Porzucone koszyki
Z artykułu dowiesz się czym są porzucone koszyki oraz jak możesz je odzyskiwać w sklepie na platformie AtomStore.
Czym jest porzucony koszyk?
Porzucone koszyki to sytuacje, w których potencjalny klient wybrał produkty w Twoim sklepie i dodał je do koszyka, jednak z jakiegoś powodu nie dokończył zakupów i wyszedł ze strony sklepu. Przyczyn może być wiele, najczęściej klienci rezygnują z powodów długiego i skomplikowanego procesu zakupowego, braku możliwości kupna bez rejestracji, braku zaufania co do bezpieczeństwa związanego z podaniem danych karty kredytowej, zbyt wysokich kosztów dostawy czy braku możliwości wysyłki zagranicznej. Przypomnienie poprzez kanał SMS o możliwości dokończenia zakupów może sprawić, że część klientów powróci i finalnie sfinalizuje transakcję. Oprócz kanału email, w AtomStore masz możliwość ratowania porzuconych koszyków za pośrednictwem SMS-ów.
Jak odzyskiwać porzucone koszyki?
Sposobów na ratowanie porzuconych koszyków jest wiele. Wymienić można takie sposoby jak:
- Darmowa dostawa;
- Uproszczenie procesu zakupowego;
- Zróżnicowanie form dostawy i płatności;
- Skuteczna komunikacja sms (więcej informacji na ten temat znajdziesz w tutaj);
- Możliwość dokonania zakupu bez konieczności tworzenia konta w sklepie.
Konfiguracja przypomnień o porzuconych koszykach
1. Przejdź do Marketing i promocje Automation Powiadomienia, przypomnienia .

2. Następnie rozwiń pole [/direction] Pierwsze przypomnienie o porzuconym koszyku [/direction]. W tym miejscu możesz skonfigurować czas po jakim wiadomość na zostać wysłany (czas liczony od momentu opuszczenia przez klienta strony), kanał komunikacji jakim dotrze wiadomość (e-mail, SMS, web push), capping.

3. W polu Temat / Treść wiadomości możesz skonfigurować treść wiadomości, którą otrzyma klient. Użyj znacznika #produkty# , aby wysłać klientowi listę produktów, które znajdują się w koszyku oraz znacznika #url# , aby otrzymał link, który przekieruje odbiorcę bezpośrednio do koszyka z produktami.

4. W polu Treść HTML masz możliwość konfiguracji baneru, który będzie wysyłany klientowi wraz z treścią wiadomości.

5. Zapisz dane.
6. Analogicznie wygląda konfiguracja w przypadku Drugiego przypomnienia o porzuconym koszyku . Drugie przypomnienie wysyłane jest w przypadku braku finalizacji zamówienia po wysłaniu pierwszej wiadomości przypominającej.

Dodatkowo, aby bardziej zachęcić odbiorcę do dokonania zakupu możesz zaproponować np. 5% rabatu na koszyk. W tym celu użyj znacznika:
IF_KUPON
#kod_kuponu_X#
ENDIF_KUPON
Gdzie “_X” jest numerem ID kod z sekcji Marketing Kupony .