Ofertowanie
Z artykułu dowiesz się, czym jest moduł ofertowania w systemie B2B oraz przejdziesz cały proces konfiguracji w sklepie na platformie AtomStore.
Czym jest moduł ofertowania?
Moduł ofertowania, który został zbudowany w systemie B2B pozwala na kompleksowe przygotowywanie ofert produktowych, oraz by klient po skompletowaniu swojego zamówienia w postaci znanego ze sklepów internetowych koszyka zakupowego, zamiast kontaktować się ze swoim opiekunem w celu negocjacji ceny, mógł skorzystać bezpośrednio z opcji Zapytania .
Konfiguracja ustawień
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > B2B > Ofertowanie . Następnie kliknij Włącz .

2. Kliknij Rozwiń . Zostanie wyświetlona lista ustawień, które należy skonfigurować:
- Domyślny termin ważności ofert (w dniach) – przez jaki czas domyślnie będzie ważna oferta;
- Tylko indywidualne oferty (1 oferta = 1 klient) – określ, czy jedna oferta ma przysługiwać tylko jednemu klientowi;
- Numeracja – dołączaj numer wersji – czy ma być dołączony numer wersji do oferty;
- Lista ofert – stronicowanie – czy lista ofert ma być stronicowana;
- Resetuj koszyk po zapisie/wysłaniu oferty – czy koszyk ma być wyczyszczony po zapisaniu lub wysłaniu oferty;
- Automatyczne skonfigurowanie wszystkich form dostawy i płatności przy utworzeniu oferty – czy formy dostawy oraz płatności mają być automatycznie konfigurowane przy tworzeniu oferty;
- Oferty elastyczne – możliwość wyboru produktów (lub ich ilości) przez klienta końcowego;
- Dołączaj plik XLSX przy wysyłaniu oferty – czy plik XLSX ma być dołączany podczas wysyłania oferty.

3. Przejdź do listy Dodawanie produktów do oferty . Skonfiguruj w tym miejscu ustawienia:
- Umożliwiaj dodawanie produktów nieaktywnych – czy chcesz, aby produkty nieaktywne mogły zostać dodane do oferty;
- Umożliwiaj dodawanie produktów niezdefiniowanych – czy chcesz, aby produkty niezdefiniowane mogły zostać dodane do oferty ;
- Dodawanie produktów – autocompleter – wyszukuje po atrybutach – autouzupełnianie podczas dodawania produktów do oferty na podstawie ich atrybutu ;
- Ponowne dodanie do oferty tego samego produktu – czy chcesz, aby móc wielokrotnie do oferty ten sam produkt (możesz zwiększyć ilość na poprzedniej pozycji lub dodać jako osobną pozycję do oferty).

4. Przejdź do listy Wydruk PDF . Skonfiguruj w tym miejscu ustawienia:
- Format nazwy pliku – możesz użyć znaczników: #nr_oferty#, #nr_wersji#, #nazwa#;
- Czcionka użyta na wydruku PDF – jaka czcionka ma być użyta w wydruku PDF;
- Wydruk PDF – łącz takie same zdjęcia – czy chcesz, aby na wydrukach były łączone zdjęcia, które są takie same.

5. Zapisz dane. Ustawienia zostały skonfigurowane.
Dodawanie nowej oferty
1. Zaloguj się do konta handlowca w systemie B2B.
2. Kliknij Menu , a następnie wybierz opcję Oferty .


3. Zostanie wyświetlone okno, w którym znajdują się wszystkie zgromadzone dotychczas oferty. Na podstawie filtrów możesz wyszukiwać interesujące Cię oferty.

4. Aby utworzyć nową ofertę, kliknij Dodaj nową ofertę .

5. Po naciśnięciu przycisku zostanie wyświetlone okno, w którym należy podać:
- Nazwę oferty;
- Podać informację o szablonie oferty.

Handlowiec może dodawać także oferty o takiej samej nazwie. W takim przypadku do każdej z nazw zostanie dodana cyfra. Umożliwia to ustawienie Gwarantuj unikalne nazwy ofert , które znajduje się w Ustawienia Konfiguracja sklepu B2B Ofertowanie .

6. Kliknij Dodaj . Oferta zostanie utworzona. W tym miejscu możesz dodać odpowiednie produkty, klikając przycisk Dodaj produkt .

7. Wprowadź nazwę produktu oraz jego ilość. Gdy system znajdzie pasujący towar, kliknij na niego a następnie kliknij przycisk Dodaj .

8. Produkt zostanie dodany do koszyka oferty.

9. U góry oferty znajduje się panel narzędzi, które pozwalają na:
- Zapisanie oferty jako koszyka;
- Skopiowanie oferty;
- Pobranie oferty jako PDF;
- Pobranie oferty jako plik XLS;
- Zapisanie oferty;
- Wysłanie oferty;
- Wyjście z oferty;
- Usunięcie oferty.

10. Analogicznie jak w przypadku systemu B2C możesz określić w ofercie Formę dostawy oraz Formę płatności .


11. Możesz również skorzystać z funkcji takich jak:
- Dodawanie produktu;
- Resetowanie ceny;
- Dołączenie atrybutów;
- Sortowanie;
- Numerowanie;
- Wyłączenie.

12. Kliknij Wyślij ofertę . Określ klientów, do których skierowana jest oferta, datę wygaśnięcia, a następnie kliknij Wyślij .

13. Po przejściu do widoku ofert i kliknięciu Opcje możesz zaakceptować ofertę, a w efekcie – złożyć zamówienie.


14. Po wyświetleniu oferty w formie koszyka kliknij Akceptuj i zamów .

15. Po złożeniu zamówienia do klienta zostanie wysłana wiadomość e-mail.
Tworzenie szablonu oferty
1. Przejdź do Oferty > Szablony ofert > Dodaj nowy szablon .

2. Po wyświetleniu okna dodawania określ Nazwę szablonu oraz Ofertę , na podstawie której utworzysz szablon. Opcjonalnie, możesz również zaktualizować ceny.

3. Zapisz dane. Nowy szablon zostanie utworzony.
Tworzenie zapytania do oferty
1. Kliknij Menu , a następnie wybierz opcję Zapytania .

2. Zostanie wyświetlone okno zapytań do ofert. W tym miejscu możesz wyszukiwać zapytania na podstawie Tytułu , Treści , Klienta .

3. Aby dodać nowe zapytanie do oferty kliknij Dodaj zapytanie .

4. Po przejściu do okna dodawania uzupełnij pola:
- Tytuł;
- Treść;
- Klient;
- Adres e-mail;
- Telefon;
- Ulica / nr / lokal;
- Kod / miasto;
- Kraj.

5. Zapisz dane. Nowe zapytanie zostało dodane.

6. Zapytania o oferty można wysyłać także z poziomu konta klienta. Poniższy film obrazuje przykład wysyłki zapytania bezpośrednio z profilu kontrahenta.