leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z DPD

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 115 views

Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore możesz skonfigurować ustawienia integracji z DPD.


Konfiguracja integracji z DPD

1. W celu uruchomienia integracji przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Kurierzy i wybrać pozycję DPD . Następnie, kliknij przycisk Włącz .

Do uruchomienia integracji będziemy potrzebowali następujących danych:

  • API login;
  • API hasło;
  • API MasterFID.

Dane te otrzymasz od firmy DPD.

Aby zintegrować sklep z kurierem DPD, należy skonfigurować następujące ustawienia:

Dane dostępowe:

  • API Login – dane dostępowe nadawane przez DPD. Odnajdziesz je w swoim panelu DPD lub otrzymasz od swojego opiekuna DPD;
  • API hasło – dane dostępowe nadawane przez DPD. Odnajdziesz je w swoim panelu DPD lub otrzymasz od swojego opiekuna DPD;
  • API MasterFID – dane dostępowe nadawane przez DPD. Odnajdziesz je w swoim panelu DPD lub otrzymasz od swojego opiekuna DPD;
  • Tryb testowy – ustawienie trybu testowego na “tak” blokuje wysyłanie informacji do DPD (kurier nie będzie zamawiany).

Powiązane sposoby wysyłki:

  • Formy dostawy – standard – wybierz formę dostawy (dla przesyłki standardowej) powiązaną z tym kurierem. Formy dostawy utworzysz i skonfigurujesz w Sprzedaż > Formy dostawy . Nazwa formy dostawy będzie prezentowana klientowi podczas wyboru kuriera w koszyku. Uwaga: dokumenty dostawy można generować jedynie dla zintegrowanych kurierów;
  • Formy dostawy – paleta – wybierz formę dostawy (dla palety) powiązaną z tym kurierem. Formy dostawy utworzysz i skonfigurujesz w Sprzedaż > Formy dostawy . Nazwa formy dostawy będzie prezentowana klientowi podczas wyboru kuriera w koszyku;
  • Formy dostawy – pickup – wybierz formę dostawy (dla punktów odbiorów) powiązane z tym kurierem. Formy dostawy utworzysz i skonfigurujesz w Sprzedaż > Formy dostawy . Nazwa formy dostawy będzie prezentowana klientowi podczas wyboru kuriera w koszyku.

Dane nadawcy:

  • Adres nadawcy – nazwa firmy;
  • Adres nadawcy – nazwa sklepu;
  • Adres nadawcy – ulica/numer;
  • Adres nadawcy – kod pocztowy;
  • Adres nadawcy – kod państwa – dwuliterowy kod państwa (lista kodów);
  • Adres nadawcy – telefon;
  • Adres nadawcy – miasto.

Nazwę firmy, nazwę sklepu, ulicę/numer, kod pocztowy, telefon i miasto uzupełnij opcjonalnie w przypadku, kiedy dane są inne niż w zakładce Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Dane firmy .

Domyślne dane paczki

  • Domyślna szerokość paczki;
  • Domyślna długość paczki;
  • Domyślna głębokość paczki;
  • Domyślna waga paczki;
  • W przypadku brakujących wag odpytuj o – wagę paczki/wagi produktów  – Jeżeli produkty nie posiadają uzupełnionego atrybutu wagi, odpytuj administratora podczas generowania listu przewozowego o wagę całej paczki lub poszczególnych produktów;
  • Tytuł przesyłki – informacja drukowana na dokumencie przewozowym pozwalająca go zidentyfikować. Można użyć znaczników #numer_zamowienia#, #id_klienta# . Pozostawienie pola pustego spowoduje użycie znacznika standardowego: “Zamówienie nr:xxx”.

Dokumenty

  • List przewozowy w formacie A4 – czy list przewozowy ma być drukowany w formacie A4;
  • Usuwaj listy przewozowe (pliki) starsze niż – zapobiega przechowywaniu na serwerze bardzo starych dokumentów przewozowych (zalecane usuwanie np. po 365 dniach).

Odbiór przesyłek przez kuriera

  • Zamawiaj kuriera – tak/nie (w przypadku gdy sklep ma w umowie zakontraktowany odbiór w określonych dniach i godzinach, należy ustawić opcję na Nie );
  • Odbiór przesyłki przez kuriera po … dniach od zgłoszenia nadania;
  • Odbiór przesyłki przez kuriera od godziny – domyślna godzina od której kurier może zgłosić się po przesyłkę;
  • Odbiór przesyłki przez kuriera do godziny – godzina do której kurier może zgłosić się po przesyłkę.

Zawartość