Integracja z wFirma.pl
Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować integrację z wFirma.pl w sklepie na platformie AtomStore.
Skąd pobrać dane dostępowe?
1. Zarejestruj się w serwisie wFirma.pl.
2. Po założeniu konta należy zweryfikować firmę. W tym celu przejdź do Ustawienia > Moja firma > Weryfikacja .

Po kliknięciu odnośnika Niezweryfikowana zostanie wyświetlone okno weryfikacji. Aby móc zweryfikować swoją firmę należy dokonać jednorazowego przelewu. W tym celu kliknij przycisk Zweryfikuj .

3. Po weryfikacji przejdź do Ustawienia > Bezpieczeństwo > Aplikacje .

4. Następnie wybierz zakładkę Klucze API .

5. W tym miejscu kliknij Dodaj , a następnie wpisz nazwę aplikacji i zapisz dane.


6. Zostanie wyświetlone okno z: Kluczem dostępu oraz Secret Key .

7. Kolejnym krokiem jest autoryzacja aplikacji API. Przejdź do Ustawienia > Bezpieczeństwo > Aplikacje i wybierz zakładkę Aplikacje OAuth 2.0 .

8. Następnie kliknij przycisk Dodaj . Pojawi się okno dodawania nowej aplikacji. Uzupełnij pola:
- Nazwa aplikacji – wpisz nazwę aplikacji (np. nazwa Twojgo sklepu);
- Zakres – w tym miejscu z rozwijanej listy wybierz opcję Wszystkie ;
- Adres zwrotny (redirect_uri) – adres zwrotny, który znajdziesz w ustawieniach integracji w panelu AtomStore: domenasklepu/admin/wfirma/access_token ;
- Adres IP klienta – adres IP serwera, na którym jest sklep (adres IP znajdziesz w zakładce Dashboard po stronie panelu AtomStore).

9. Zapisz dane, a następnie poczekaj na weryfikację ze strony wFirmy.
Konfiguracja ustawień w panelu AtomStore
1. W panelu AtomStore przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > API i integracje FK/ERP > wFirma.pl .

2. Rozwiń listę i skonfiguruj ustawienia:
- Atrybut PKWiU – atrybut związany z PKWiU, który zawiera kategorie towarów i usług, które w Polsce można sprzedać lub kupić;
- Uwzględniaj kupon w cenach produktów – czy kupony mają być brane pod uwagę w cenach produktów;
- Oznaczaj fakturę jako opłaconą po opłaceniu zamówienia – czy faktura po opłaceniu zamówienia ma zostać automatycznie oznaczona jako opłacona;
- Usuwaj fakturę z wFirma po usunięciu w AtomStore – ustawienie pozwalające na automatyczne usunięcie faktury z wFirma w momencie usunięcia jej z panelu AtomStore.

3. Rozwiń zakładkę Dane dostępowe i skonfiguruj ustawienia:
- Rodzaj autoryzacji – zalecane OAuth 2.0;
- OAuth 2.0 – ID klienta (client_id) – po akceptacji aplikacji OAuth 2.0 ze strony wFirmy pojawi się ID klienta;
- OAuth 2.0 – hasło klienta (client_secret) – secret key wygenerowany w panelu wFirma;
- OAuth 2.0 – redirect_uri – adres zwrotny;
- OAuth 2.0 – Access Token – kliknij Uzyskaj token ;
- OAuth 2.0 – Refresh Token;
- Login – wymagane w przypadku Basic Auth;
- Hasło – wymagane w przypadku Basic Auth.

4. Następnie rozwiń zakładkę Domyślne parametry faktury . Skonfiguruj ustawienia:
- Domyślna numeracja faktur – domyślna numeracja faktur w Twoim sklepie. Możesz podać wiele numeracji dla różnych typów, oddzielając je przecinkami;
- Domyślna data sprzedaży na fakturze – możesz wybrać datę złożenia zamówienia lub datę bieżącą;
- Domyślny termin płatności w dniach – domyślny termin płatności faktury;
- Domyślny identyfikator konta bankowego – podaj jeżeli chcesz korzystać z innego niż domyślny;
- ID szablonu faktury – podaj jeżeli chcesz korzystać z innego niż domyślny.

5. Rozwiń zakładkę Powiązanie form płatności . W tym miejscu należy zmapować odpowiednie formy płatności:
- Formy płatności – Przelew;
- Formy płatności – Gotówka;
- Formy płatności – Karta płatnicza;
- Formy płatności – Za pobraniem;
- Formy płatności – Kompensata.

6. Kolejną zakładką jest Automatyczne wystawianie i wysyłanie . W tym miejscu zmapuj odpowiednie statusy zamówień:
- Automatyczne generowanie faktur po otrzymaniu statusu – po otrzymaniu wybranego statusu faktura będzie automatycznie wygenerowana;
- Automatyczne generowanie faktur po otrzymaniu statusu – generuj dla zamówień – dla jakich zamówień ma zostać automatycznie wygenerowana faktura. Do wyboru masz opcje: Wszystkich lub Opłaconych w całości / wcale ;
- Automatyczne generowanie faktur wFirma dla zamówień z formami płatności – dla zamówień z jakimi formami płatności ma być automatycznie generowana faktura;
- Automatyczne generowanie faktur po otrzymaniu statusu – wysyłaj wiadomość e-mail – zaznacz Tak jeżeli chcesz, aby po otrzymaniu statusu i wygenerowaniu faktury została wysłana wiadomość e-mail
- Automatyczne generowanie faktur Wfirma proforma dla zamówień z formami płatności – dla zamówień z jakimi formami płatności ma być automatycznie generowana faktura proforma.

7. Ostatnią zakładką są Webhooki . W tym miejscu skonfiguruj:
- Pobieranie faktur zaliczkowych – webhook_key – podaj jeżeli chcesz pobierać faktury zaliczkowe utworzone w panelu wFirma.pl.

8. Zapisz dane.