Integracja z PayPo
W poniższym artykule dowiesz się czym są odroczone płatności, a także przejdziesz krok po kroku proces konfiguracji usługi PayPo w sklepie na platformie AtomStore.
Czym są odroczone płatności?
Płatności odroczone PayPo pozwalają klientowi zrobić zakupy już teraz, a zapłacić za nie w późniejszym terminie. Dla nowych klientów PayPo dostępna jest usługa “Zapłać za 30 dni”, która umożliwia dokonanie spłaty do 30 dni od złożenia zamówienia bez dodatkowych kosztów. Klient powracający, który spłacił chociaż jedną transakcję w całości, może z kolei opłacić zamówienie w ciągu 30 dni lub w ratach w ramach usługi “Zapłać w ratach”. Klient zyskuje więc czas na odebranie i sprawdzenie zamówienia. Co więcej, każdorazowo płaci tylko za to, co zdecyduje się zatrzymać.
Jak działa PayPo z perspektywy sklepu?
1. Klient składa zamówienie w sklepie internetowym i wybiera PayPo jako metodę płatności;
2. PayPo weryfikuje klienta i w przypadku pozytywnego wyniku opłaca w jego imieniu transakcję w sklepie internetowym;
3. Po otrzymaniu płatności sprzedawca wysyła towar do klienta;
4. Klient otrzymuje towar, sprawdza go, po czym spłaca do PayPo należność w późniejszym terminie.
Jak działa PayPo z perspektywy kupującego?

W praktyce klient po złożeniu zamówienia ma dostępny przycisk Zapłać z PayPo . Po kliknięciu w niego przechodzi do strony PayPo. Jeśli korzysta z tej metody płatności po raz pierwszy, podaje swoje podstawowe dane, na podstawie których otrzymuje decyzję o odroczeniu. Transakcję potwierdza kodem SMS lub w aplikacji mobilnej, a PayPo opłaca jego zakupy w sklepie. Sklep wysyła towar, a klient go odbiera, sprawdza i płaci w późniejszym terminie za te produkty, które zdecyduje się zatrzymać.
A co w przypadku zwrotu towaru? Na etapie zamówienia, po pozytywnej weryfikacji klienta, PayPo przelewa środki za zamówienie na konto sklepu. Potwierdzenie transakcji jest wysyłane od razu poprzez API do systemu AtomStore. W przypadku zwrotu sklep realizuje zwrot przez panel klienta w PayPo.
Konfiguracja usługi płatności PayPo w sklepie

W polu Odpowiadająca forma płatności wprowadź formę płatności, którą wcześniej utworzyłeś w Sprzedaż > Formy płatności (więcej informacji na temat tworzenia form płatności znajdziesz tutaj). Dane konfiguracyjne oraz statusy wpłat i zamówień uzupełniaj w oparciu o wersję v3.

1. Sprzedawca podpisuje umowę bezpośrednio z PayPo.
2. Następnie w systemie AtomStore przejdź do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > PayPo.

3. Aktywuj usługę ( Dostępny > Włącz ), a następnie rozwiń ustawienia.

4. Wybierz odpowiadającą formę płatności dla PayPo.

5. W zakładce v3 – Dane konfiguracyjne podaj identyfikator sprzedawcy oraz secret.

6. Możesz wybrać status jaki ma przyjmować zamówienie z PayPo po nadaniu paczki ze sklepu. Jeżeli tego nie zrobisz, system automatycznie przypisze takiemu zamówieniu statusu w sklepie, w którym znajduje się ustawiona flaga WZ. Flaga WZ oznacza, że zamówienie o tym statusie jest skompletowane na magazynie głównym, a jego realizacja zmniejszy stan magazynowy i wygeneruje dokument WZ (wydanie zewnętrzne).
7. W kolejnej zakładce v3 – Statusy wpłat i zamówień przypisz statusom wpłat i zamówień PayPo odpowiadające im w sklepie statusy zamówień.

Status | Opis |
---|---|
NEW | Nowa transakcja |
PENDING | Płatność w trakcie procesowania, oczekuje na potwierdzenie tożsamości Kupującego lub potwierdzenie dostępności środków |
ACCEPTED | Płatność zaakceptowana |
COMPLETED | Transakcja potwierdzona przez Sprzedawcę, płatność gotowa do rozliczenia |
REJECTED | Odmowa realizacji płatności |
CANCELED | Transakcja anulowana |
ERROR | Błąd przetwarzania |
Przykład zastosowania:

8. Jeżeli chcesz, aby opłacenie zamówienia automatycznie potwierdzało adres e-mail klienta / zamówienie – w polu Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia zaznacz opcję Tak .


Tryb testowy oraz tryb produkcyjny
W integracji z PayPo możesz korzystać z dwóch trybów pracy:
- tryb testowy,
- tryb produkcyjny.
Tryb pracy możemy ustawić przechodząc do zakładki
Dane konfiguracyjne
.
Tryb testowy → Ustawienie spowoduje, że będziesz mógł testować moduł poprzez dokonywanie płatności bez konsekwencji, ponieważ nie będą one w rzeczywistości nigdzie rozliczane.

Tryb produkcyjny → Ustawienie spowoduje, że płatności będą rozliczane, a wszystkie operacje będą miały miejsce w rzeczywistości.

PayPo a bramki płatności
Oprócz PayPo jako osobnej formy płatności, usługę odroczonych płatności możesz także aktywować w bramkach płatności takich jak np. DotPay czy Przelewy24. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online poszczególnych operatorów należy przypisać prawidłową formę płatności i zapisać.
DotPay:

Przelewy24:
