Podział zamówień w koszyku
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować dzielenie zamówień z koszyka w sklepie na platformie AtomStore.
Konfiguracja ustawień
Platforma AtomStore umożliwia uruchomienie opcji podziału zamówień w koszyku. Zamówienia mogą być rozbijane np. W sytuacji, w której jeden bądź więcej produktów w koszyku jest produktem w przedsprzedaży, a pozostałe mają różną datę premiery. W koszyku klientowi zostanie wyświetlone pytanie, co dalej zrobić z zamówieniem.
1. Aby uruchomić podział zamówień przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku .

2. W tym miejscu możesz skonfigurować ustawienia:
- Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) – ustawienie pozwala na podział zamówienia w oparciu o określone statusy;
- Dodatkowe rozbicie wg daty dostępności zapisanej w atrybucie – ustawienie pozwalające na dodatkowe rozbicie na podstawy daty dostępności produktu określonej w atrybucie (np. w dacie premiery);
- Dodatkowe rozbicie wg daty – tylko w ramach przedsprzedaży – ustawienie pozwalające określić, czy dodatkowe rozbicie według daty ma odbywać się tylko dla produktów w przedsprzedaży;
- Rozbicie zamówienia – wyliczaj koszt wysyłki do każdego zamówienia – ustawienie pozwalające na wyliczenie kosztów wysyłki osobno dla każdego z rozbitych zamówień;
- Rozbicie zamówienia – pomijaj produkty gratisowe przy propozycji rozbicia – ustawienie pozwalające na określenie, czy produkty gratisowe mają być uwzględniane w propozycji rozbicia koszyka.
3. Zapisz dane.
Uwagi i ograniczenia wynikające z rozbijania produktów
Włączenie rozbijania zamówień może wpływać na działanie koszyka w innych aspektach sklepu – należy pamiętać o następujących kwestiach:
- System proponuje podział gdy produkty są w przedsprzedaży i mają różne wartości wybranego atrybutu (tu Data premiery) – atrybut ten powinien przechowywać wartości będące poprawną datą (1.10.2015 jest ok, 1 październik 2015 jest błędne).
- Gdyby do zamówienia (konkretnego produktu lub wartości koszyka) był przypisany produkt gratisowy, zostanie on przypisany do zamówienia zgodnie z datą dostępności (najprawdopodobniej do 1 zamówienia z produktami dostępnymi).
- W przypadku, gdyby klient miał możliwość zapłaty za dostawę punktami w programie lojalnościowym system będzie wymagał, aby ilość punktów wystarczyła na zapłacenie za wszystkie zamówienia. Nie ma możliwości zapłacenia punktami za tylko 1 zamówienie.
- Jeśli klient w danej transakcji chce wykorzystać kupon rabatowy, to:
- -10% zadziała do każdego z rozbitych zamówień
- -10zł zostanie rozbite na X zamówień w kwocie -10zł/X
- kupon na darmową dostawę zadziała dla wszystkich zamówień
- Koszt dostawy jest liczony w następujący sposób:
- dla całego koszyka (opcja zaczekam na przesyłkę) – waga całego koszyka wpływa na wyświetlane możliwych form dostawy
- dla zamówienia rozbitego na 3 części, liczona jest średnia waga koszyka i na jej podstawie wyświetlana 1 forma dostawy do wyboru, jeśli więc klient ma np. produkty o wadze 5kg to do obliczenia kosztu dostawy policzone zostanie 5kg/3.
Przykłady zastosowania
Rozbicie koszyka, w którym znajduje się produkt przedsprzedażowy
1. W koszyku dodane są trzy różne produkty. Jeden z nich jest w preorderze, natomiast dwa pozostałe – w regularnej sprzedaży. W takiej sytuacji, w koszyku pojawi się pytanie co dalej zrobić. Do wyboru są dwie możliwości:
- Poczekanie na zbiorczą przesyłkę;
- Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów.
Dodatkowo pod polami do wyboru znajdzie się też podgląd, które produkty znajdą się z poszczególnych zamówieniach.

2. Po wypełnieniu formularza podsumowującego zamówienia, zostanie wyświetlony widok podzielonego zamówienia.
3. W panelu na liście zamówień znajdującej się w Sprzedaż > Zamówienia pojawią się dwa nowe zamówienia.

Rozbicie koszyka z produktami o różnych statusach dostępności
1. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku > Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) wybierz opcję Przy różnych statusach dostępności .

2. Zapisz dane.
3. Do koszyka zostały dodane dwa produkty o różnych statusach dostępności: Produkt online oraz Wkrótce dostępny . W tym miejscu analogicznie jak w przypadku poprzedniego przykładu zaznacz opcję Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów .

4. Przejdź do podsumowania zamówienia.
Rozbicie koszyka z produktami ze statusami dostępności o różnym czasie oczekiwania
1. W Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Katalog i magazyn > Magazyn – standard > Rozbijanie zamówień w koszyku > Rozbicie zamówienia (na życzenie klienta) wybierz opcję Przy statusach z różnym czasem oczekiwania .

2. Zapisz dane.
3. W koszyku znajdują się dwa produkty, które posiadają różne statusy dostępności. Statusy dostępności tych produktów mają różny czas oczekiwania – 3 oraz 7 dni roboczych . W tym miejscu analogicznie jak w przypadku poprzedniego przykładu zaznacz opcję Rozbicie zamówienia na wiele przesyłek oraz ponowne przeliczenie kosztów .

4. Przejdź do podsumowania zamówienia