Integracja z PayU
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować integrację z PayU w sklepie na platformie AtomStore.
Skąd pobrać dane potrzebne do integracji?
1. Utwórz konto w serwisie PayU. Jeżeli chciałbyś wstępnie przetestować usługę, możesz utworzyć również konto testowe.

2. Po utworzeniu konta, pierwszym krokiem jaki musisz wykonać jest dodanie sklepu. W tym celu przejdź do zakładki Płatności elektroniczne > Moje sklepy . Następnie, kliknij Dodaj sklep .

3. Pierwszym z trzech kroków na etapie dodawania sklepu jest określenie jego danych, takich jak:
- Adres strony – wybierz „Inny adres” I wpisz adres sklepu. Jeśli Twój sklep ma zainstalowany certyfikat SSL zmień z http:// na https:// ;
- Usługi, z których chcesz korzystać – wybierz sposób, w jaki klienci będą płacić za produkty w Twoim sklepie. Możesz wybrać Przelewy bankowe , Karty płatnicze lub skorzystać z obydwu sposobów jednocześnie;
- Nazwa sklepu – nazwa Twojego sklepu. Nazwa będzie widoczna na wydruku przelewu;
- Opis – opis sklepu. Możesz użyć maksymalnie 500 znaków;
- Rezerwa na zwroty – suma, jaka będzie dostępna na zwroty płatności do klientów;
- Waluta – waluta, w jakiej przyjmujesz płatności.

4. Kliknij Dalej i przejdź do kroku drugiego. W tym miejscu należy skonfigurować punkt płatności.
- Typ punktu płatności – w tym miejscu określ typ integracji – Classic API lub REST API ;
- Nazwa punktu płatności;
- Kodowanie danych – format kodowania danych;

5. Kliknij Dodaj sklep . W ostatnim kroku zostaną wyświetlone klucze konfiguracyjne, których należy użyć podczas konfiguracji ustawień integracji w panelu AtomStore.

Konfiguracja ustawień integracji w panelu AtomStore
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności online > PayU i kliknij Włącz .

2. Rozwiń listę i przejdź do konfiguracji ustawień. W pierwszej części należy zmapować formy płatności (formy płatności należy mieć przygotowane wcześniej, więcej informacji na temat tworzenia znajdziesz tutaj).
- Odpowiadająca forma płatności – przelew tradycyjny;
- Odpowiadająca forma płatności – BLIK;
- Odpowiadająca forma płatności – Google Pay;
- Odpowiadająca forma płatności – Apple Pay;
Następnie określić należy następujące parametry:
- Pobieranie list punktów płatności – Zaznacz Tak , aby móc wybrać bank na etapie koszyka;
- Typ integracji – czy integrujesz się przez Classic API czy REST API;
- Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia – Zaznacz [directipn] Tak [/direction], aby opłacenie zamówienia samoczynnie potwierdzało adres e-mail klienta / zamówienie. Opcja istotna przy włączonej weryfikacji klientów, tj. Proces zakupowy i konta klientów > Wymagaj potwierdzenia założenia konta (e-mail) .

3. Przejdź do zakładki Statusy . W tym miejscu należy określić statusy zamówień.

4. Do uruchomienia integracji będziemy potrzebowali następujących danych:
- Id punkt płatności – identyfikator w systemie PayU;
- Klucz (MD5) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU;
- Drugi klucz (MD5) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU;
- Klucz autoryzacji płatności (pos_auth_key) – klucz bezpieczeństwa wygenerowany w systemie PayU.
5. W zależności od rodzaju integracji przejdź do zakładki Classic API lub REST API i wprowadź powyższe dane.

6. W przypadku integracji przez REST API wymagane dane różnią się od tych, ktore wprowadziłeś w Classic API. Wymagane jest dodatkowo dodanie:
- Protokół OAuth – client_id;
- Protokół OAuth – client_secret.
Natomiast przy kluczu MD5 widnieje jedynie pole Drugi klucz (MD5) . Dodatkowo należy skonfigurować pola:
- Automatyczny zwrot przy nadaniu zamówieniu statusu;
- Tryb testowy;
- Szablon opisu płatności;
- Przekierowywuj na stronę “Opłać zamówienie” w przypadku błędu.

7. Zapisz dane. Integracja została skonfigurowana. Punkty płatności zostaną pobrane z serwisu PayU.

Konfiguracja adresów powrotów w PayU
Classic API:
1. W panelu PayU przejdź do Punkty płatności .
2. W polach:
- Adres powrotu – błąd;
- Adres powrotu – poprawnie;
- Adres raportów.
wprowadź adresy „domena sklepu+ „:
/platnosci/error /platnosci/ok /platnosci/report
3. Zapisz dane.
REST API:
1. Nie ma potrzeby wprowadzania raportów tak jak w przypadku Classic API.