leafDocy banner shape 01Docy banner shape 02

Konfiguracja podstawowych integracji Google

Przeczytanie zajmie Ci: 5 minuty 366 views

Z artykułu dowiesz się, jak skonfigurować podstawowe usługi integracji Google w sklepie na platformie AtomStore.


1. Ścieżka do ustawień związanych z integracją: Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS .


Remarketing dynamiczny Google Ads (wcześniej AdWords)

1. W Google Ads ID znajdziesz w Tools and settings > Measurement > Conversions .

2. Kliknij Install the tag yourself . ID konwersji będą cyfry następujące po “AW”.

3. Aby uruchomić remarketing dynamiczny, uzupełnij pole: Google Ads remarketing – conversion_ID , który jest tożsamy z kodem wygenerowanym bezpośrednio w panelu Google Ads.

4. Zapisz dane.


Śledzenie konwersji tagiem Ads

1. Jeżeli chcesz śledzić konwersję za pomocą tagu Ads (zamiast Analytics), będą potrzebne dane do uzupełnienia pola Google Ads conversion – conversion_label . Etykietę konwersji otrzymasz po wygenerowaniu zdarzenia konwersji w panelu Google Ads  i jest to ciąg znaków następujący po conversion ID.

2. Uzupełnij pole Google Ads conversion – gtag – conversion_label w panelu AtomStore.

3. W polu Google Ads conversions – gtag – conversion_id wpisz ID. Pamiętaj, że numer ID zaczyna się od przedrostka „AW”.

4. Jeśli zdecydujesz się na śledzenie konwersji tagiem Google Ads, w polu: Google Ads remarketing – google_remarketing_only wybierz opcję false , aby remarketing oraz śledzenie konwersji działało synchronicznie.

5. Zapisz dane.


Konfiguracja Google Analytics

1. Jeżeli chcesz skonfigurować Google Analytics przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > Google Analytics .

2. W polu Google Analytics UA (np. UA-11678976-1) wklej identyfikator narzędzia.

3. Następnie, zdecyduj z której wersji narzędzia korzystasz – czy z najnowszej: analytics.js, czy starszej: ga.js. 

4. W przypadku pierwszej opcji, w polu Google Analytics – korzystaj z Universal Analytics:  wybierz opcję Tak .

5. Kolejną opcją jest Google Analytics – korzystaj z Enhanced Ecommerce i tu w zależności czy posiadasz wdrożony moduł rozszerzonego e-commerce, należy wybrać odpowiednią opcję.

6. W przypadku jeżeli wysyłasz dane po API, uzupełnij pole Google Analytics – Measurement Protocol – identyfikator: .

7. W polu Google Analytics – Enhanced Ecommerce – identyfikacja produktów: zdecyduj co ma być wysyłane jako ID produktów – nazwa bądź kod.

8. Następnie, w polu Google Analytics – remarketing: zaznacz Tak lub Nie w zależności, czy chcesz aby Google Analytics miał funkcję do remarketingu, czy też nie.

9. W polu Google Analytics – wysyłaj ceny produktów: zdecyduj czy ceny mają być wysyłane przed rabatem, czy po z uwzględnieniem zniżki.

10. W polu Google Analytics – identyfikator zamówienia: zdecyduj, co ma być wysyłane jako ID zamówienia: ID, kod, bądź ID + kod.


Konfiguracja Google Analytics 4

1. Załóż w Google Analytics nową usługę. W tym celu zaloguj się do swojego konta w Universal Analytics na stronie www.analytics.google.com. Następnie przejdź do ustawień i w kolumnie Usługa wybierz opcję Asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4 .

2. Google przeprowadzi Cię przez całą procedurę. Wystarczy, że wybierzesz opcję „Wprowadzenie” a następnie Utwórz usługę . W tym momencie została utworzona usługa GA4.

3. Przejdź do utworzonej usługi klikając Zobacz swoją usługę Google Analytics 4 .

4. Dzięki temu, że korzystasz z samouczka, GA4 utworzyło strumień danych dla witryny internetowej.

5. Przejdź do zakładki Strumień danych , otwórz Szczegóły strumienia danych z internetu .

6. Skopiuj ID strumienia danych. ID znajdziesz w polu Identyfikator pomiaru .

7. Następnie przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > Google Analytics .

8. W polu Google Analytics 4- gtag.js – enchanched e-commerce: wstaw ID GA4 czyli identyfikator strumienia danych.

9. Zapisz dane. Sklep został zintegrowany z Google Analytics 4 oraz wdrożony został rozszerzony moduł e-commerce.


Konfiguracja Google Tag Manager

1. Przejdź do Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Wygląd sklepu > Kody marketingowe JS > Google site verification, tag manager .

2. W polu Google Tag Manager – identyfikator wstaw ID Tag Managera. ID Znajdziesz w panelu google Administracja > Kontener rozpoczynające się od przedrostka “GTM”.

3. W polu Google Tag Manager – dataLayer – wysyłaj ceny: zdecyduj czy do panelu wysyłane mają być netto czy brutto.

4. W polu Google Tag Manager – dataLayer – uwzględniaj koszty przesyłki w wartości zamówienia: zdecyduj czy wysyłane kwoty mają uwzględniać również koszty przesyłki.

5. W polu Google Site Verification – identyfikator dodaj tagi pod weryfikacje dodatkowych usług, tj. GMC oraz Google Search Console.