leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

InPost – szybkie zwroty

Przeczytanie zajmie Ci: 2 minuty 190 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób możesz skonfigurować szybkie i łatwe zwroty z paczkomatami InPost w sklepie na platformie AtomStore.


Czym są szybkie zwroty?

Szybkie zwroty są usługą InPostu, za pomocą której możesz dokonywać zwrotu towarów do sklepu przy użyciu paczkomatów, zlokalizowanych na terenie całej Polski. Usługa pozwala na łatwy, a przede wszystkim tani zwrot zamówień.


Jakie korzyści dla sklepu płyną z wykorzystania przesyłek zwrotnych?

  • Oszczędność czasu;
  • Proces ograniczony do minimum;
  • Koszty zredukowane do minimum;
  • Łatwa konfiguracja po stronie panelu.

Jak to wygląda w praktyce?

Proces zwrotu przesyłki jest bardzo prosty i sprowadza się do wykonania pięciu poniższych kroków:

  1. Klient drukuje formularz zwrotu oraz etykietę – ze strony Twojego sklepu klient powinien pobrać stosowny formularz oraz etykietę;
  2. Do paczki dołącza formularz zwrotu oraz dowód zakupu – w paczce należy umieścić powyższe dokumenty;
  3. Przygotowanie paczki do wysłania – klient przykleja etykietę na paczce;
  4. Umieszczenie przesyłki w paczkomacie – klient otrzymuje od sklepu kod, a następnie umieszcza przesyłkę w wybranym paczkomacie;
  5. Klient otrzyma zwrot pieniędzy w określonym terminie.

Tworzenie konta partnera po stronie InPost

1. Przejdź do strony https://szybkiezwroty.pl/pl i kliknij Zostań partnerem .

2. Wypełnij formularz rejestracyjny.

3. Po uzupełnieniu danych kliknij przycisk Zostań partnerem .


Konfiguracja po stronie panelu w AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy > InPost szybkie zwroty . Kliknij Dostępny , a następnie Włącz .

2. Skonfiguruj ustawienia takie jak:

  • Tryb testowy – Ustawienie spowoduje, że będziesz mógł testować moduł poprzez dokonywanie płatności bez konsekwencji, ponieważ nie będą one w rzeczywistości nigdzie rozliczane. Jeżeli klikniesz Nie – wszystkie operacje będą mieć miejsce w rzeczywistości;
  • Login;
  • Hasło;
  • Domyślny gabaryt – Jaki gabaryt paczki ma być ustawiony jako domyślny;
  • Statusy reklamacji umożliwiające zwrot – Określenie, po nadaniu jakiego statusu będzie można dokonać zwrotu.

3. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

Poniższa infografika obrazuje sposób wykorzystania szybkich zwrotów InPost na przykładzie sklepu internetowego Nessi-Sportswear .

(Źródło: https://www.nessi-sport.com/zwrot-towaru.html)
Zawartość