leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Weryfikowanie opinii o produktach

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 147 views

Z artykułu dowiesz się, w jaki sposób możesz weryfikować opinie o produktach zgodnie z dyrektywą Omnibus w sklepie na platformie AtomStore.


Opinie o produktach

Zgodnie z unijną dyrektywą sprzedający zobowiązany jest do informowania czy oraz w jaki sposób zapewnia by opinie o produktach, które są publikowane pochodziły od konsumentów, którzy faktycznie nabyli lub używali określony towar. Pominięcie tego rodzaju informacji bądź przekazanie jej w sposób niezrozumiały dla konsumenta może zostać potraktowane jako zaniedbanie, które w sposób rażący wprowadza klientów w błąd.

Jakie praktyki w ramach opinii będą niedozwolone?

  • Zapewnianie przez przedsiębiorcę, że opinie zostały opublikowane przez klientów, którzy rzeczywiście kupili bądź używali określonego towaru, podczas gdy nie zostały podjęte kroki mające na celu weryfikację faktycznego pochodzenia opinii od konsumentów.
  • Zamieszczanie bądź powierzenie zlecenia osobom trzecim opinii lub rekomendacji produktów mających pochodzić od klientów, które miałoby na celu promowanie towaru. Wiąże się z tym również kupowanie nieprawdziwych opinii oraz manipulacja sposobem prezentacji opinii.

Jakich narzędzi dostarcza AtomStore by skutecznie weryfikować opinie?

1. Jako dostawca platformy AtomStore oferuje trzy metody weryfikacji i zabezpieczenia przed nieprawdziwymi opiniami w sklepie. Opinie o produkcie może dodać klient, który:

  • Zalogował się do swojego konta użytkownika w sklepie;
  • Rzeczywiście dokonał zakupu wybranego produktu;
  • Administrator sklepu zaakceptował opinię ręcznie.

2. Powyższe metody można stosować w dowolnej konfiguracji. Zalecane jest, aby minimum jedna z nich była włączona w sklepie obowiązkowo. Mechanizmy weryfikacji opinii w sklepie możesz skonfigurować w Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Opinie . W zależności od sposobu, w jaki chcesz weryfikować opinie szczególną uwagę zwróć na ustawienia:

  • Dodawanie opinii tylko przez klientów, którzy kupili ten produkt;
  • Dodawanie opinii tylko przez klientów, którzy kupili produkt – tylko w przypadku zamówień ze statusem;
  • Dodawanie opinii tylko przez zalogowanych klientów;
  • Wysyłanie nowych opinii na adres administratora;
  • Wyświetlanie po akceptacji administratora.

3. Po zaznaczeniu niezbędnych opcji na Tak opinie będzie mógł dodać tylko ten klient, który rzeczywiście zakupił produkt. Stosowna informacja zostanie wyświetlona na karcie produktu, w sekcji Opinie .

4. Zalecane jest również stworzenie dedykowanej strony statycznej w CMS > Strony statyczne na której sprzedawca opisze stosowane metody weryfikacji opinii o produkcie.

Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają przykładową podstronę, na której wyjaśnione są zasady weryfikacji opinii o produktach.

5. Inne miejsca, w których możesz umieścić niezbędne informacje możesz to np. regulamin sklepu czy bezpośrednio w miejscu publikacji opinii.

Zawartość