leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

SEO – Preferencje

Przeczytanie zajmie Ci: 6 minuty 267 views

Z artykułu dowiesz się, jak skonfigurować zakładkę SEO – Preferencje w sklepie na platformie AtomStore.


Konfiguracja ustawień

1. Na początek, przejdź do zakładki Preferencje . W tym miejscu możesz skonfigurować ustawienia takie jak:

  • Wyświetlaj nazwę SEO kategorii w ścieżce okruchów;
  • Centralny rejestr wersji językowych dla wielu sklepów – uzupełnij nazwą sklepu, jeśli posiadasz kilka instalacji AtomStore z tym samym katalogiem i różnymi językami. Opcja pozwala na wzajemne linkowanie sklepów w metatagu hreflang;
  • Wyświetlaj pełną ścieżkę w adresach kategorii;
  • Wyświetlaj alias kategorii w adresach produktów;
  • Szablon adresów URL produktów – pozostaw pusty aby korzystać z domyślnego szablonu. Możesz użyć znaczników: #nazwa#, #producent#, #kod_produktu#, #atrybut_id:X#;
  • Język niewidoczny w przyjaznych linkach;
  • Automatycznie aktualizuj aliasy produktu przy zmianie nazwy – ustawienie na Tak aktualizuje adresy url przy zmianie nazwy towaru;
  • Blokuj możliwość zmiany aliasu na karcie produktu, produktu lub kategorii – ustawienie na Tak , spowoduje, że administrator panel nie będzie mógł zmienić aliasów ręcznie;
  • Zachowuj zmienione aliasy stron produktów i kategorii – zachowywanie aliasów oznacza pewność poprawnego przekierowania z uprzednio zaindeksowanych linków, ale będzie blokować raz użyte aliasy;
  • Karta produktu – przekierowywuj na kategorię produktu gdy produkt nieaktywny – czy system ma przekierowywać na kategorię, jeżeli produkt, w który kliknął klient jest niewidoczny (nieaktywny lub został skasowany);
  • Karta produktu – metag tag title – zwracaj zawsze z wielkiej litery;
  • Karta produktu – metag tag noindex, nofollow dla produktów niedostępnych;
  • Strona kategorii – przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria nieaktywna – w sytuacji, gdy kategoria jest nieaktywna system może wyświetlić: komunikat 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
  • Strona kategorii – przekierowywuj na kategorię nadrzędną gdy kategoria pusta (bez produktów) – w sytuacji, gdy kategoria nie zawiera produktów, może zostać wyświetlony komunikat: 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
  • Przekrój kategorii – przekierowywuj do kategorii gdy przekrój pusty (bez produktów) – w sytuacji, przekrój nie zawiera produktów, może zostać wyświetlony komunikat: 301, 302 lub nie być wyświetlany wcale;
  • Ograniczaj działanie przekierowań tylko dla lokalizacji 404 – czy przekierowania zdefiniowane w AtomStore mają działać tylko w takim wypadku gdy adres URL z którego następuje przekierowanie już nie istnieje;
  • Przekierowywuj stronę z błędem 404 na stronę główną z komunikatem –  jeżeli pole zostanie puste, system nie będzie dokonywał takiego przekierowania;
  • Wykluczaj dostęp do sklepu dla robotów innych niż wyszukwarki – tak/nie;
  • Dodawaj numer podstrony do linku kanonicznego – tak/nie;
  • Meta Tag tylko dla pierwszej strony – tak/nie;
  • Lista produktów – dodawaj nazwę wyszukiwanego atrybutu do title/description/h1 – tak/nie;
  • Optymalizacja nazw plików zdjęć produktów – tak/nie;
  • Optymalizacja nazw miniaturek zdjęć produktów – tak/nie;
  • Zastępuj URL wyszukiwania po producencie adresem strony producenta – tak/nie;
  • Ustawiaj atrybut no-index dla atrybutów indeksowalnych w kategoriach i producentach – tak/nie;
  • Nierozpoznana domena – przekierowywuj na – w przypadku, gdy domena nie zostanie rozpoznana możesz wybrać, w które miejsce ma nastąpić przekierowanie;
  • Dodatkowa zawartość pliku robots.txt;
  • Priorytet dla krótkiego opisu sklepu (description) i słów kluczowych;
  • Krótki opis sklepu;
  • Słowa kluczowe;
  • Adres e-mail dla raportu zmian w dostępności.

2. Zapisz dane.


Przykłady zastosowania

AtomStore pozwala na konfiguracje ’strategii’ dotyczącej budowy linków oraz znaczną automatyzację dotyczącą tworzenia meta tagów.  Administrator sklepu może dokonać wyboru w jaki sposób budowane będą linki produktów i kategorii. Służą do tego 2 najważniejsze ustawienia: 

Wyświetlaj pełną ścieżkę w adresach kategorii – platforma AtomStore umożliwia wybór sposobu generowania adresów URL kategorii:

  • pełna ścieżka – np. www.twojsklep.pl/kategoria_glowna/podkategoria/
  • ścieżka skrócona – np. www.twojsklep.pl/podkategoria/

Zaznaczenie Tak skutkować będzie zastosowaniem pełnej ścieżki.

Wyświetlaj alias kategorii w adresach produktów – możliwość wyboru sposobu generowania adresów URL produktów:

  • wraz ze ścieżką kategorii – np. www.twojsklep.pl/subkategoria/produkt
  • krótki adres bez ścieżki – np. www.twojsklep.pl/produkt

Zaznaczenie Tak skutkować będzie zastosowaniem adresów URL produktów wraz ze ścieżką kategorii.

Przykład 1:

W zależności od wielkości i struktury katalogu oraz specyfiki branży pozycjoner może chcieć aby URL kategorii zawierał kolejne poziomy zagnieżdżeń albo żeby był skrócony:

  • zastosowanie pełnej ścieżki może być korzystne przy następującej strukturze: Rowery > Składane > 16 cali  > /rowery/składane/16-cali ;
  • zastosowanie ścieżki skróconej może być natomiast pożądane w następującej sytuacji: On > Odzież > Kurtki zimowe > /kurtki-zimowe/ .  

Podobnie może być w kwestii produktów. URL produktu może zawierać alias kategorii lub może być skrócony:

  • URL produktu zawierający ścieżkę kategorii może być korzystny np. w takiej sytuacji → /kurtki-zimowe/type-3-sherpa-trucker
  • URL skrócony będzie korzystny np. w następującej sytuacji /smocza-straz-gniew-krola-smokow-tom-2

Dodatkowo możesz określić szablon jaki system będzie wykorzystywał do tworzenia aliasów URL. Domyślnie system tworzy alias na podstawie nazwy produktu (zastępując polskie znaki literami bez ogonków oraz zastępując spacje znakiem ‘-’).

Jeśli chcesz jednak zastosować bardziej złożony mechanizm tworzenia aliasów, możesz w tym celu wykorzystać Szablon adresów URL. AtomStore umożliwia wykorzystanie znaczników: 

  • #nazwa#;
  • #producent#;
  • #kod_produktu#;
  • #atrybut_id:X#;

Przykład 2:

Jeśli chciałbyś aby alias produktu składał się z: 

  • nazwy producenta;
  • kodu ean (który jest w atrybucie id 10);
  • nazwy produktu;

możesz użyć szablonu: #producent#-#atrybut_id:10#-#nazwa#.

Po skonfigurowaniu takiego aliasu, wszystkie nowe produkty będą miały URL skonstruowane według powyższego schematu.