Atrybuty
Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore skonfigurować atrybuty przypisywane do produktów.
Jak dodać atrybut?
1. Przejdź do Kategorie > Atrybuty .

2. Kliknij przycisk Dodaj atrybut .

3. W formularzu nowego atrybutu skonfiguruj jego ustawienia. Możesz ustawić takie parametry jak:
- Wyświetlanie – czy atrybut ma być wyświetlany na karcie produktu,
- Filtrowanie – czy lista produktów może być zawężana (filtrowana) według słownika wartości danego atrybutu,
- Filtr tekstowy przy ilości – określa ilość dostępnych w filtrach wartości, przy której lista do wyboru zostanie zastąpiona polem tekstowym,
- Sortowanie wartości w filtrach – wg ilości pasujących produktów, zgodnie z kolejnością ustawioną przez administratora, alfabetycznie czy numerycznie,
- Indeksowanie – czy system ma generować przyjazny link dla zawężonej listy produktów w kategorii,
- Porównywarka – jeśli używany jest moduł porównywarki (wewnątrz sklepu), to czy atrybut ma być wyświetlany w porównywarce,
- Listing – czy atrybut ma być wyświetlany na liście produktów w kategorii,
- Cache’owanie – czy wartość atrybutu ma być zapisana w tabelce cache-ującej (patrz: Konfiguracja sklepu > Sortowanie bazodanowe ),
- Atrybut liczbowy – specjalna flaga do oznaczania atrybutów typu wysokość, szerokość,
- Długość, moc, itp. – umożliwia tworzenie filtrów typu OD, DO,
- Wyróżnienie – czy ma być wyświetlony na karcie produktu wraz z najważniejszymi informacjami,
- Dostępny dla wariantów,
- Allegro – czy ma być brany pod uwagę w opisie produktu przy wystawianiu na Allegro.

Grupowanie atrybutów
Każdy atrybut możesz edytować i tworzyć dla niego grupy atrybutów. Jest to pomocne jeżeli masz integrację z kilkoma hurtowniami i każda inaczej definiuje te same atrybuty.
Przykład zastosowania:
np. w przypadku kolorów – wówczas zamiast przedstawiania klientowi w filtrze kolor kilkunastu odcieni bieli możesz wskazać jeden kolor.

Czym jest atrybut nadrzędny?
Platforma AtomStore umożliwia opcjonalne wybranie innego atrybutu, do którego kopiowane będą wartości atrybutu tworzonego / edytowanego – dla poszczególnych produktów. Wykorzystywane jest to np. przy imporcie produktów z kilku hurtowni w których atrybut jest różnie nazwany. Przykładowo w jednej hurtowni posiadasz atrybut typu cecha grupowa o nazwie “dla kogo to” i wartościach “dla niej”, “dla niego”, “dla dziecka” a w drugiej hurtowni posiadasz atrybut “przeznaczenie” i wartości “dla niej”, “dla niego”, “dla dziecka” rozbite dodatkowo na “dla chłopca” i “dla dziewczynki” i ustawienie drugiego atrybutu jako nadrzędny spowoduje wyświetlenie opcji “dla kogo” tylko raz w filtrowaniu (na stronie sklepu) a wartości będą sumą obu tych atrybutów.