Dodawanie atrybutów w języku obcym
Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore możesz dodawać atrybuty produktów w językach obcych.
Tworzenie atrybutów w języku obcym
1. Przejdź do Katalog > Atrybuty . W tym miejscu możesz wykonać takie operacje jak:
- dodać nowy atrybut;
- wyeksportować lub zaimportować atrybuty;
- usunąć lub edytować atrybut;
- zmienić kolejność atrybutu (kolejność decyduje np. o wyświetlaniu atrybutu na karcie produktu);
- wyeksportować i zaimportować wartości atrybutów;
- posortować wartości atrybutów alfabetycznie lub numerycznie;
- zarządzać grupami atrybutów;
W platformie AtomStore można wyróżnić następujące typy atrybutów:
- cecha – można go użyć do kodów kreskowych, isbn itp.;
- cecha grupowa – należy go użyć w przypadku np. atrybutu akcesoria (słuchawka, mikrofon);
- warianty – służy do tworzenia produktów z wariantami – np. ładna bluza rozmiar: S, M, L; kolor: biały, czarny.
Następnie kliknij przycisk Dodaj atrybut .

2. Zostanie wyświetlone okno dodawania nowego atrybutu. W tym miejscu możesz określić takie parametry jak:
- wyświetlanie – czy atrybut ma być wyświetlany na karcie produktu;
- filtrowanie – czy lista produktów może być zawężana (filtrowana) według słownika wartości danego atrybutu;
- filtr tekstowy przy ilości – określa ilość dostępnych w filtrach wartości, przy której lista do wyboru zostanie zastąpiona polem tekstowym;
- sortowanie wartości w filtrach – wg ilości pasujących produktów, zgodnie z kolejnością ustawioną przez administratora, alfabetycznie czy numerycznie;
- indeksowanie – czy system ma generować przyjazny link dla zawężonej listy produktów w kategorii (przydatne do strategii SEO długiego ogona – uwaga, zbyt duża liczba atrybutów indeksowalnych może powodować bardzo dużą liczbę PV generowaną przez Google);
- porównywarka – jeśli używany jest moduł porównywarki (wewnątrz sklepu), to czy atrybut ma być wyświetlany w porównywarce;
- listing – czy atrybut ma być wyświetlany na liście produktów w kategorii;
- cache’owanie – czy wartość atrybutu ma być zapisana w tabelce cache-ującej;
- atrybut liczbowy – specjalna flaga do oznaczania atrybutów typu wysokość, szerokość, długość, moc, itp. – umożliwia tworzenie filtrów typu OD, DO;
- wyróżnienie – czy ma być wyświetlony na karcie produktu wraz z najważniejszymi informacjami;
- dostępny dla wariantów;
- allegro – czy ma być brany pod uwagę w opisie produktu przy wystawianiu na Allegro.




3. Zapisz dane.
Przykład zastosowania:
1. Po zapisaniu danych przejdź do Katalog > Produkty > Edycja produktu .
2. Następnie w karcie produktu wybierz zakładkę Atrybuty . W widoku zakładki pojawi się pole utworzonego atrybutu.

3. Kliknij na ikonę lupy, aby wybrać wartości dla atrybutu. Poniższy film obrazuje działanie:
4. Po zapisaniu danych i przejściu do produktu w sklepie, w sekcji Dane techniczne pojawi się atrybut wraz z wartością.
