Języki i tłumaczenia w sklepie
Z artykułu dowiesz się jak dodać w sklepie na platformie AtomStore wersję językową strony oraz skonfigurować jej ustawienia. Dodatkowo przejdziesz przez cały proces konfiguracji tłumaczeń niezbędnych do funkcjonowania sklepu w obcych językach.
Jak dodać wersję językową do sklepu?
1. Aby dodać nowy język do sklepu przejdź do Ustawienia > Języki > Dodaj język .

2. Wprowadź dane dotyczące języka. Możesz określić takie parametry jak:
- Nazwa – nazwa języka;
- Waluta – waluta kraju, jakiego język dodajesz (Ważne, aby wcześniej mieć skonfigurowaną walutę. Więcej informacji znajdziesz tutaj);
- Kod ISO 639-1 (2 literowy) – kod dwuliterowy kraju ;
- Kod ISO 639-3 (3 literowy) – kod trójliterowy kraju ;
- Format daty;
- Format czasu;
- Flaga – ikona flagi kraju, dla którego język wprowadzasz;
- Status – status aktywności języka;
- Indeksowanie – ustawienie, które wpływa na indeksowanie języka przez przeglądarkę Google;
- Język domyślny – czy wprowadzony język ma być językiem domyślnym w sklepie;
- Domena aktywująca – adres domeny, po wejściu z której aktywowany zostanie dany język.

3. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:
Po zapisaniu języka przejdź do strony sklepu. Po wyświetleniu strony sklepu z listy rozwijanej pojawi się możliwość wyboru wersji językowej. Ponieważ nie ma jeszcze wgranych tłumaczeń – strona nie będzie jeszcze się wyświetlać w docelowym języku.

Jak dodać tłumaczenia z pliku do sklepu?
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Tłumaczenia .


Do tłumaczeń możesz również przejść z poziomu Ustawienia > Języki > Przejdź do edycji tłumaczeń .

2. Zostanie wyświetlone okno tłumaczeń językowych. Jeżeli chcesz dodać tłumaczenia dla utworzonego wcześniej języka, wybierz opcję Przejdź do wersji językowej > ukraiński .

3. Tłumaczenia językowe możesz eksportować do formatu XLS, a także w przypadku, gdy nie chcesz wprowadzać ich ręcznie – zaimportować przygotowane wcześniej tłumaczenia z pliku CSV lub XLS.

4. Jeżeli chcesz znaleźć pojedyncze tłumaczenie, skorzystaj z pól wyszukiwania. W polu Etykieta wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj .

5. Importuj tłumaczenie przy użyciu przycisku Import z XLS/CSV . Przed importem ustaw opcje:
- Format – czy format importowanego pliku to XLS czy CSV;
- Plik – docelowy plik do importu;
- Kodowanie pliku – standard kodowania znaków zdefiniowany przez organizację ISO;
- Ilość rekordów do pominięcia;
- Numery kolumn (etykiety oraz tłumaczenia).

6. Kliknij przycisk Importuj . W wyniku poprawnego importu wyświetli się komunikat o poprawnie dodanych tłumaczeniach.
Przykład zastosowania:
Po zaimportowaniu tłumaczeń do koszyka przejdź do sklepu i wybierz wersję językową. Po wyborze, sklep zostanie przetłumaczony na określoną wersję językową według tłumaczeń, które zaimportowałeś w ustawieniach sklepu.

Wyświetlanie produktów w języku obcym
1. Jeżeli chcesz, aby produkty były wyświetlane w zależności od danej wersji językowej musisz pamiętać o wprowadzaniu nazw w określonym języku na etapie dodawania produktu. Przejdź do Katalog > Produkty > Informacje ogólne .
2. W polu Nazwa (uk) wprowadź przetłumaczoną nazwę.

3. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po wprowadzeniu produktu z odpowiednimi dla danego języka nazwami i przełączeniu wersji strony np. na ukraińską zobaczysz, że nazwa produktu automatycznie tłumaczona jest z języka polskiego i wyświetlana w języku ukraińskim. Na poniższym zrzucie w koszyku znajduje się artykuł, którego ukraińskojęzyczna nazwa została wprowadzona wcześniej w kartotece produktu.

Pop-up wyboru wersji językowej strony
1. Jeżeli chcesz, aby po wejściu do strony sklepu klientowi wyświetlał się pop-up dotyczący wyboru: kraju, języka oraz waluty przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Języki i geolokalizacja . Następnie kliknij Rozwiń .

2. Rozwiń listę Popup wyboru kraju, języka i waluty .

3. Zaznacz Tak przy opcjach:
- Wyświetlaj wybór kraju;
- Wyświetlaj wybór języka;
- Wyświetlaj wybór waluty.
4. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po zapisaniu danych, gdy klient wejdzie na stronę sklepu zostanie wyświetlony pop-up, w którym należy wybrać kraj, wersję językową strony oraz walutę, w jakiej dokonywane będą zakupy.

Po dokonaniu wyboru, strona sklepu zostanie przełączona/nastąpi przekierowanie na wskazany kraj i wersję językową.

Zależności
Zależności pozwalają na konfigurację automatycznych zachowań i procesów, które realizowane są przez AtomStore w przypadku jeśli użytkownik dokona zmiany jednego z następujących parametrów:
- Sklep (w przypadku gdy posiadasz multistore);
- Język;
- Cennik;
- Waluta;
- Kraj.
W przypadku, gdy w wyniku jakiejś operacji w sklepie, użytkownik zmieni dany parametr, system weryfikuje czy do tej zmiany została przypisana jakaś zależność, tj. czy taka zmiana ma wywołać w konsekwencji inną zmianę.
1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Zależności .

2. Ważne jest, aby poprawnie skonfigurować zależności pomiędzy językiem a walutą. W kolumnie Język możesz zdefiniować czy wersja językowa strony ma automatycznie przełączać na określoną walutę.

3. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
Po zapisaniu danych, gdy przełączysz wersję językową strony, np. na ukraińską – waluta zostanie zmieniona automatycznie na hrywny (UAH).


W przypadku, gdy nie ustawisz zależności, ustawienia w kolumnie będą wyszarzone.

W takim przypadku, gdy przejdziesz do strony sklepu i zmienisz wersję językową strony na inną, waluta nie zostanie automatycznie przełączona!
Poniższy film obrazuje sytuację, w której po przejściu na inną wersję językową waluta pozostaje niezmieniona.
Zależność Język > waluta możesz zdefiniować również w przeciwnym kierunku.

Jeżeli w kolumnie Waluta ustawisz opcję Język w takiej sytuacji po przejściu do strony sklepu i wyborze waluty wyświetli się określona wersja językowa. Na poniższym filmie możesz zobaczyć działanie w praktyce.
Import oraz eksport tłumaczeń
1. W Ustawienia > Języki istnieją funkcje Import oraz Eksport , które pozwalają na zaimportowanie lub wyeksportowanie tłumaczeń wszystkich elementów z nazwami w językach obcych. Przykładowo mogą to być:
- Nazwy produktów;
- Nazwy kategorii;
- Nazwy i wartości atrybutów;
- Maile systemowe.

2. Jeżeli chcesz wyeksportować, kliknij Eksport . Następnie, wybierz elementy tłumaczeń jakie chcesz wyeksportować oraz ustal czy uwzględniać tylko nieprzetłumaczone elementy.

3. Jeżeli z kolei chcesz importować tłumaczenia, kliknij Import . Kolejno, wybierz plik.
