leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Dodawanie atrybutów w języku obcym

Przeczytanie zajmie Ci: 3 minuty 161 views

Z artykułu dowiesz się, jak w sklepie na platformie AtomStore możesz dodawać atrybuty produktów w językach obcych.


Tworzenie atrybutów w języku obcym

1. Przejdź do Katalog > Atrybuty . W tym miejscu możesz wykonać takie operacje jak:

  • dodać nowy atrybut;
  • wyeksportować lub zaimportować atrybuty;
  • usunąć lub edytować atrybut;
  • zmienić kolejność atrybutu (kolejność decyduje np. o wyświetlaniu atrybutu na karcie produktu);
  • wyeksportować i zaimportować wartości atrybutów;
  • posortować wartości atrybutów alfabetycznie lub numerycznie;
  • zarządzać grupami atrybutów;

W platformie AtomStore można wyróżnić następujące typy atrybutów:

  • cecha – można go użyć do kodów kreskowych, isbn itp.;
  • cecha grupowa – należy go użyć w przypadku np. atrybutu akcesoria (słuchawka, mikrofon);
  • warianty – służy do tworzenia produktów z wariantami – np. ładna bluza rozmiar: S, M, L; kolor: biały, czarny.

Następnie kliknij przycisk Dodaj atrybut .

2. Zostanie wyświetlone okno dodawania nowego atrybutu. W tym miejscu możesz określić takie parametry jak:

  • wyświetlanie – czy atrybut ma być wyświetlany na karcie produktu;
  • filtrowanie – czy lista produktów może być zawężana (filtrowana) według słownika wartości danego atrybutu;
  • filtr tekstowy przy ilości – określa ilość dostępnych w filtrach wartości, przy której lista do wyboru zostanie zastąpiona polem tekstowym;
  • sortowanie wartości w filtrach – wg ilości pasujących produktów, zgodnie z kolejnością ustawioną przez administratora, alfabetycznie czy numerycznie;
  • indeksowanie – czy system ma generować przyjazny link dla zawężonej listy produktów w kategorii (przydatne do strategii SEO długiego ogona – uwaga, zbyt duża liczba atrybutów indeksowalnych może powodować bardzo dużą liczbę PV generowaną przez Google);
  • porównywarka – jeśli używany jest moduł porównywarki (wewnątrz sklepu), to czy atrybut ma być wyświetlany w porównywarce;
  • listing – czy atrybut ma być wyświetlany na liście produktów w kategorii;
  • cache’owanie – czy wartość atrybutu ma być zapisana w tabelce cache-ującej;
  • atrybut liczbowy – specjalna flaga do oznaczania atrybutów typu wysokość, szerokość, długość, moc, itp. – umożliwia tworzenie filtrów typu OD, DO;
  • wyróżnienie – czy ma być wyświetlony na karcie produktu wraz z najważniejszymi informacjami;
  • dostępny dla wariantów;
  • allegro – czy ma być brany pod uwagę w opisie produktu przy wystawianiu na Allegro.

3. Zapisz dane.

Przykład zastosowania:

1. Po zapisaniu danych przejdź do Katalog > Produkty > Edycja produktu

2. Następnie w karcie produktu wybierz zakładkę Atrybuty . W widoku zakładki pojawi się pole utworzonego atrybutu.

3. Kliknij na ikonę lupy, aby wybrać wartości dla atrybutu. Poniższy film obrazuje działanie:

4. Po zapisaniu danych i przejściu do produktu w sklepie, w sekcji Dane techniczne pojawi się atrybut wraz z wartością.

Zawartość