leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Integracja z PayU

Przeczytanie zajmie Ci: 4 minuty 64 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować integrację z PayU w sklepie na platformie AtomStore.


Skąd pobrać dane potrzebne do integracji?

1. Utwórz konto w serwisie PayU. Jeżeli chciałbyś wstępnie przetestować usługę, możesz utworzyć również konto testowe.

2. Po utworzeniu konta, pierwszym krokiem jaki musisz wykonać jest dodanie sklepu. W tym celu przejdź do zakładki Płatności elektroniczne > Moje sklepy . Następnie, kliknij Dodaj sklep .

3. Pierwszym z trzech kroków na etapie dodawania sklepu jest określenie jego danych, takich jak:

  • Adres strony – wybierz „Inny adres” I wpisz adres sklepu. Jeśli Twój sklep ma zainstalowany certyfikat SSL zmień z http:// na https:// ;
  • Usługi, z których chcesz korzystać – wybierz sposób, w jaki klienci będą płacić za produkty w Twoim sklepie. Możesz wybrać Przelewy bankowe , Karty płatnicze lub skorzystać z obydwu sposobów jednocześnie;
  • Nazwa sklepu – nazwa Twojego sklepu. Nazwa będzie widoczna na wydruku przelewu;
  • Opis – opis sklepu. Możesz użyć maksymalnie 500 znaków;
  • Rezerwa na zwroty – suma, jaka będzie dostępna na zwroty płatności do klientów;
  • Waluta – waluta, w jakiej przyjmujesz płatności.

4. Kliknij Dalej i przejdź do kroku drugiego. W tym miejscu należy skonfigurować punkt płatności. 

  • Typ punktu płatności – w tym miejscu określ typ integracji – Classic API lub REST API ;
  • Nazwa punktu płatności
  • Kodowanie danych – format kodowania danych;

5. Kliknij Dodaj sklep . W ostatnim kroku zostaną wyświetlone klucze konfiguracyjne, których należy użyć podczas konfiguracji ustawień integracji w panelu AtomStore.


Konfiguracja ustawień integracji w panelu AtomStore

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > PayU i kliknij Włącz .

2. Rozwiń listę i przejdź do konfiguracji ustawień. W pierwszej części należy zmapować formy płatności (formy płatności należy mieć przygotowane wcześniej, więcej informacji na temat tworzenia znajdziesz tutaj).

  • Odpowiadająca forma płatności – przelew tradycyjny;
  • Odpowiadająca forma płatności – BLIK;
  • Odpowiadająca forma płatności – Google Pay;
  • Odpowiadająca forma płatności – Apple Pay;

Następnie określić należy następujące parametry:

  • Pobieranie list punktów płatności – Zaznacz Tak , aby móc wybrać bank na etapie koszyka;
  • Typ integracji – czy integrujesz się przez Classic API czy REST API;
  • Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia – Zaznacz [directipn] Tak [/direction], aby opłacenie zamówienia samoczynnie potwierdzało adres e-mail klienta / zamówienie. Opcja istotna przy włączonej weryfikacji klientów, tj. Proces zakupowy i konta klientów > Wymagaj potwierdzenia założenia konta (e-mail) .

3. Przejdź do zakładki Statusy . W tym miejscu należy określić statusy zamówień.

4. Do uruchomienia integracji będziemy potrzebowali następujących danych:

  • Id punkt płatności – identyfikator w systemie PayU;
  • Klucz (MD5) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU;
  • Drugi klucz (MD5) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU;
  • Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU.

5. W zależności od rodzaju integracji przejdź do zakładki Classic API lub REST API i wprowadź powyższe dane.

6. W przypadku integracji przez REST API wymagane dane różnią się od tych, ktore wprowadziłeś w Classic API. Wymagane jest dodatkowo dodanie:

  • Protokół OAuth – client_id;
  • Protokół OAuth – client_secret.

Natomiast przy kluczu MD5 widnieje jedynie pole Drugi klucz (MD5) . Dodatkowo należy skonfigurować pola:

  • Automatyczny zwrot przy nadaniu zamówieniu statusu;
  • Tryb testowy;
  • Szablon opisu płatności;
  • Przekierowywuj na stronę “Opłać zamówienie” w przypadku błędu.

7. Zapisz dane. Integracja została skonfigurowana. Punkty płatności zostaną pobrane z serwisu PayU.