leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Zarządzanie klientami – szczegółowe zakładki

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 288 views

Z artykułu poznasz szczegółowe zakładki umożliwiające skuteczne zarządzanie klientami w sklepie na platformie AtomStore.


Wprowadzenie

Po przejściu do edycji szczegółów klienta, z lewej strony wyświetlony zostanie szereg zakładek odpowiadających za określone działania związane z zarządzaniem klientem. Są to:

  • informacje ogólne;
  • zamówienia;
  • adresy;
  • wizyty;
  • profil zakupowy;
  • produkty oglądane;
  • produkty zakupione;
  • newslettery;
  • kupony;
  • bony;
  • program lojalnościowy;
  • opinie;
  • ankiety;
  • koszyki;
  • notatki;
  • zgody.

Informacje ogólne

1. Przejdź do zakładki Informacje ogólne . Znajdują się w niej takie informacje jak:

  • Rejestracja – czy użytkownik zarejestrował się w sklepie;
  • Status – czy użytkownik potwierdził aktywację konta;
  • Liczba zamówień;
  • Wartość zamówień;
  • Wartość zamówień opłaconych – wszystkie zamówienia, które zostały opłacone, bez zamówień anulowanych;
  • Wartość zamówień anulowanych – wszystkie zamówienia, które zostały anulowane, wliczają się w to zarówno zamówienia nieopłacone i zwrócone;
  • Pierwsza wizyta – data pierwszej wizyty w witrynie sklepu;
  • Ostatnia wizyta – data ostatniej sesji w sklepie;
  • Wysłane newslettery – ilość dostarczonych do klienta newsletterów;
  • Wysłane kupony – ilość dostarczonych do klienta kuponów;
  • Punkty w programie lojalnościowym – ilość uzyskanych przez klienta punktów;
  • Liczba opinii – opinie wystawione przez klienta;
  • Wypełnione ankiety – ilość ankiet wypełnionych przez klienta.

Zamówienia

1.  Przejdź do zakładki Zamówienia . Znajduje się w niej lista wszystkich zamówień złożonych przez określonego klienta.

2. Z poziomu zakładki możesz także:

  • Dodać nowe zamówienie, które przypisane będzie bezpośrednio do klienta. W tym celu wybierz przycisk Dodaj zamówienie .
  • Edytować dotychczas istniejące zamówienia. Wybierz przycisk Edytuj .
  • Ponowić zamówienie.
  • Usunąć zamówienie.

Adresy

1. Przejdź do zakładki Adresy . Znajduje się w niej lista adresów korespondencyjnych klienta.

2. Z poziomu zakładki możesz: 

  • Dodać nowy adres. W tym celu, kliknij przycisk Dodaj adres .

Po zapisaniu danych do listy zostanie dodany nowy adres. Możesz ustawić czy dane adresowe mają być domyślnymi do wysyłki oraz domyślnymi do faktury.


Wizyty

1. Przejdź do zakładki Wizyty . Znajduje się w niej lista wszystkich odwiedzin klienta w sklepie. W kolumnach znajdują się takie informacje jak:

  • data wejścia do sklepu;
  • numer IP;
  • url startowy;
  • data opuszczenia sklepu;
  • url końcowy;
  • czas pobytu;
  • liczba odsłon;
  • wartość koszyka;
  • zakup.

Profil zakupowy

1. Przejdź do zakładki Profil zakupowy . Znajduje się w niej profil zakupowy klientów, który określany jest na podstawie towarów, które są najczęściej kupowane przez konsumenta.


Produkty oglądane

1. Przejdź do zakładki Produkty oglądane . Znajduje się w niej lista produktów, które były obserwowane przez klienta, ale z jakiegoś powodu nie zostały finalnie zakupione.  W tabelce podany jest produkt oraz ile razy został wyświetlony przez klienta.


Produkty zakupione

1. Przejdź do zakładki Produkty zakupione . Znajduje się w niej lista produktów, które były obserwowane przez klienta oraz zostały finalnie zakupione.  W tabelce podany jest produkt oraz ile sztuk zostało zakupione przez klienta.


Newslettery

1. Przejdź do zakładki Newslettery . Znajduje się w niej:

  • status – czy klient jest zapisany do newslettera;
  • subskrypcja w grupie – do jakiej grupy newsletterów zapisany jest klient;
  • lista wszystkich newsletterów przypisanych do klienta.

Możesz w tej zakładce zmienić grupę subskrypcji klienta czy wyświetlić listę newsletterów z ostatnich 30 dni, które otrzymał klient.


Kupony

1. Przejdź do zakładki Kupony . Znajduje się w niej lista kuponów, które otrzymał klient. W kolumnach znajdują się takie informacje jak:

  • nazwa kuponu,
  • status aktywności kuponu,
  • kod kuponu,
  • czy wysłany,
  • liczba prób użycia,
  • realizacje

2. Dodatkowo w kolumnie Opcje możesz:

  • wysłać ponownie kupon,
  • usunąć kupon.

Bony

1. Przejdź do zakładki Bony . Znajduje się w niej lista kuponów, które otrzymał klient.


Program lojalnościowy

1. Przejdź do zakładki Program lojalnościowy . Znajduje się w niej lista punktów, zależna od kwoty jaką klient wydał w Twoim sklepie. Widnieje również:

  • liczba aktualnych punktów – obecny stan punktowy klienta,
  • suma punktów dodanych – wykorzystywana przy automatycznym przypisaniu klienta do grupy.

2. Z poziomu zakładki możesz edytować także liczbę punktów otrzymanych przez klienta.  Jeżeli chcesz wprowadzić zmiany kliknij przycisk Edytuj .


Opinie

 1. Przejdź do zakładki Opinie .  Znajdują się w niej wszystkie opinie wystawione przez klienta przy poszczególnych produktach.


Notatki

1. Przejdź do zakładki Opinie . W tym miejscu możesz dodawać i przeglądać notatki związane z klientem. Kliknij przycisk Dodaj notatkę .


Zgody

1. Przejdź do zakładki Zgody . W tym miejscu znajdują się wszystkie zgody regulaminowe oraz marketingowe związane z Twoim sklepem.


Oferta w XML

1. Przejdź do zakładki Oferta w XML .

2. W tej zakładce można wybrać dynamiczną listę, z której zostaną utworzone pliki: XML oraz CSV z ofertą sklepu. Są one dostępne w module B2B .

Zawartość