Integracja z PayPo
W poniższym artykule dowiesz się czym są odroczone płatności, a także przejdziesz krok po kroku proces konfiguracji usługi PayPo w sklepie na platformie AtomStore.
Czym są odroczone płatności?
Odroczone płatności to usługa, którą oferuje PayPo. Gdy klient robi zakupy w Twoim sklepie internetowym, nie płaci za niego od razu – ma na to aż 30 dni od transakcji. W tym czasie może podjąć decyzję, np. o zwrocie towaru, spłacie całości wartości zamówienia lub rozłożenia jej na 4 wygodne raty. Dodatkowo, klienci nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów, jeżeli spłacą środki do PayPo w ciągu 30 dni od daty transakcji.
Jak działa PayPo od strony sklepu?
1. Po złożeniu zamówienia przez Klienta i wybraniu metody płatności PayPo, następuje krótka weryfikacja klienta przez dostawcę usługi.
2. Jeżeli konsument pozytywnie przejdzie ten proces, to w ciągu kilku dni od decyzji PayPo przelewa na konto sklepu środki za zakupy.
3. Po zaakceptowaniu płatności, sprzedawca wysyła towar do klienta.
4. Klient ma 30 dni na podjęcie decyzji: zwrot towaru lub spłatę płatności do PayPo (w całości lub w ratach).

W praktyce, klient po złożeniu zamówienia ma dostępny przycisk Zapłać przez PayPo . Następnie, przechodzi do strony PayPo gdzie uzupełnia wniosek o kredyt. Jeśli wniosek zostanie przyjęty, klient powróci z tą informacją na stronę i sklep zrealizuje zamówienie z płatnością za 30 dni. W sytuacji, gdy PayPo odrzuci wniosek – powróci do sklepu z informacją o odrzuceniu wniosku. W takim przypadku, może zmienić formę płatności w zamówieniu np. na przelew, płatność za pobraniem lub wybór innej bramki np. PayU – w zależności od oferowanych przez sklep form płatności.
A co w przypadku zwrotu towaru? Na etapie zamówienia, po pozytywnej weryfikacji klienta, PayPo gwarantuje, że środki za zamówienie zostaną przelane na konto sklepu. Potwierdzenie transakcji jest wysyłane od razu poprzez API do systemu AtomStore. W przypadku zwrotu sklep realizuje zwrot przez panel klienta w PayPo.
Konfiguracja usługi płatności PayPo w sklepie

W polu Odpowiadająca forma płatności wprowadź formę płatności, którą wcześniej utworzyłeś w Sprzedaż Formy płatności (więcej informacji na temat tworzenia form płatności znajdziesz tutaj). Dane konfiguracyjne oraz statusy wpłat i zamówień uzupełniaj w oparciu o wersję v3.

1. Sprzedawca podpisuje umowę bezpośrednio z PayPo.
2. Następnie w systemie AtomStore przejdź do zakładki Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > PayPo.

3. Aktywuj usługę ( Dostępny > Włącz ), a następnie rozwiń ustawienia.

4. Wybierz odpowiadającą formę płatności dla PayPo.

5. W zakładce v3 – Dane konfiguracyjne podaj identyfikator sprzedawcy oraz secret.

6. Możesz wybrać status jaki ma przyjmować zamówienie z PayPo po nadaniu paczki ze sklepu. Jeżeli tego nie zrobisz, system automatycznie przypisze takiemu zamówieniu statusu w sklepie, w którym znajduje się ustawiona flaga WZ. Flaga WZ oznacza, że zamówienie o tym statusie jest skompletowane na magazynie głównym, a jego realizacja zmniejszy stan magazynowy i wygeneruje dokument WZ (wydanie zewnętrzne).
7. W kolejnej zakładce v3 – Statusy wpłat i zamówień przypisz statusom wpłat i zamówień PayPo odpowiadające im w sklepie statusy zamówień.

Status | Opis |
---|---|
NEW | Nowa transakcja |
PENDING | Płatność w trakcie procesowania, oczekuje na potwierdzenie tożsamości Kupującego lub potwierdzenie dostępności środków |
ACCEPTED | Płatność zaakceptowana |
COMPLETED | Transakcja potwierdzona przez Sprzedawcę, płatność gotowa do rozliczenia |
REJECTED | Odmowa realizacji płatności |
CANCELED | Transakcja anulowana |
ERROR | Błąd przetwarzania |
Przykład zastosowania:

8. Jeżeli chcesz, aby opłacenie zamówienia automatycznie potwierdzało adres e-mail klienta / zamówienie – w polu Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia zaznacz opcję Tak .


Tryb testowy oraz tryb produkcyjny
W integracji z PayPo możesz korzystać z dwóch trybów pracy:
- tryb testowy,
- tryb produkcyjny.
Tryb pracy możemy ustawić przechodząc do zakładki
Dane konfiguracyjne
.
Tryb testowy → Ustawienie spowoduje, że będziesz mógł testować moduł poprzez dokonywanie płatności bez konsekwencji, ponieważ nie będą one w rzeczywistości nigdzie rozliczane.

Tryb produkcyjny → Ustawienie spowoduje, że płatności będą rozliczane, a wszystkie operacje będą miały miejsce w rzeczywistości.

PayPo a bramki płatności
Oprócz PayPo jako osobnej formy płatności, usługę odroczonych płatności możesz także aktywować w bramkach płatności takich jak np. DotPay czy Przelewy24. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online poszczególnych operatorów należy przypisać prawidłową formę płatności i zapisać.
DotPay:

Przelewy24:
