leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Gratisy do produktów

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 317 views

Z artykułu dowiesz się, czym są gratisy do produktów, jakie są ich rodzaje oraz jak dodać je w sklepie internetowym.


Czym są gratisy do produktów?

Dodawanie gratisów do produktu to popularny sposób na zwiększenie wartości koszyka, a co za tym idzie – lokalizację obecnych klientów i dotarcie do nowych, potencjalnie zainteresowanych ciekawą promocją. Gratisy mogą być świetną reklamą firmy, a także pozwalają skutecznie walczyć z konkurencją. Dzięki temu zwiększysz ruch na swojej stronie, poprzez częstsze odwiedziny przez klientów – zarówno tych obecnych, jak i nowych.


Rodzaje gratisów do produktu

W sklepie na platformie AtomStore możesz przypisać dwa rodzaje gratisów:

Gratisy do produktów – gratis przyznawany po zakupie określonego produktu;

Gratisy do koszyka – gratis przyznawany po przekroczeniu pewnej wartości koszyka.


Jak dodać gratis do produktu?

1. Przejdź do Marketing i promocje > Gratisy do produktów .

2. Kliknij przycisk Utwórz gratis .

3. Uzupełnij formularz. Wprowadź informacje takie jak:

  • nazwę roboczą widoczną dla administratora;
  • produkty za które przysługuje gratis;
  • minimalna ilość, za którą przysługuje gratis (np. kup 2 dostaniesz 3 produkt gratis);
  • produkt gratisowy (pamiętaj, że produkt w katalogu musi mieć cenę > 0, żeby mógł być dostępny, cena zostanie wyzerowana/ nadpisana po ustawieniu gratisu);
  • czy w przypadku zakupu kilku sztuk (np. 2, 4, 6) klient ma dostawać kolejny gratis.

4. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

Po przejściu do karty produktu, który ma przypisany gratis wyświetlona będzie informacja o gratisie, jeśli klient zdecyduje się na zakup.

Po dodaniu takiego produktu do koszyka, klient będzie miał dwie pozycje – produkt docelowy oraz produkt gratisowy w ilości określonej na etapie konfiguracji.


Jak dodać gratis do koszyka?

1. Przejdź do Marketing i promocje > – Do kwoty .

2. Kliknij przycisk Utwórz gratis .

3. Uzupełnij formularz. Wprowadź informacje takie jak:

  • Kwotę, od której gratis przysługuje;
  • Datę od i do (np. w ten weekend do każdego zakupu powyżej 1000 zł gratis!);
  • Grupy klientów – wtedy tylko Ci klienci będą mogli otrzymać produkt w gratisie;
  • Produkty gratisowe do kwoty oraz ilość, jaka przysługuje za przekroczenie kwoty;
  • Kategorię, za którą przysługuje gratis (np. kup spódnice za kwotę +300 zł, otrzymasz balerinki gratis);
  • Producentów objętych gratisem.

4. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

Po złożeniu zamówienia o minimalnej wartości 100 zł klient będzie miał możliwość dobrania produktu gratisowego do zamówienia.

Następnie, klikając okrągłe pole pod nazwą produktu gratisowego, system wyświetli okno potwierdzające wybór gratisu.

Zawartość