Zarządzanie klientami – szczegółowe zakładki
Z artykułu poznasz szczegółowe zakładki umożliwiające skuteczne zarządzanie klientami w sklepie na platformie AtomStore.
Wprowadzenie
Po przejściu do edycji szczegółów klienta, z lewej strony wyświetlony zostanie szereg zakładek odpowiadających za określone działania związane z zarządzaniem klientem. Są to:
- informacje ogólne;
- zamówienia;
- adresy;
- wizyty;
- profil zakupowy;
- produkty oglądane;
- produkty zakupione;
- newslettery;
- kupony;
- bony;
- program lojalnościowy;
- opinie;
- ankiety;
- koszyki;
- notatki;
- zgody.

Informacje ogólne
1. Przejdź do zakładki Informacje ogólne . Znajdują się w niej takie informacje jak:
- Rejestracja – czy użytkownik zarejestrował się w sklepie;
- Status – czy użytkownik potwierdził aktywację konta;
- Liczba zamówień;
- Wartość zamówień;
- Wartość zamówień opłaconych – wszystkie zamówienia, które zostały opłacone, bez zamówień anulowanych;
- Wartość zamówień anulowanych – wszystkie zamówienia, które zostały anulowane, wliczają się w to zarówno zamówienia nieopłacone i zwrócone;
- Pierwsza wizyta – data pierwszej wizyty w witrynie sklepu;
- Ostatnia wizyta – data ostatniej sesji w sklepie;
- Wysłane newslettery – ilość dostarczonych do klienta newsletterów;
- Wysłane kupony – ilość dostarczonych do klienta kuponów;
- Punkty w programie lojalnościowym – ilość uzyskanych przez klienta punktów;
- Liczba opinii – opinie wystawione przez klienta;
- Wypełnione ankiety – ilość ankiet wypełnionych przez klienta.

Zamówienia
1. Przejdź do zakładki Zamówienia . Znajduje się w niej lista wszystkich zamówień złożonych przez określonego klienta.

2. Z poziomu zakładki możesz także:
- Dodać nowe zamówienie, które przypisane będzie bezpośrednio do klienta. W tym celu wybierz przycisk Dodaj zamówienie .


- Edytować dotychczas istniejące zamówienia. Wybierz przycisk Edytuj .

- Ponowić zamówienie.


- Usunąć zamówienie.

Adresy
1. Przejdź do zakładki Adresy . Znajduje się w niej lista adresów korespondencyjnych klienta.

2. Z poziomu zakładki możesz:
- Dodać nowy adres. W tym celu, kliknij przycisk Dodaj adres .


Po zapisaniu danych do listy zostanie dodany nowy adres. Możesz ustawić czy dane adresowe mają być domyślnymi do wysyłki oraz domyślnymi do faktury.

Wizyty
1. Przejdź do zakładki Wizyty . Znajduje się w niej lista wszystkich odwiedzin klienta w sklepie. W kolumnach znajdują się takie informacje jak:
- data wejścia do sklepu;
- numer IP;
- url startowy;
- data opuszczenia sklepu;
- url końcowy;
- czas pobytu;
- liczba odsłon;
- wartość koszyka;
- zakup.

Profil zakupowy
1. Przejdź do zakładki Profil zakupowy . Znajduje się w niej profil zakupowy klientów, który określany jest na podstawie towarów, które są najczęściej kupowane przez konsumenta.

Produkty oglądane
1. Przejdź do zakładki Produkty oglądane . Znajduje się w niej lista produktów, które były obserwowane przez klienta, ale z jakiegoś powodu nie zostały finalnie zakupione. W tabelce podany jest produkt oraz ile razy został wyświetlony przez klienta.

Produkty zakupione
1. Przejdź do zakładki Produkty zakupione . Znajduje się w niej lista produktów, które były obserwowane przez klienta oraz zostały finalnie zakupione. W tabelce podany jest produkt oraz ile sztuk zostało zakupione przez klienta.

Newslettery
1. Przejdź do zakładki Newslettery . Znajduje się w niej:
- status – czy klient jest zapisany do newslettera;
- subskrypcja w grupie – do jakiej grupy newsletterów zapisany jest klient;
- lista wszystkich newsletterów przypisanych do klienta.
Możesz w tej zakładce zmienić grupę subskrypcji klienta czy wyświetlić listę newsletterów z ostatnich 30 dni, które otrzymał klient.

Kupony
1. Przejdź do zakładki Kupony . Znajduje się w niej lista kuponów, które otrzymał klient. W kolumnach znajdują się takie informacje jak:
- nazwa kuponu,
- status aktywności kuponu,
- kod kuponu,
- czy wysłany,
- liczba prób użycia,
- realizacje
2. Dodatkowo w kolumnie Opcje możesz:
- wysłać ponownie kupon,
- usunąć kupon.

Bony
1. Przejdź do zakładki Bony . Znajduje się w niej lista kuponów, które otrzymał klient.

Program lojalnościowy
1. Przejdź do zakładki Program lojalnościowy . Znajduje się w niej lista punktów, zależna od kwoty jaką klient wydał w Twoim sklepie. Widnieje również:
- liczba aktualnych punktów – obecny stan punktowy klienta,
- suma punktów dodanych – wykorzystywana przy automatycznym przypisaniu klienta do grupy.

2. Z poziomu zakładki możesz edytować także liczbę punktów otrzymanych przez klienta. Jeżeli chcesz wprowadzić zmiany kliknij przycisk Edytuj .


Opinie
1. Przejdź do zakładki Opinie . Znajdują się w niej wszystkie opinie wystawione przez klienta przy poszczególnych produktach.

Notatki
1. Przejdź do zakładki Opinie . W tym miejscu możesz dodawać i przeglądać notatki związane z klientem. Kliknij przycisk Dodaj notatkę .


Zgody
1. Przejdź do zakładki Zgody . W tym miejscu znajdują się wszystkie zgody regulaminowe oraz marketingowe związane z Twoim sklepem.

Oferta w XML
1. Przejdź do zakładki Oferta w XML .

2. W tej zakładce można wybrać dynamiczną listę, z której zostaną utworzone pliki: XML oraz CSV z ofertą sklepu. Są one dostępne w module B2B .
