SEO – Preferencje
Z artykułu dowiesz się, jak skonfigurować zakładkę SEO – Preferencje w sklepie na platformie AtomStore.
Konfiguracja ustawień
1. Na początek, przejdź do zakładki Preferencje . W tym miejscu możesz skonfigurować ustawienia takie jak:
- Wyświetlaj nazwę SEO kategorii w ścieżce okruchów;
- Centralny rejestr wersji językowych dla wielu sklepów – uzupełnij nazwą sklepu, jeśli posiadasz kilka instalacji AtomStore z tym samym katalogiem i różnymi językami. Opcja pozwala na wzajemne linkowanie sklepów w metatagu hreflang;
- Wyświetlaj pełną ścieżkę w adresach kategorii;
- Wyświetlaj alias kategorii w adresach produktów;
- Szablon adresów URL produktów – pozostaw pusty aby korzystać z domyślnego szablonu. Możesz użyć znaczników: #nazwa#, #producent#, #kod_produktu#, #atrybut_id:X#;
- Język niewidoczny w przyjaznych linkach;
- Automatycznie aktualizuj aliasy produktu przy zmianie nazwy – ustawienie na Tak aktualizuje adresy url przy zmianie nazwy towaru;
- Blokuj możliwość zmiany aliasu na karcie produktu, produktu lub kategorii – ustawienie na Tak , spowoduje, że administrator panel nie będzie mógł zmienić aliasów ręcznie;
- Zachowuj zmienione aliasy stron produktów i kategorii – zachowywanie aliasów oznacza pewność poprawnego przekierowania z uprzednio zaindeksowanych linków, ale będzie blokować raz użyte aliasy;
- Karta produktu – przekierowywuj na kategorię produktu gdy produkt nieaktywny – czy system ma przekierowywać na kategorię, jeżeli produkt, w który kliknął klient jest niewidoczny (nieaktywny lub został skasowany);
- Karta produktu – metag tag title – zwracaj zawsze z wielkiej litery;
- Karta produktu – metag tag noindex, nofollow dla produktów niedostępnych;
- Strona kategorii – przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria nieaktywna – w sytuacji, gdy kategoria jest nieaktywna system może wyświetlić: komunikat 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
- Strona kategorii – przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria pusta (bez produktów) – w sytuacji, gdy kategoria nie zawiera produktów, może zostać wyświetlony komunikat: 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
- Przekrój kategorii – przekierowywuj do kategorii gdy przekrój pusty (bez produktów) – w sytuacji, przekrój nie zawiera produktów, może zostać wyświetlony komunikat: 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
- Ograniczaj działanie przekierowań tylko dla lokalizacji 404 – czy przekierowania zdefiniowane w AtomStore mają działać tylko w takim wypadku gdy adres URL z którego następuje przekierowanie już nie istnieje;
- Przekierowywuj stronę z błędem 404 na stronę główną z komunikatem – jeżeli pole zostanie puste, system nie będzie dokonywał takiego przekierowania;
- Wykluczaj dostęp do sklepu dla robotów innych niż wyszukwarki – tak/nie;
- Dodawaj numer podstrony do linku kanonicznego – tak/nie;
- Meta Tag tylko dla pierwszej strony – tak/nie;
- Lista produktów – dodawaj nazwę wyszukiwanego atrybutu do title/description/h1 – tak/nie;
- Optymalizacja nazw plików zdjęć produktów – tak/nie;
- Optymalizacja nazw miniaturek zdjęć produktów – tak/nie;
- Zastępuj URL wyszukiwania po producencie adresem strony producenta – tak/nie;
- Ustawiaj atrybut no-index dla atrybutów indeksowalnych w kategoriach i producentach – tak/nie;
- Nierozpoznana domena – przekierowywuj na – w przypadku, gdy domena nie zostanie rozpoznana możesz wybrać, w które miejsce ma nastąpić przekierowanie;
- Dodatkowa zawartość pliku robots.txt;
- Priorytet dla krótkiego opisu sklepu (description) i słów kluczowych;
- Krótki opis sklepu;
- Słowa kluczowe;
- Adres e-mail dla raportu zmian w dostępności.



2. Zapisz dane.
Przykłady zastosowania
AtomStore pozwala na konfiguracje ’strategii’ dotyczącej budowy linków oraz znaczną automatyzację dotyczącą tworzenia meta tagów. Administrator sklepu może dokonać wyboru w jaki sposób budowane będą linki produktów i kategorii. Służą do tego 2 najważniejsze ustawienia:
Wyświetlaj pełną ścieżkę w adresach kategorii – platforma AtomStore umożliwia wybór sposobu generowania adresów URL kategorii:
- pełna ścieżka – np. www.twojsklep.pl/kategoria_glowna/podkategoria/
- ścieżka skrócona – np. www.twojsklep.pl/podkategoria/
Zaznaczenie Tak skutkować będzie zastosowaniem pełnej ścieżki.
Wyświetlaj alias kategorii w adresach produktów – możliwość wyboru sposobu generowania adresów URL produktów:
- wraz ze ścieżką kategorii – np. www.twojsklep.pl/subkategoria/produkt
- krótki adres bez ścieżki – np. www.twojsklep.pl/produkt
Zaznaczenie Tak skutkować będzie zastosowaniem adresów URL produktów wraz ze ścieżką kategorii.
Przykład 1:
W zależności od wielkości i struktury katalogu oraz specyfiki branży pozycjoner może chcieć aby URL kategorii zawierał kolejne poziomy zagnieżdżeń albo żeby był skrócony:
- zastosowanie pełnej ścieżki może być korzystne przy następującej strukturze: Rowery > Składane > 16 cali > /rowery/składane/16-cali ;
- zastosowanie ścieżki skróconej może być natomiast pożądane w następującej sytuacji: On > Odzież > Kurtki zimowe > /kurtki-zimowe/ .
Podobnie może być w kwestii produktów. URL produktu może zawierać alias kategorii lub może być skrócony:
- URL produktu zawierający ścieżkę kategorii może być korzystny np. w takiej sytuacji → /kurtki-zimowe/type-3-sherpa-trucker
- URL skrócony będzie korzystny np. w następującej sytuacji → /smocza-straz-gniew-krola-smokow-tom-2
Dodatkowo możesz określić szablon jaki system będzie wykorzystywał do tworzenia aliasów URL. Domyślnie system tworzy alias na podstawie nazwy produktu (zastępując polskie znaki literami bez ogonków oraz zastępując spacje znakiem ‘-’).
Jeśli chcesz jednak zastosować bardziej złożony mechanizm tworzenia aliasów, możesz w tym celu wykorzystać Szablon adresów URL. AtomStore umożliwia wykorzystanie znaczników:
- #nazwa#;
- #producent#;
- #kod_produktu#;
- #atrybut_id:X#;
Przykład 2:
Jeśli chciałbyś aby alias produktu składał się z:
- nazwy producenta;
- kodu ean (który jest w atrybucie id 10);
- nazwy produktu;
możesz użyć szablonu: #producent#-#atrybut_id:10#-#nazwa#.
Po skonfigurowaniu takiego aliasu, wszystkie nowe produkty będą miały URL skonstruowane według powyższego schematu.