leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Podział zamówień w koszyku

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 78 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować dzielenie zamówień z koszyka w sklepie na platformie AtomStore.


Konfiguracja ustawień

Platforma AtomStore umożliwia uruchomienie opcji podziału zamówień w koszyku. Zamówienia mogą być rozbijane np. W sytuacji, w której jeden bądź więcej produktów w koszyku jest produktem w przedsprzedaży, a pozostałe mają różną datę premiery. W koszyku klientowi zostanie wyświetlone pytanie, co dalej zrobić z zamówieniem.

1. Aby uruchomić podział zamówień przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku .

2. W tym miejscu możesz skonfigurować ustawienia:

  • Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) – ustawienie pozwala na podział zamówienia w oparciu o określone statusy;
  • Dodatkowe rozbicie wg daty dostępności zapisanej w atrybucie – ustawienie pozwalające na dodatkowe rozbicie na podstawy daty dostępności produktu określonej w atrybucie (np. w dacie premiery);
  • Dodatkowe rozbicie wg daty – tylko w ramach przedsprzedaży – ustawienie pozwalające określić, czy dodatkowe rozbicie według daty ma odbywać się tylko dla produktów w przedsprzedaży;
  • Rozbicie zamówienia – wyliczaj koszt wysyłki do każdego zamówienia – ustawienie pozwalające na wyliczenie kosztów wysyłki osobno dla każdego z rozbitych zamówień;
  • Rozbicie zamówienia – pomijaj produkty gratisowe przy propozycji rozbicia – ustawienie pozwalające na określenie, czy produkty gratisowe mają być uwzględniane w propozycji rozbicia koszyka.

3. Zapisz dane. 


Uwagi i ograniczenia wynikające z rozbijania produktów

Włączenie rozbijania zamówień może wpływać na działanie koszyka w innych aspektach sklepu – należy pamiętać o następujących kwestiach:

  • System proponuje podział gdy produkty są w przedsprzedaży i mają różne wartości wybranego atrybutu (tu Data premiery) – atrybut ten powinien przechowywać wartości będące poprawną datą (1.10.2015 jest ok, 1 październik 2015 jest błędne).
  • Gdyby do zamówienia (konkretnego produktu lub wartości koszyka) był przypisany produkt gratisowy, zostanie on przypisany do zamówienia zgodnie z datą dostępności (najprawdopodobniej do 1 zamówienia z produktami dostępnymi).
  • W przypadku, gdyby klient miał możliwość zapłaty za dostawę punktami w programie lojalnościowym system będzie wymagał, aby ilość punktów wystarczyła na zapłacenie za wszystkie zamówienia. Nie ma możliwości zapłacenia punktami za tylko 1 zamówienie. 
  • Jeśli klient w danej transakcji chce wykorzystać kupon rabatowy, to:
    • -10% zadziała do każdego z rozbitych zamówień
    • -10zł zostanie rozbite na X zamówień w kwocie -10zł/X
    • kupon na darmową dostawę zadziała dla wszystkich zamówień
  • Koszt dostawy jest liczony w następujący sposób:
    • dla całego koszyka (opcja zaczekam na przesyłkę) – waga całego koszyka wpływa na wyświetlane możliwych form dostawy
    • dla zamówienia rozbitego na 3 części, liczona jest średnia waga koszyka i na jej podstawie wyświetlana 1 forma dostawy do wyboru, jeśli więc klient ma np. produkty o wadze 5kg to do obliczenia kosztu dostawy policzone zostanie 5kg/3.

Przykłady zastosowania

Rozbicie koszyka, w którym znajduje się produkt przedsprzedażowy

1. W koszyku dodane są trzy różne produkty. Jeden z nich jest w preorderze, natomiast dwa pozostałe – w regularnej sprzedaży. W takiej sytuacji, w koszyku pojawi się pytanie co dalej zrobić. Do wyboru są dwie możliwości:

  • Poczekanie na zbiorczą przesyłkę;
  • Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów.

Dodatkowo pod polami do wyboru znajdzie się też podgląd, które produkty znajdą się z poszczególnych zamówieniach.

2. Po wypełnieniu formularza podsumowującego zamówienia, zostanie wyświetlony widok podzielonego zamówienia. 

3. W panelu na liście zamówień znajdującej się w Sprzedaż > Zamówienia pojawią się dwa nowe zamówienia.

Rozbicie koszyka z produktami o różnych statusach dostępności

1. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku > Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) wybierz opcję Przy różnych statusach dostępności .

2. Zapisz dane.

3. Do koszyka zostały dodane dwa produkty o różnych statusach dostępności: Produkt online oraz Wkrótce dostępny . W tym miejscu analogicznie jak w przypadku poprzedniego przykładu zaznacz opcję Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów

4. Przejdź do podsumowania zamówienia. 

Rozbicie koszyka z produktami ze statusami dostępności o różnym czasie oczekiwania

1. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku > Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) wybierz opcję Przy statusach z różnym czasem oczekiwania .

2. Zapisz dane.

3. W koszyku znajdują się dwa produkty, które posiadają różne statusy dostępności. Statusy dostępności tych produktów mają różny czas oczekiwania – 3 oraz 7 dni roboczych . W tym miejscu analogicznie jak w przypadku poprzedniego przykładu zaznacz opcję Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów

4. Przejdź do podsumowania zamówienia

Zawartość