli użytkowników, którzy zaznaczyli zgody marketingowe w Twoim sklepie).
Ograniczanie kuponów do użytkowników zarejestrowanych
1. Przejdź do Marketing i promocje > Kupony > Edycja kuponu , a następnie wybierz zakładkę Ustawienia .

2. W polu Tylko dla zarejestrowanych ustaw Tak .

3. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po zapisaniu danych, gdy niezalogowany klient będzie próbował wykorzystać kod rabatowy, otrzyma informację zwrotną o konieczności zalogowania się do sklepu, aby móc wykorzystać kod.

Ograniczanie kuponów do subskrybentów
1. W polu Tylko dla subskrybentów ustaw Tak .

2. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po zapisaniu danych, gdy klient bez zgody marketingowej będzie próbował wykorzystać kod rabatowy, otrzyma informację zwrotną o konieczności zapisania się do newslettera oraz potwierdzenia adresu e-mail.
