leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Jak dodać cennik w sklepie internetowym

Przeczytanie zajmie Ci: 2 minuty 136 views

W poniższym artykule dowiesz się jak w sklepie na platformie AtomStore czym jest oraz jak dodać i skonfigurować cennik.


Czym jest cennik

Moduł cennika pozwala skonfigurować zaawansowane ustawienia cenników dodanych w sklepie. Możesz m.in. dodać wiele cenników m.in: cennik ręczny, cennik dla grupy klientów, cennik dla kraju, cennik dla porównywarek, cennik indywidualny czy cennik dla multistore.


Jak stworzyć cennik

W zależności od konfiguracji w Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Sprzedaż i ceny > Cenniki możliwe jest między innymi ustawienie:

  • czy w przypadku gdy cena w cenniku indywidualnym jest wyższa od ceny w cenniku domyślnym, klienci otrzymują cenę z cennika indywidualnego czy lepszą z domyślnego,
  • czy cennik aktywowany przez referer, parametr lub multistore ma być wyłączany w sytuacji gdy klient wybierze kraj, do którego żaden cennik nie jest przypisany,
  • czy opcja “tylko dla 1 produktu” ma być ograniczana tylko do odsłon stron produktów.

1. Przejdź do Sprzedaż > Cenniki .

2. Kliknij Dodaj cennik .

3. Wprowadź dane cennika, tj:

  • Nazwa – nazwa cennika,
  • Grupy klientów – grupy klientów, do których będzie przypisany cennik,
  • Strony odsyłające (referer) – cennik będzie obowiązywał klientów, którzy trafili do sklepu z wymienionej strony/stron internetowych (możesz wprowadzić tylko fragment adresu),
  • Parametr w adresie URL sklepu – cennik będzie obowiązywał klientów, jeśli w adresie URL sklepu znajdzie się wskazany ciąg znaków, 
  • Waluta – dla jakiej waluty obowiązuje dany cennik (istotne jeśli prowadzisz sprzedaż zagraniczną),
  • Domyślny – czy ma być cennikiem domyślnym,
  • Tylko pierwszy produkt – czy cennik na podstawie strony odsyłającej lub parametru ma być aktywny tylko dla pierwszego oglądanego produktu.

5. Po zapisaniu cennika kliknij przycisk Przejdź do edycji cen . Możesz tam ustalić indywidualne ceny dla każdego produktu w zależności od cennika (nie muszą być one % od cennika domyślnego).