leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Kategorie produktu

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 167 views

W poniższym artykule dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore skonfigurować kategorie oraz podkategorie produktów.


Jak dodać kategorię główną produktu

1. Przejdź do Katalog > Kategorie .

2.  W formularzu wprowadź dane związane z kategorią, tj. 

  • nazwę,
  • opcję “kategoria ukryta” – ukryte zostaną produkty, które widnieją tylko i wyłącznie w kategoriach ukrytych. Jest to wykorzystywane np. przy dodawaniu nowej grupy produktów
  • zdjęcie – jeśli szablon obsługuje zdjęcia kategorii,
  • domyślną stawkę podatkową dla nowych produktów w tej kategorii,
  • domyślną tabelę rozmiarów,
  • odpowiednik w Allegro – nazwa kategorii w Allegro, która będzie domyślnie wybrana przy wystawianiu produktów z tej kategorii,
  • widoczność i odpowiednik dla Google Feed oraz Facebook Feed
  • opcję “kategoria nagrody” – używana w programie lojalnościowym (produkty w tej kategorii będą możliwe do kupienia za punkty w programie lojalnościowym),
  • opcję “wyklucz z bestsellerów” 
  • ustalić maksymalna liczbę sztuk w zamówieniu – czasami jest to przydatne np. w handlu zagranicznym, jeśli w jednym zamówieniu możemy wysłać maksymalnie jedną sztukę produktu (np. z preparaty chemiczne o określonej pojemności),
  • domyślnie sortowanie – w jaki sposób produkty mają być sortowane w ramach danej kategorii – administrator ma możliwość określić indywidualny sposób prezentowania produktów dla każdej kategorii, wybierając z listy jeden z wielu dostępnych sposobów np. za pomocą nazwy, daty dodania czy dostępności,
  • alias – używany do konstruowania przyjaznych linków kategorii,
  • SEO nazwa, title, keywords i description – indywidualne wartości metatagów dla kategorii,
  • domyślny termin dostawy,
  • domyślne tagi dla produktów,
  • opis – jeśli szablon sklepu używa opisu.

3. Możesz również określić kolor czcionki, jaki wyświetlany będzie w wydrukach zamówienia.

4. Oprócz tego należy wybrać atrybuty, które będą używane przez nowe produkty w tej kategorii, zaznaczając lub odznaczając określone pozycje z listy. Z poziomu zakładki Kategorie możesz również dodać nowy atrybut, określić nazwę oraz typ atrybutu:

  • cecha – jedna wartość dla jednego produktu np. kod kreskowy
  • cecha grupowa – wiele wartości dla jednego produktu np. akcesoria
  • warianty – jedna wartość dla jednego produktu np. rozmiar

Możesz także ograniczyć formy dostawy dla danej kategorii, zmienić ich koszt oraz wprowadzić indywidualne nazwy kategorii używane w eksportach dla porównywarek.

W przypadku, gdy podano indywidualną cenę dla kategorii:

  • w koszyku znajdują się np. 2 produkty (w tym jeden z ceną indywidualną dla kategorii), to wybierana jest cena maksymalna z tych dwóch cen,
  • jeśli 2 produkty z 2 różnych kategorii będą miały różne ceny indywidualne, to także jest wybierana cena maksymalna dostawy dla tych kategorii.

Więcej informacji na temat ograniczania oraz indywidualizacji form dostaw znajdziesz tutaj.


Jak dodać podkategorię produktu

1. W celu dodania podkategorii do istniejących już kategorii najedź na wybraną pozycję i kliknij na pojawiającą się obok nazwy ikonę dodawania kategorii.

2. Wpisz nazwę podkategorii.

3. Zapisz dane.

4. Po zapisaniu danych do kategorii zostanie zagnieżdżona dodatkowa podkategoria.


Dodatkowe opcje dla tworzenia kategorii

W opcjach kategorii możesz również ustawić opcje związane z:

  • formami dostawy, 
  • płatności, 
  • skonfigurować wyszukiwanie w porównywarkach, 
  • zagranicznymi stawkami VAT, 
  • mapowania,
  • czy powiązać dynamiczne listy z kategorią produktową.

Zawartość