leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Tworzenie nowego newslettera

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 131 views

Z artykułu dowiesz się, jak stworzyć nowy newsletter w sklepie na platformie AtomStore.


Tworzenie newslettera – krok po kroku

1. Aby utworzyć nowy newsletter przejdź do Newsletter Stwórz nowy .

2. Zostanie wyświetlone okno tworzenia newslettera. Jako pierwsze skonfiguruj następujące pola:

  • Tytuł;
  • Tytuł spersonalizowany – jeśli chcesz, aby Twój newsletter został spersonalizowany względem odbiorcy;
  • Ukryty tekst wprowadzający – pierwsza linijka tekstu w newsletterze.

3. Następnie, określ czy newsletter ma zostać wysłany jednorazowo czy cyklicznie. Jeżeli zaznaczysz opcję Cyklicznie , zostaną wyświetlone dodatkowe pola, w których możesz określić: częstotliwość oraz godzinę wysyłki.

4. Kolejnymi parametrami niezbędnymi podczas tworzenia mailingu są:

  • Dodawanie kuponu – możesz dołączyć przygotowany wcześniej kupon rabatowy;
  • Dołączanie bonu – podobnie jak w przypadku kuponu, możesz dodać bon podarunkowy;
  • Kampania.

5. Następnie określ grupę docelową, do której chcesz dotrzeć mailingiem. W tym celu zastosować można Segment (filtr klientów) bądź Według ankiet / formularzy . Na potrzeby tworzenia newslettera została zaznaczona opcja Segment (filtr klientów) .

Po zaznaczeniu wyświetla się lista ustawień, które należy określić. Są to:

  • Zapamiętany segment;
  • Lista subskrybentów;
  • Sklep;
  • Miasto;
  • Źródło subskrybenta;
  • Urządzenia;
  • Opiekun klienta;
  • Imię
  • Dostęp do API;
  • Koszt dostawy w dochodach;
  • Data ostatniej wizyty;
  • Punkty (z programu lojalnościowego).

6. Następnie przejdź do pola Targetowanie .

Wybierz w tej sekcji opcję targetowania na konkretne czynności wykonywane przez użytkowników, np. Użytkownicy, którzy oglądali .

7. Po wybraniu opcji, zostały wyświetlone dodatkowe pola: produkt, produkty z kategorii, produkty producenta, w dniach oraz w ciągu ostatnich… (dni). Wybierz odpowiednie produkty z kategorii.

8. Następnie wybierz grupę odbiorców. Możesz wybrać spośród:

  • Wszystkich subskrybentów;
  • Tylko subskrybentów z kartoteką klienta;
  • Tylko subskrybenci bez kartoteki klienta;
  • Wszystkich klientów i subskrybentów w bazie.

Kliknij Sprawdź wszystkich adresatów , aby sprawdzić ilość pasujących odbiorców. W tym przypadku możesz zauważyć, że mamy cztery pasujące adresy.

9. Ponieważ tworzysz mailing, w polu Kanał komunikacji jako aktywny będzie zaznaczony E-mail .

10. Przejdź do tworzenia treści i kreacji newslettera i wybierz odpowiedni szablon. Na potrzeby przykładu, wybrany został szablon Promocyjny , który został wcześniej utworzony.

11. Tworzenie zacznij od baneru wprowadzającego. Pierwsza część maila dotyczyć będzie nowości, jakie pojawiły się w sklepie. Kliknij Baner_1 i wprowadź:

  • Adres URL – odnośnik do konkretnej strony;
  • Treść – tekst lub zdjęcie;
  • Tekst alternatywny (alt) – tekst, który wyświetlany jest użytkownikom w sytuacji, w której z jakiegoś powodu nie został przesłany pełny mail (np. z brakującymi grafikami);
  • Style CSS – Opcjonalnie dodatkowe style CSS, które zostaną dodane inline (np. color:red;).

Po wprowadzeniu danych kliknij Zapisz . Baner pojawi się w mailingu.

12. Kolejnym krokiem jest dodanie treści tytułowej. Kliknij Tytuł , a następnie umieść treść i kliknij Zapisz .

Po zapisaniu danych, w Twoim mailu pojawi się tytułowa treść.

13. Następnie wprowadź grupę produktów. W AtomStore możesz to zrobić na dwa sposoby: wybrać ręcznie lub automatycznie. Jeżeli chcesz maksymalnie zautomatyzować proces, wybierz Wybór automatyczny . Następnie, wybierz konkretny produkt lub kategorię, np. Nowości . Dodatkowo w polu Liczba produktów wybierz ile produktów ma zostać zaczytanych do Twojego maila.

Po dokonaniu wyboru zapisz dane.

14. W polu Link dodaj odnośnik, który pozwoli klientom zobaczyć więcej Twoich nowości.

15. Dodaj kolejny baner klikając w Baner_2 . Dodaj zdjęcie oraz wprowadź adres URL odnoszący bezpośrednio do sekcji. Po wszystkim zapisz dane.

16. Wprowadź drugi tytuł, tym razem odnoszący się do promocji w Twoim sklepie.

17. Wprowadź grupę produktów. Tym razem wybierz kategorię np. Promocje lub wyprzedaże .

18. W trzeciej części dodaj odnośniki do Twojego bloga, który użytkownik może odwiedzić w poszukiwaniu interesujących treści.

19. Tak skonstruowany newsletter możesz zapisać. Kliknij Rozumiem zagrożenie podczas próby zapisu. Gotowe, Twój newsletter został utworzony.

Jeżeli chcesz obejrzeć instrukcję w formie audiowizualnej, kliknij poniższy odnośnik:

Zawartość