leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Ustawienia sortowania

Przeczytanie zajmie Ci: 2 minuty 165 views

1. Przejdź do Ustawienia Konfiguracja sklepu Wygląd sklepu Wyświetlanie produktów i cen Sortowanie produktów .

2. W ustawieniach możesz skonfigurować takie parametry jak:

  • Domyślne kryteria sortowania – na podstawie jakich parametrów domyślnie będzie można sortować produkty;
  • Domyślne kryterium sortowania – na podstawie jakiego parametru lista produktów na stronie sklepu będzie wyświetlana domyślnie (np. według nazw produktów ułożonych alfabetycznie);
  • Podstrona producentów – sortuj producentów alfabetycznie – czy lista producentów na podstronach ma być układana w kolejności alfabetycznej;
  • Przechowuj sortowania w bazie danych – sortowanie bazodanowe ;
  • Sortowania, w których priorytet mają produkty dostępne;
  • Sortowania, w których priorytet mają produkty wyróżnione – jeżeli posiadasz w sklepie produkty wyróżnione, podczas wyświetlania tych sortowań pojawią się one na szczycie listy;
  • Sortowania, w których uwzględniane są priorytety sortowania –  jeżeli w ustawieniach danego produktu ustawisz priorytet sortowania, zostanie on uwzględniony;
  • Uwzględniaj promocje przy sortowaniu po cenie – czy w przypadku sortowania według kryterium ceny uwzględniane mają być ceny promocyjne (sortowanie po cenie promocyjnej bierze pod uwagę jedynie promocje ogólnodostępne, a nie zawężone np. do segmentu czy grupy klientów);
  • Zapisuj w sesji sortowanie wybrane przez klienta – czy sortowanie wybrane przez klienta ma być zapisywane w sesji sklepu (zaznacz „tak”, aby klient, który posortował produkty wg własnych preferencji zachowywał to sortowanie podczas dalszego przeglądania oferty [po zmianie kategorii itd.]);
  • Zmiana sortowania – pozostań na bieżącym numerze strony;
  • Sortowanie po sprzedaży – ograniczaj sprzedaż do … ostatnich dni – czy w przypadku sortowania po sprzedaży chcesz ograniczyć sprzedaż do kilku wybranych ostatnich dni (jeżeli nie chcesz ograniczać – pozostaw to pole puste);
  • Sortowanie po rabacie – wyliczaj rabat od: – od jakiej ceny w przypadku tego sortowania ma być obliczany rabat.

3. Zapisz dane.

Zawartość

Warto skonfigurować w przypadku gdy sklep posiada dużą liczbę produktów, ponieważ aby zmniejszyć czasy wyświetlania stron, stosuje się mechanizmy reindeksacji, co oznacza że co kilka godzin, katalog produktów w sklepie jest sortowany i układany w bazie ponownie. Dzięki temu, klient który chce zmienić kolejność produktów, nie musi czekać na to aby baza danych ułożyła je wedle zadanej kolejności